ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 34147
  • ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۳
  • 108 بازدید
  • ارسال توسط :
با فرودگاه‌های نظامی سوریه آشنا شوید/ چه فرودگاه‌هایی در کنترل دولت و کدام در اشغال تروریست‌هاست؟ + اینفوگرافیک

با فرودگاه‌های نظامی سوریه آشنا شوید/ چه فرودگاه‌هایی در کنترل دولت و کدام در اشغال تروریست‌هاست؟ + اینفوگرافیک

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از مشرق، ۲۹ فرودگاه نظامی در سوریه واقع شده که در شش سال گذشته نقش ویژه ای را در ثبات مناطق تحت کنترل دولت و بازپس گیری مناطق اشغالی ایفا کرده‌اند. در حال حاضر از ۲۹ فرودگاه، ۹ فرودگاه در کنترل عناصر تروریستی و نیروهای […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از مشرق، ۲۹ فرودگاه نظامی در سوریه واقع شده که در شش سال گذشته نقش ویژه ای را در ثبات مناطق تحت کنترل دولت و بازپس گیری مناطق اشغالی ایفا کرده‌اند. در حال حاضر از ۲۹ فرودگاه، ۹ فرودگاه در کنترل عناصر تروریستی و نیروهای کرد قرار دارد. مشرق در ذیل، گزارشی از موقعیت های فرودگاه‌های سوریه به تفکیک استان‌ها ارائه کرده است. در گزارش ذیل همچنین با مهم‌ترین فرودگاه‌های سوریه آشنا می‌شوید.

فرودگاه های سوریه به تفکیک استان

استان ادلب

فرودگاه ابوالظهور/ نظامی

فرودگاه تفتناز/ نظامی

استان حلب

فرودگاه بین المللی حلب/نظامی و غیرنظامی

فرودگاه الجراح (کشیش)/ نظامی 

فرودگاه منغ/نظامی 

فرودگاه کویرس/نظامی

دمشق

فرودگاه الضمیر/نظامی و غیرنظامی

فرودگاه مرج رهیل/نظامی و غیرنظامی

فرودگاه السین/نظامی

فرودگاه بین المللی دمشق/نظامی و غیرنظامی

فرودگاه عقریا /نظامی و غیرنظامی

فرودگاه مرج السلطان

فرودگاه المزه

فرودگاه الناصریه

دیرالزور

فرودگاه دیرالزور/ نظامی و غیرنظامی

فرودگاه الحمدان(البوکمال)/ نظامی

فرودگاه الثورة(جنوب غرب البوکمال)/ نظامی

استان حماه

فرودگاه نظامی حما/ نظامی و غیرنظامی

استان الحسکه

فرودگاه قامشلی/ نظامی  غیرنظامی

فرودگاه المالکیة/ نظامی و غیرنظامی

فرودگاه ابوهجر(جنوب شرق رمیلان)/ نظامی و غیرنظامی

استان السویداء

فرودگاه خلخلة/ نظامی و غیرنظامی

فرودگاه الثعلة/نظامی و غیرنظامی

استان لاذقیه

فرودگاه(پایگاه) حمیمیم

استان حمص

فرودگاه الشعیرات

طیاس(تیاس) یا

فرودگاه تدمر

فرودگاه القصیر

استان الرقه

فرودگاه الطبقه

مهمترین فرودگاه های تحت کنترل دولت سوریه عبارتند از :

۱. فرودگاه «التیاس یا »: در شرق استان حمص و در محور غربی شهر تدمر واقع شده است. بزرگترین فرودگاه نظامی سوریه محسوب می شودو دارای ۴۵ آشیانه و دو باند و دارای طول ۳ کیلومتر است که جنگنده های میگ ۲۹ و سوخوی ۲۵ در آن حضور دارند.

۲. فرودگاه نظامی الضمیر: دومین پایگاه هوایی بزرگ نظامی سوریه محسوب می شود و در ۴۰ کیلومتری شمال شهر دمشق واقع شده است و دارای ۵۰ آشیانه و دوباند به طول ۳ کیلومتر 

دارد.

۳. فرودگاه نظامی حما: در نزدیکی شهر حماه در غرب شهر واقع است و سومین پایگاه بزرگ نظامی کشور محسوب می شود و از مهمترین فرودگاه های شهر در مرکز سوریه محسوب می گردد و برای انتقال نیرو و تجهیزات به سمت مناطق شمال استفاده می شود.

۴. فرودگاه نظامی المزه: در غرب شهر دمشق که نقش ویژه ای در آزادسازی دوشهرک راهبردی داریا و المعضمیة ایفا کرد. از این فرودگاه برای هدف قرار دادن تروریست ها در غوطه شرقی و غربی  استفاده می شود و تنها ۵ کیلومتر با پایتخت فاصله دارد و دروازه ورود به غرب شهر محسوب می شود.

۵. فرودگاه الشعیرات: در استان حمص و در حد فاصل بین شهرهای «تدمر_حمص» واقع شده است و در میان چند ازتفاع واقع شده است و مجهز به موشک های دفاعی سام است.

۶. فرودگاه حلب: در نزدیکی فرودگاه بین المللی حلب قرار دارد که دولت سوریه برای هدف قرار دادن تروریست ها در شرق حلب از این فرودگاه استفاده می کند و محل انتقال نیروها و تجهیزات از مناطق مرکزی سوریه  محسوب می شود.

۷. فرودگاه دیرالزور: این فرودگاه نظامی در جنوب شهر دیرالزور و از مهمترین فرودگاه های دولت سوریه محسوب می گردد چرا که تاکنون از طریق این فرودگاه مقادیر زیادی سلاح و تجهیزات به شهر محاصره شده دیرالزور منتقل شده است. در حال حاضر ارتباط این فرودگاه به واسطه حملات گروه تروریستی داعش با شهر دیرالزور قطع شده است. این فرودگاه تنها راه ارتباطی دولت سوریه با شرق کشور محسوب می گردد که نقشی مهمی برای جلوگیری از تجزیه مناطق شرقی ایفا کرد.

۸. فرودگاه (پایگاه) حمیمیم لاذقیه: این فرودگاه راهبردی در ۲۳ کیلومتری جنوب شهر لاذقیه قرار دارد و از پایگاه های اصلی روسیه در کشور سوریه است. روسیه دهها نیروی نظامی، سامانه پدافند هوایی، جنگنده و بالگرد را در این فرودگاه مستقر کرده است و از اصلی ترین پایگاه های روسیه برای هدف قرار دادن تروریست ها در سایر مناطق محسوب می شود.

**برای مشاهده اینفوگرافیک در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید**

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.