ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 34173
  • ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۴:۰۸
  • 105 بازدید
  • ارسال توسط :
یادی از مرحوم «مهدی ابدی» در جلسه «داریوش رفیعی»+ عکس

یادی از مرحوم «مهدی ابدی» در جلسه «داریوش رفیعی»+ عکس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از  خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)،  جلسه آموزش قرآن داریوش رفیعی، از شاگردان مرحوم استاد مهدی ابدی و مرحوم استاد مولایی، شنبه 7 مرداد‌ماه از ساعت 18 تا اذان مغرب و عشاء در خیابان شهید نامجو(گرگان)، بالاتر از چهارراه قجاوند، مقابل مدرسه شهید نیکرو، پلاک۴۵۱ برگزار شد. […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از  خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)،  جلسه آموزش قرآن داریوش رفیعی، از شاگردان مرحوم استاد مهدی ابدی و مرحوم استاد مولایی، شنبه 7 مرداد‌ماه از ساعت 18 تا اذان مغرب و عشاء در خیابان شهید نامجو(گرگان)، بالاتر از چهارراه قجاوند، مقابل مدرسه شهید نیکرو، پلاک۴۵۱ برگزار شد.

صادق الوعد بودن استاد مهدی ابدی، بسیار آموزنده بود+عکس

در این جلسه، اعضا، به تلاوت آیاتی از ادامه درس جلسه پرداختند و رفیعی نفس به نفس، نکات صوت و لحنی و تجویدی آنها را متذکر می‌شد. شیوه تدریس در این جلسه، بدین گونه بود که هر هفته دو صفحه از قرآن کریم، مشخص شده و قاریان در طول هفته فرصت تمرین و نغمه‌پردازی آیات را دارند و سپس در جلسه ارائه می‌کنند.

صادق الوعد بودن استاد مهدی ابدی، بسیار آموزنده بود+عکس

داریوش رفیعی، از سال 1376 تلاوت قرآن را به صورت حرفه‌ای فراگرفته و محضر مرحوم استاد مهدی ابدی در مسجد حاج نایب واقع در چهارراه سرچشمه و در محضر مرحوم استاد مولایی در مسجد الرضا(ع) واقع در خیابان بهار شمالی تلمذ کرده است.

در پایان این جلسه قرآن دقایقی به گفت‌وگو با این قاری قرآن کریم پرداختیم و وی با اشاره به اساتید فقیدش گفت: بعد از فوت استاد ابدی، دوستان مسئولیت تدریس را بر دوش بنده گذاشتند و از سال 1380، به تدریس در محبان الصادق(ع)، مجتمع امام رضا(ع) و سپس در محل فعلی جلسه در روزهای شنبه  و در روزهای چهارشنبه نیز، در بیت‌الزهرا(س) واقع در خیابان معلم، خیابان شهید گرامی از ساعت 18 تا 24 می‌پردازم.

صادق الوعد بودن استاد مهدی ابدی، بسیار آموزنده بود+عکس

رفیعی در ادامه خاطره‌ای از اساتید مرحوم خود بیان کرد و گفت: بهترین خاطره‌ام از استاد ابدی این است که ایشان بسیار به وعده‌هایش عمل می‌کرد. یکی از آن وعده‌ها این بود که ما هرجا با ایشان قرار می‌گذاشتیم، ایشان دو یا سه دقیقه زودتر در محل قرار حاضر بود. این یکی از خاطراتی بود که بسیار برای من آموزنده بود و واقعا ایشان «صادق‌الوعد» بود.

وی ادامه داد: یکی از خاطراتی که از استاد مولایی دارم این است که من فکر می‌کردم، استاد مولایی فقط تجوید و اختلاف قرائت می‌داند و به مباحث صوت و لحن تسلطی ندارد. یک روز در جلسه ایشان، موقع تلاوت، چند انتقال در تلاوتم انجام دادم و پس از تلاوتم، استاد مولایی یک هدیه‌ای به من دادند و انتقال‌هایی که انجام دادم را توضیح دادند و خیلی از تلاوتم خوششان آمد که هدیه استاد و توضیحاتشان درباره تلاوتم، بسیار لذت‌بخش بود.

صادق الوعد بودن استاد مهدی ابدی، بسیار آموزنده بود+عکس

یادآور می‌شود، جلسه قرآن داریوش رفیعی، از شاگردان مرحوم استاد مهدی ابدی و مرحوم استاد مولایی، شنبه ها از ساعت 18 الی اذان مغرب و عشاء در خیابان شهید نامجو(گرگان)، بالاتر چهارراه قجاوند، مقابل مدرسه شهید نیکرو، پلاک۴۵۱ برگزار می‌شود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.