ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 3424
  • ۲۹ فروردین ۱۳۹۵ - ۰:۱۷
  • 118 بازدید
  • ارسال توسط :
از بی‌قراری‌ برای خدمت در کردستان تا شهادت در دفاع از حرم

از بی‌قراری‌ برای خدمت در کردستان تا شهادت در دفاع از حرم

به گزارش شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری فارس از قروه، همرزمانش گفته بودند که دعایش این بود تا در همین جا در جوار بی‌بی صابره کربلا به شهادت برسد و همچون بانوی بی‌نشان بقیع، قبری نداشته باشد. و آن روز هم کبوتران حرم این دعای او را بر فراز گنبد طلایی بی‌بی به […]

به گزارش شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری فارس از قروه، همرزمانش گفته بودند که دعایش این بود تا در همین جا در جوار بی‌بی صابره کربلا به شهادت برسد و همچون بانوی بی‌نشان بقیع، قبری نداشته باشد.

و آن روز هم کبوتران حرم این دعای او را بر فراز گنبد طلایی بی‌بی به طواف بردند تا امیرعلی، به آرزویش برسد.

همه خوبی‌ها را با اصرار طلب می‌کرد و دست آخر هم با دستانی پر، لبخند رضایت بر لبش می‌نشست، مثل همان روزهایی که پس از ماه‌ها اصرار برای اعزام به سوریه سرانجام موفق شد برای دفاع از حرم به آنجا برود.

اما صرارهایش برای معبود جنس دیگری داشت، جنس دلدادگی و شیفتگی بود، جنسی که حتی حاضر نشد پیکرش هم به این دنیای خاکی برگردد و سرانجام 21 دی ماه سال گذشته در عملیات مستشاری در منطقه خان طومار استان حلب سوریه به فیض عظیم شهادت نائل آمد و پیکر مطهرش مفقود شد.

چند صباحی در سپاه قروه و دهگلان خدمت کرده بود و جنس خدمت برایش شیرین‌تر از عسل بود مخصوصا خدمت در مناطق عملیاتی مثل کردستان مرزی که می‌توانست روح بی‌قرار او را به آرامش برساند.

و امروز همه آنانی که امیرعلی را می‌شناختند و نمی‌شناختند، آمده بودند تا بگویند برایشان دعا کند…

شهادت؛ مرگی انتخاب شده

فرمانده سپاه قروه بعد از ظهر امروز در یادواره شهید جاویدالاثر مدافع حرم، شهید محمدیان اظهار داشت: شهید امیرعلی محمدیان از شهدای مدافع حرم و از پاسداران سپاه بود که مقطعی از خدمت خود را سال گذشته در شهرستان قروه سپری کرد.

سعید شعبانی افزود: این پاسدار رشید اسلام به اصرار خود در قالب مدافعان حرم داوطلب عازم سوریه شد و دی ماه سال گذشته به فیض عظمای شهادت نائل آمد که پیکر پاکش در سوریه ماند و تاکنون به کشور بازنگشته است.

وی با بیان اینکه شهادت مرگی انتخاب شده است، افزود: در دنیای پرفتنه امروز که عصر انفجار اطلاعات لقب گرفته است و در زمانه‌ای که مرزهای جغرافیایی، معنا و مفهوم پیشین خود را در ساختار جدیدی از معرفت و تحول مبنایی در حیات بشری، رفته رفته از دست می‌دهند و اقتدار ملی هر کشور در بعد فرهنگی آن جلوه و ظهور می‌یابد، پاسداری از ارزش‌های فرهنگی، رویکردی واقع‌بینانه و استراتژیک خواهد بود.

به گفته شعبانی، چنین است که هر ندایی از رهایی و هر پرچمی از آزادگی در گستره گیتی، مورد هجوم طوفان‌های زهرآگین اتحادیه جهانی زر و زور و تزویر قرار می‌گیرد.

فرمانده سپاه قروه تصریح کرد: در این میان، رسالت همه آنانی که به عدالت، آزادی و رهایی می‌اندیشند و به آرمان بزرگ مکتب اسلام ایمان دارند، آن است که از فرهنگ ایستادگی و وارستگی در این تهاجم بی‌حساب با هر وسیله ممکن صیانت و پاسداری کنند.

شهادت اوج تعالی انسان

امام جمعه قروه نیز در این مراسم گفت: در اسلام، شهادت گزینش مرگ سرخ متکی بر شناخت و آگاهی بر مبنای آزادی و اختیار در مبارزه علیه موانع تکامل و انحرافات فکری است که مجاهد با منطق و شعور و بیداری انتخاب می‌کند و روحیات یک ملت و تاریخ را تضمین می‌کند.

حجت‌الاسلام حسن باباییان، با بیان اینکه یاد و نام شهدا تا ابد در زمان و مکان جاری است، گفت: شهادت اوج تعالی انسان است که در فرهنگ اسلام، ارزشمندترین و گرانبهاترین حرکت به شمار می‌رود.

به گفته امام جمعه قروه، شهیدان، مقاومت و پویایی جامعه را تضمین می‌نمایند و به جامعه ظرفیت روحی می‌بخشند و ضعف و سستی را از بین می‌برند.

وی افزود: شهادت خون دوباره‌ای است که به کالبد نیمه جان جامعه وارد می‌شود، خون این عنصر خلیفه الهی در نظام اجتماعی به عنوان گویاترین و مؤثرترین عامل تبلیغ صدق و صفا، حق و حقیقت، آگاهی و سازندگی خواهد بود.

باباییان تکریم و تعظیم شهیدان را، تلاشی مقدس در برافراشتن پرچم‌های سرخ استقلال و آزادی بشریت، از یوغ ذلت و اسارت دانست و گفت: شهادت گام بلندی در راستای احیای ارزش‌های مکتب توحید و عدالت است.

به گفته خطیب جمعه قروه، شهدا پرورش یافتگان مکتب سرخ حسینی هستند که ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری مهم‌ترین ویژگی آنان است که باید از آنان درس گرفت.

باباییان گفت: در سایه‌سار ولایت، خداوند به انسان چنان عظمتی می‌بخشد که مدافع مکتب اسلام و قرآن و حریم اهل بیت(س) می‌شود.

اقتدا به اولین مدافع حرم

با سبک‌بالی به بانویی اقتدا کردند که اولین مدافع حرم بود و پا جای پای حریم‌دار کربلا گذاشتند و رفتند تا با شعار « کلنا عباسک یا زینب (س)» به دشمنان مکتب اهل بیت بگویند، که هنوز زینب(س) عباس‌هایی دارد که با یک اشاره دست بانو، اذن جهادشان را از فرزند زهرا(س) می‌گیرند و پروانه‌وار بر گرد حرمی می‌چرخند که صحنش، تکه‌ای از بهشت خداست.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن