ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 34353
  • ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۴:۱۷
  • 121 بازدید
  • ارسال توسط :
پرده روی قبر بارگاه امامین عسکریین تعویض شد

پرده روی قبر بارگاه امامین عسکریین تعویض شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از «شيعه نيوز»، مراسم تعویض پرده روی بارگاه مطهر امامین عسکریین (علیهما السلام)، سید حکیمه و سیده نرجس خاتون (علیها السلام) روز گذشته به مناسبت ولادت حضرت معصومه (ع) تعویض شد. نخ‎های طلای پارچه روی بارگاه ائمه اطهار (علیهم السلام) از طلای ساخت فرانسه است و […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از «شيعه نيوز»، مراسم تعویض پرده روی بارگاه مطهر امامین عسکریین (علیهما السلام)، سید حکیمه و سیده نرجس خاتون (علیها السلام) روز گذشته به مناسبت ولادت حضرت معصومه (ع) تعویض شد.

نخ‎های طلای پارچه روی بارگاه ائمه اطهار (علیهم السلام) از طلای ساخت فرانسه است و به دست هنرمندان کشورهای مصر، هند، کویت و سوریه آماده شد.

این پارچه از پنج قسمت شامل یک سقف و چهار دیوار تشکیل شده است.

گفتنی است حرم عسکریین محل دفن امام هادی(علیه السلام) و فرزندش امام حسن عسکری(علیه السلام) در شهر سامرا. نرجس خاتون همسر امام حسن عسکری(علیه السلام) و مادر امام زمان(عج)، حکیمه خاتون دختر امام جواد(علیه السلام) و تعداد دیگری از سادات علوی و علما در این حرم مدفون هستند. کنار این حرم، مسجدی بزرگ قرار دارد که آن را سرداب غیبت امام زمان(عج) می‌خوانند.

در سال‌های ۱۳۸۴ و ۱۳۸۶هجری شمسی قسمت‌هایی از حرم عسکریین در دو انفجار تخریب شد. پس از این حملات تروریستی، بارگاه و ضریح این دو امام در دست بازسازی و نوسازی قرار گرفت.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.