ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 34366
  • ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۵:۰۵
  • 133 بازدید
  • ارسال توسط :
سفر به جبهه های شمال غرب کشور، سرزمین مجاهدت های خاموش + تصاویر

سفر به جبهه های شمال غرب کشور، سرزمین مجاهدت های خاموش + تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازنسیم قائن ، اولین سفر کاروان های راهیان نور غرب کشور در سال جاری با اعزام کاروان دانشجویان دانشگاههای قاین آغاز شد. سفربه سرزمینی که کمتر کسانی تصور می کنند که این مناطق هم در گیر جنگ […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازنسیم قائن ، اولین سفر کاروان های راهیان نور غرب کشور در سال جاری با اعزام کاروان دانشجویان دانشگاههای قاین آغاز شد.

سفربه سرزمینی که کمتر کسانی تصور می کنند که این مناطق هم در گیر جنگ های سخت بوده است .در حالی که دراین مناطق سخت ترین عملیاتهارا رزمندگان ما در سرمای سخت زمستان ودر کوههای صعب العبور تجربه کرده اند ونگذاشته اند یک  ذره از خاک وطن به دست منافقین کوردل بیفتد.

سرزمینی که به قول راویان اگر جنگ تحمیلی 8 ساله بود سابقه جنگ درااین  مناطق به بیش از10 سال می رسد.

آری این سرزمین قدمگاه شهیدانی بود که نه تنها برای خاک بلکه برای اعتقادشان به ولایت و خدای خود از تمام آرزوهای دنیوی خود جدا شدند و مردانه و حسین وار در برابر دشمن تا بن دندان مسلح ایستادند تا ثابت کنند انقلابی که به رهبری امام خمینی(ره) به ثمر رسیده است با خیال خام صدامیان و مستکبران عالم قافیه را نخواهد باخت.

سرزمینی که  کرد وفارس، شیعه وسنی با هدف وحدت آفرینی ولبیک به فرمان خمینی کبیر درکنار یکدیگر به دفاع از خاک  وطن پرداختند.

سفر آغاز می شود ومقصد اول کاروان زیارت حسین بن موسی الکاظم(ع)وحضور در گلزار شهدای طبس وقرائت نماز مغرب وعشاءدر طبس است وپس از زیارت وطی طریق نماز صبح در امامزاده  شاه کرم (امامزاده جعفر)اصفهان برگزار می شود .

 

پس از پیمودن مسیر اصفهان تا کرمانشاه ،دانشجویان  با استقبال مسئولین وارد اردوگاهی در کرمانشاه می شوند وپس از استراحت وصرف شام وتوجیه برنامه ها توسط مسئول اردوگاه ،صبح زود کاروان راهی منطقه عملیاتی مرصاد می شود.

راویان دفاع مقدس دراین منطقه ودر جوار 5شهید گمنام قصه پیروزیها ورشادتهای جوانان این مرزوبوم را بیان می کنند.

منطقه ای که منافقین کوردل با درایت ورشادتها ودلاورمردیهای رزمندگان ما در تنگه چهارزبر که بعدها به منطقه مرصاد تغییر نام می یابد به خاک وخون کشیده می شوند

مقصد بعدی کاروان راهیان نور دانشجویان قاین شهرپاوه ویادمان شهید چمران می شوند.

یادمان شهدای پاوه و آوردگاه نبرد شهید چمران همان جایی است که شهدای آزادسازی پاوه به فرمان امام با همان چفیه‌ای که به گردن داشتند و با پوتین‌هایی که محکم در راه خدا بسته بودند و با غسلی که از خون خود گرفته بودند به خاک سپرده شدند.

سردار رشید سپاه اسلام شهید محمود کاوه برورود زبان همه راویان کردستان قراردارد وکمتر راوی ای  هست که از شهید کاوه سخن نمی گوید.

 

درطول مسیر دانشجویان از روستای باصفای قوری قلعه وبزرگترین غار آبی آسیا که به دلیل مجاورت با این روستا به غار قوری قلعه  مشهور است  نیز باز دیدمی کنند.

سومین روز سفر بازدید از تپه های الله اکبر در شهر سنندج است .

راوی از سختی های مسیر راه ورشادتها ومجاهدت های رزمندگان وشهدا دراین مناطق می گویدواینکه پس از موفقیت  به محض ورود رزمندگان به بالای تپه طنین" الله اکبر" رزمندگان بلند شد و از آن پس این تپه را " تپه الله اکبر " می نامند.

 وقتی پا به مناطق جنگی دفاع مقدس می گذارید، هر نقطه آن یاد و خاطره حماسه هایی را در خود دارد که دیگر ملل دنیا تنها در افسانه هایشان چنین حماسه هایی را شنیده اند.

باشگاه افسران در سنندج نیز محل رشادت های دلاور مردانی است که نام آنها هم در تاریخ ماندگار شده است.

دراین مکان مقدس نیز راوی روایت مظلومیت شهدارا دارد.

نماز جماعت در باشگاه افسران برپا می شود وپس از اقامه نماز یکی از افسران ارتش که خود سابقه دیدینه ای دراین جنگ دارد از خاطرات تلخ وشیرین وشهادت ورشادتهای رزمندگان می گوید.

پس از روایت گری،دانشجویان از موزه دفاع مقدس در باشگاه افسران دیدن می کنند.

 

روز چهارم سفر به سمت مزار شهدای غریب در سیرانبند می رویم.

شهدایی که اگر چه هویت آنهامشخص است  وپس از تحمل رنجها وشکنجه های فراوان با لب روزه به دست منافقین کوردل به شهادت می رسندولی پس از چند روز توسط اهالی روستا به خاک سپرده می شوند وبا این که  خانواده های آنها می دانند که شهیدشان دراین مکان درخاک خفته است اما هیچ کدام نمی دانند کدام قبر شهید آنهاست ولذا این مکان به نام مزار شهدای غریب سیرانبند لقب گرفته است.

در مناطق عملیاتی غرب و شمال غرب کشور هم، کربلا برپا بود؛ جبهه‌های غرب کشور هم کربلا را دیده است و از این بزم پرشکوه چه جام‌ها که ننوشیده و چه عباس‌هایی که تقدیم نکرده است.

بدون شک حضور در یادمان‌های مناطق عملیاتی و لمس رشادت و دلاوری رزمندگان در طول دوران جنگ تحمیلی باعث آشنایی بیشتر با فرهنگ ایثار و مقاومت خواهد شد.

آخرین روز سفردانشجویان قاین در منطقه عملیاتی غرب کشورحضور در منطقه عملیات کربلای 10در بوالحسن است.

راویان بازهم از جنگ های تن به تن ورشادت های رزمندگان میگویند.

از دلاورمردانی که اگر چه بچه کردستان نبودند اما در کنار برادران کرد برای دفاع از خاک وطن خون خود را تقدیم نظام کردند.

در آخرین بازدید از مناطق عملیاتی غرب کشور سردار ابوالفضل مسجدی از جانبازان دوران دفاع مقدس ومسئول مرکزراویان سازمان حفظ آثار کشوردر جمع کاروان قاین حضور می یابد وپس از ایراد سخنرانی وبیان خاطرات  سردار مسجدی،کاروان  دانشجویان  قاین از مناطق خداحافظی کرده وراهی استان قم می شوند .

در ششمین روز سفرپس اززیارت حرم حضرت معصومه(س)در قم ،حضور در کوه خضرنبی ومسجد جمکران وزیارت قبر مطهرامام خمینی(ره)ومزار شهدای بهشت زهرا(س)راهی مشهد مقدس می شویم

هفتمین روز سفر دانشجویان دانشگاه  های پیام نور،تربیت مدرس علوم قرآنی ودانشکده پرستاری ومامایی  قاین زیارت امام رضا(ع)است وزائران شهدا د وارد مشهد مقدس می شوند وچند ساعتی را میهمان امام رضا(ع)هستند وپس از زیارت به سوی دیار قاینات حرکت می کنیم ویک سفر کوتاه وپربار پس از 7روز به پایان می رسد.

 

 

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.