ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 34422
  • ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۶:۵۷
  • 107 بازدید
  • ارسال توسط :
جشن گلریزان برای ساخت بنای ورزش پهلوانی در فردوس برگزار شد

جشن گلریزان برای ساخت بنای ورزش پهلوانی در فردوس برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری تسنیم از فردوس، در این مراسم امام جمعه، فرماندار، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، رئیس هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای استان‌های خراسان جنوبی و رضوی، جمعی از باستانی‌کاران شهرهای مشهد، تربت حیدریه و بیرجند، خیرین و مردم ورزش دوست حضور داشتند. قدمت 200 ساله […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری تسنیم از فردوس، در این مراسم امام جمعه، فرماندار، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، رئیس هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای استان‌های خراسان جنوبی و رضوی، جمعی از باستانی‌کاران شهرهای مشهد، تربت حیدریه و بیرجند، خیرین و مردم ورزش دوست حضور داشتند.

قدمت 200 ساله ورزش پهلوانی در شهرستان فردوس

رئیس هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای فردوس در این مراسم گفت: ورزش پهلوانی در شهرستان فردوس قدمتی 200 ساله دارد که پس از سالها تعطیلی در سال 88 مجدداً فعال شد.

سیدمهدی علیپرست تصریح کرد: در حال حاضر در شهرستان فردوس 200 ورزشکار باستانی‌کار داریم و با توجه به اینکه گود ذوالفقار شهرداری فردوس ظرفیت لازم برای مراسم‌های مختلف این ورزش را ندارد تصمیم گرفته شد گود زورخانه‌ای به نام مبارک امام رضا(ع) احداث شود.

300 میلیون تومان اعتبار برای احداث این گود نیاز است

وی افزود: این گود در داخل مجموعه ورزشی شهید درخشان و در زمینی به مساحت 600 مترمربع با زیربنای 300 مترمربع و اعتبار 300 میلیون تومان احداث خواهد شد.

در اولین جشن گلریزان ساخت بنای ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای فردوس، خیرین و مردم ورزش دوست، کمک‌های نقدی خود را برای رونق هر چه بیشتر این ورزش اهداء کردند.

همچنین باستانی‌کاران شهرستان فردوس تامین کارگر ساخت بنا را بر عهده گرفتند و برای تامین شیشه، مصالح ساختمانی و بخشی از تجهیزات گود زورخانه  قول‌های مساعدی داده شد.

در این مراسم معنوی باستانی‌کاران شهرهای، مشهد، تربت حیدریه، بیرجند و فردوس با نوای مشکی‌دان مرشد کشوری به اجرای برنامه پرداختند که مورد استقبال حاضرین قرار گرفت.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.