ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 34432
  • ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۷:۳۶
  • 172 بازدید
  • ارسال توسط :
مهم ترین رسالت هیئت ها «انسان سازی» است

مهم ترین رسالت هیئت ها «انسان سازی» است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مادحین؛ اولین همایش تجلیل از پیشکسوتان هیئات مذهبی در استان اصفهان روز دوشنبه، با حضور جمعی از پیشکسوتان هیئات مذهبی و مسئولان استان اصفهان، در تالار شهروند برگزار شد. امام جمعه اصفهان، در این همایش اظهار کرد […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مادحین؛ اولین همایش تجلیل از پیشکسوتان هیئات مذهبی در استان اصفهان روز دوشنبه، با حضور جمعی از پیشکسوتان هیئات مذهبی و مسئولان استان اصفهان، در تالار شهروند برگزار شد.

امام جمعه اصفهان، در این همایش اظهار کرد رسالت و وظیفه هیئت های مذهبی تنها این نیست که احساسات مذهبی مردم را تحریک کنند، بلکه باید در کنار آن برای رشد فهم و عقل دینی مردم هم تلاش کنند.
آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد افزود: بر کسی پوشیده نیست که فعالیت هیئت های مذهبی در کشور ما امری ضروری است چرا که این هیئت ها هستند که واسطه انتقال مفاهیم و احکام دینی به مردم می شوند.

وی ادامه داد: فضای این مجامع باید برای جوانان جذاب باشد و مسئولیت بسیاری از کارهای هیئت به جوانان و حتی نوجوانان واگذار شود تا سبب ایجاد احساس مسئولیت و مفید بودن در آنها شده و پای آنها را به هیئت باز کند.

امام جمعه اصفهان با اشاره به اینکه تعداد قابل توجهی از اعضای سپاه حضرت اباعبدلله از جوانان و نوجوانان بودند اظهار کرد: اگر دقت کنید در سپاه اباعبدلله افراد پیر و سالخورده بسیار کم بودند. از میان ۷۲ تن اغلب آنان جوان و حتی نوجوانان بودند و این نشان می دهد که ما باید الگوی کارمان در هیئت ها و مجامع مذهبی خوشرویی و محبت با جوانان، جذب آنها و اعطای مسئولیت به آنان باشد.

وی با تاکید بر اینکه امروزه دشمن در صدد اثرگذاری بر فکر و ذهن جوانان است گفت: دشمن هزینه بسیاری را برای تسخیر فکر و قلب جوانان ما اختصاص داده و از هر روش و ابزاری برای رسیدن به این هدف خود بهره می برد.

امام جمعه اصفهان ادامه داد: آنها به درستی فهمیده اند که برای نفوذ در هر جامعه ای ابتدا باید جوانان و نوجوانان را با خود همراه کرد و و این امر حیاتی همان مسئله ای که ما هنوز به درستی آن را نفهمیده ایم و درک نکرده ایم.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان همچنین با اشاره به اینکه رسالت هیئات مذهبی تنها در تحریک شور و احساسات مذهبی مردم خلاصه نمی شود گفت: باید توجه کنید که تحریک احساسات مذهبی مردم تنها بخشی از هدایت آنان به سمت مسیر دین است.

آیت الله طباطبایی، ادامه داد: بخش مهم دیگری که نباید از آن غافل شد این است که شما باید با برگزاری سخنرانی های مفید و اثرگذار به بالا بردن و افزایش عقل و درک مردم از دین و مسیر هدایت بپردازید.

امام جمعه اصفهان با تاکید بر اینکه البته شور و احساسات مذهبی بخش مهمی از ایمان و باورهای دینی مردم است گفت: همه ما می دانیم که شور و احساسات مذهبی برای مردم ضرورت دارد، مثلا گریه بر اباعبدلله دل را روشن می کند و به تقویت ایمان ما منجر می شود در صورتی که نباید فراموش کنیم که انسان تنها با این روش ساخته نمی شود.

وی انسان سازی را مهم ترین رسالت هیئت های مذهبی دانست و اظهار کرد: اگر شما بتوانید هر سال در هیئت خودتان یک یا دو جوان و نوجوان را آنطور که شایسته است بسازید و به تعمیق باورهای دینی در آنها بپردازید، آنوقت می توان ادعا کرد که آن هیئت در مسیر درست قدم برداشته است.

وی شهدای مظلوم و عزیز مدافع حرم را نمونه بارز این جوانان ارزشی دانست و گفت: اگر در هر هیئتی هم تنها یکی از این جوانان مخلص ساخته شود و رشد کند ما به هدف خودمان نزدیکتر شده ایم.

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه همین انسانهای شجاع روزی به جایگاه های مختلف می رسند، گفت: انسان شجاع زیر بار حرف زور نمی رود و برابر تهدیدهای آمریکا مطیع نیست و نخواهد شد.
وی ادامه داد: اگر چنین اتفاقی رخ ندهد، استکبار جهانی و نظام سلطه، برای هر موضوعی یک برجام ایجاد می کند و در هر موضوعی نظیر ساخت موشک دخالت خواهد کرد.

امام جمعه اصفهان از دیگر مسائل قابل طرح در هیئت های مذهبی را القای سیاست فرزندآوری دانست و گفت: کشور ما با بحران سالخوردگی و کهولت سن روبروست و از اینرو باید برخلاف آنچه که دشمن تبلیغ می کند، مردم را برای فرزندآوری هرچه بیشتر تشویق کرده و از آسیب های داشتن کشور سالخورده و پیر بگویید.

*در خواست از شهرداری برای اختصاص ساختمان مرکزی هیأت های مذهبی در اصفهان

مدیرکل تبلیغات اسلامی اصفهان، در ادامه ساماندهی هیات های مذهبی را خواستار شد و ابزار امیدواری کرد: در آینده نزدیک با افتتاح ساختمان مرکزی تشکل های دینی استان گامی موثر برای سر و سامان دادن به فعالیت های آنان برداشته باشیم.
حجت الاسلام اروجی همچنین به ضرورت برگزاری باشکوه همایش تجلیل از پیشکسوتان هیات های مذهبی در 25 شهرستان استان تاکید کرد و افزود: این آیین ها می تواند پیش درآمد مناسبی برای برگزاری مطلوب همایش بزرگ ملی پیرغلامان و نوغلامان اهل بیت(ع) در اصفهان باشد.

وی تاکید کرد: امروز جای یک ساختمان مرکزی برای تشکل های دینی اصفهان خالی است، هرچند که هیئت های مذهبی در انتظار کمک و حمایت مالی مسئولان نیستند اما وظیفه ما به عنوان حامیان شما مطالبه برحق نیازهای شما عزیزان است.

وی از شهردار اصفهان به عنوان یکی از هیئتی های اهل شور و شعور اصفهان خواست، محلی را به عنوان دبیرخانه و ساختمان مرکزی شورای هیئت های مذهبی اصفهان در اختیار آنها قرار دهند.

*تاکید بر قران محوری در هیئت های مذهبی استان اصفهان
رئیس شورای هیات های مذهبی شهر اصفهان نیز در این مراسم از آغاز فعالیت قرآنی هیات های مذهبی استان خبر داد و گفت: این امر می تواند زمینه ای برای توجه بیشتر به قرآن باشد.
سیدرضا اخروی تصریح کرد: اکنون از تمام ظرفیت هیات های مذهبی استفاده نمی شود و فقط از ظرفیت اجرایی آن بخوبی بهره می گیریم و این امر نیازمند اصلاح است

رئیس شورای هیئات مذهبی اصفهان در این نشیت ضمن تبریک به مناسبت دهه کرامت گفت: شورای هیئات مذهبی پیشنهادی را به مدیر کل سازمان تبلیغات ارائه دادند که یک روز در سال را به عنوان روز هیئات مذهبی، نام گذاری شود.

علی اخروی هیئت های مذهبی را دارای ظرفیت هایی امنیتی، سیاسی، اقتصادی، اجرایی، ملی و مذهبی دانست و افزود: این ظرفیت ها را در بحث مدیریت به آن فرصت می گویند.

به گفته وی، در حال حاضر بیشترین ظرفیتی که استفاده می شود، ظرفیت های اجرایی هیئات مذهبی مانند تجمع عظیم مردم در میدان امام علی(ع)در روز اربعین و یا شب شهادت حضرت زهرا(س) و دیگر شب های شهادت است.

اخروی چند اولویت را در دستور کار شورای هیئات مذهبی استان اصفهان برشمرد و اظهار کرد: قرآن محوری هیئات از ارکان این دستور کارهاست لذا اولویت اول ما قرآن محور بودن هیئات است که در همین رابطه در مهر ماه سال جاری با مساعدت اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان اولین دوره مسابقات هیئات مذهبی استان برگزار می شود.

رئیس شورای هیئات مذهبی مسئله دوم را موضوع کار و فعالیت های فرهنگی عنوان کرد و گفت: امروز هیئات مذهبی باید کارهای فرهنگی انجام دهند چرا که هر مقداری که ما بتوانیم کار فرهنگی انجام بدهیم، باور مردم به هیئت ها بهتر و روزآمدتر می شود.

اولین همایش تقدیر از پیشکسوتان هیاتهای مذهبی اصفهان با حضور افزون بر 110 فعال پیشکسوت در عرصه مذهبی این کلانشهر دینی و مذهبی، در تالار شهروند اصفهان برگزار شد.
75 پیشکسوت مذهبی اصفهان و جمعی از فعالان این عرصه در این مراسم تجلیل شدند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.