ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 34450
  • ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۸:۰۴
  • 112 بازدید
  • ارسال توسط :
امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع) میزبان 400 هزار زائر از ابتدای تابستان

امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع) میزبان 400 هزار زائر از ابتدای تابستان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمزه سپهریان، مدیر عامل آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) در گفتگو با خاورستان،اظهار کرد: وجود مشاهد مقدسه و بقاع متبرکه فرزندان نبی مکرم اسلام در سراسر میهن اسلامی قبله گاه ارادتمندان و شیفتگان خاندان عصمت و طهارت(ع) هستند.   وی اذعان […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمزه سپهریان، مدیر عامل آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) در گفتگو با خاورستان،اظهار کرد: وجود مشاهد مقدسه و بقاع متبرکه فرزندان نبی مکرم اسلام در سراسر میهن اسلامی قبله گاه ارادتمندان و شیفتگان خاندان عصمت و طهارت(ع) هستند.

 

وی اذعان کرد: یکی از این بقاع متبرک که در طول سال بویژه ایام تعطیلات نوروز و فصل تابستان مطاف ده ها هزار نفر زائر حضرت امام رضا(ع) بوده و روح و جان عاشقان خسته را صفا می بخشد آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) برادر گرامی حضرت ثامن الحجج(ع) در شهر طبس است.

 

مدیر عامل آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) بیان کرد: از اول تیرماه در این بقعه متبرکه میزبان بیش از 400 هزار نفر زائر و مسافر بوده ایم.

 

سپهریان عنوان کرد: در بخش فرهنگی این موسسه سالانه بیش از دو هزار برنامه فرهنگی، مذهبی، قرآنی، هنری، ادبی و… برگزار می شود.

 

وی ادامه داد: برنامه هایی از قبیل اقامه نمازهای جمعه و جماعات، سخنرانی و ادعیه خوانی با حضور وعاظ و مداحان ممتاز کشور، گرامیداشت مناسبت های دینی مذهبی و رخدادهای سترگ انقلاب اسلامی، برگزاری محافل قرآنی، پاسخگویی به سوالات شرعی و مشاوره دینی زائران بصورت حضوری و سامانه تلفنی 32020 اداره پاسخگویی به سئوالات دینی و اطلاع رسانی آستان قدس رضوی در این مکان برای زائرین اجرا می شود.

 

مدیر عامل آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) اظهار کرد: ارشاد و راهنمایی زائرین توسط خادمین افتخاری و راهنمایان زائر حرم مطهر، شب شعر، نشست های معرفتی، برپایی کارگاه های قصه گویی کودکان، برگزاری مسابقات فرهنگی، کتابخوانی، هنری، ادبی و ورزشی، کارگاه های آموزش قرآن و نهج البلاغه، چاپ و نشر محصولات فرهنگی در قالب کتاب، نشریه، بروشور، برگزاری همایش ها و جشنواره های گوناگون فرهنگی و مذهبی، فعالیت کتابخانه غنی حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) با ارائه خدمات کتابداری و اینترنتی و … از دیگر برنامه هایی است که در این امامزاده برگزار می شود.

 

سپهریان از تسهیلات اقامتی رفاهی که در شهرستان طبس پیش بینی شده است خبر داد و گفت: این اقدامات شامل فعالیت دفتر زائرسرا به طور شبانه روز و سامانه رزرواسیون اینترنتی، اتاق های اقامتی مفروش با امکانات اولیه، مهمانپذیرهای ویژه، آشپزخانه با تجهیزات کامل آشپـزی و آب جوش رایگان، سقاخانه که دراین بقعه متبرکه ترتیب داده ایم، است.

 

وی اضافه کرد: پارکینگ وسائط نقلیه، پارک بازی کودکان، فروشگاه محصولات فرهنگی و تعاونی، مجموعه های باغ رضوان و بوستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع)، سرویس های بهداشتی، ایجاد فضای سبز، سکوهای اقامتی، واحدهای تجاری و خدماتی، گرمابه، باجه خود پرداز بانک، کشتارگاه و… از دیگر امکانات رفاهی که برای زائرین قرار دادیم.  

 

مدیر عامل آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) خاطر نشان کرد: این خدمات قابل توجه و ارزنده آستان قدس رضوی و همچنین موقعیت جغرافیایی شهرستان طبس و قرار گرفتن در مسیر راه زائران حضرت علی بن موسی الرضا(ع) از مناطق مرکزی ایران اسلامی، سبب شده سالیانه بیش از شش میلیون نفر به آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) طبس مشرف شوند.

 

سپهریان به خدمات و اسکانی که برای زائرین امام رضا (ع) درمیقات الرضا در نظر گرفته شده است اشاره کرد و افزود: در راستای منشور 7 گانه آستان قدس رضوی با پیش بینی تسهیلات مورد نیاز و امکان نصب 5000 چادر مسافرتی توسط زائران و مسافران و اقامت بصورت رایگان انجام می شود.

 

وی با توجه به این که در دهه ی کرامت برنامه ی ویژه ای در این مکان برگزار می شود، گفت: این دهه فرصت مغتنمی است که با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی، مذهبی، قرآنی، هنری، ادبی و ورزشی در قالب جشنواره ها، همایش ها، گفتمان ها، جلسات و سلسله نشست ها بتوان زمینه های توسعه و ترویج فرهنگ رضوی و آشنایی بیشتر مردم بالاخص قشر جوان و نوجوان را با آن امام همام فراهم کرد.

 

 مدیر عامل آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) با اشاره به این که در شهرستان طبس بیش از ۳۰ برنامه شاخص در حال انجام است افزود: از مهم ترین این برنامه ها جشن مهر بیکران، کرسی ملی تلاوت رضوی، جشنواره قصه گویی حکایت خورشید، جشنواره فرهنگی، هنری و ادبی زائران کوچک، اندیشه های بزرگ در 3 موضوع عکاسی، خاطره نگاری و نقاشی، گفتمان های دینی معرفتی سبدهای بشارت با موضوعات ترویج معارف رضوی با تکیه بر شخصیت علمی و اخلاقی امام رضا(ع)، شهدا مظهر نشاط معنوی و روحیه انقلابی، امام رضا(ع) گره گشای محرومان، اقتصاد مقاومتی است.

 

سپهریان بیان کرد: تولید، اشتغال و خدمت رسانی توام با کرامت به محرومان و مستضعفان، همایش امامزادگان هدیه الهی، برگزاری نماز جمعه، همایش پیاده روی سفیران نور، قرائت ادعیه کمیل و ندبه، محفل شکوفه های قرآنی، حضور کاروان های زیر ساه خورشید و در شعاع خورشید در روستاهای موقوفه دار و مناطق محروم، کارگاه های آموزشی طب سنتی اسلامی، محفل ادبی ملکوت هشتم و … با حضور سخنرانان، مداحان، قاریان، شاعران برجسته از دیگر برنامه های دهه ی کرامت معرفی کرد.

 

وی تصریح کرد: با توجه به هماهنگی های لازم جهت حضور کاروان های زیر سایه خورشید و در شعاع خورشید در شهرهای طبس، عشق آباد و دیهوک و روستاهای موقوفه دار طبس میزبان خادمین محترم بارگاه نورانی حضرت امام رضا(ع) خواهیم بود که تبرک جستن به پرچم حرم مطهر حضرت ثامن الحجج(ع) از برنامه های پیش بینی شده است.

 

مدیر عامل آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) اظهار کرد: از آنجایی که آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) از جمله موسسات فرهنگی وابسته به آستان قدس رضوی بوده و قطب فرهنگی منطقه محسوب می شود، ترویج فرهنگ اسلامی، تقویت باورهای دینی و پربار کردن عشق به ولایت و امامت در قلوب زائران و مجاوران از برنامه های اساسی و زیربنایی این مجموعه است.

 

سپهریان ادامه داد: تلاش می شود با افزایش، تنوع، کیفیت بخشیدن به برنامه ها و ارائه بهترین خدمات فرهنگی، تبلیغی و مذهبی متناسب با گروه های سنی مختلف زمینه حضور حداکثری زائران و مجاوران بویژه نوجوانان و جوانان فراهم گردد.

 

وی با بیان این‌که در های حرم مطهر به صورت شبانه روزی در تمام فصول و ایام، بر روی زائران بازاست، افزود: بیش از یک هزار نفر خادم افتخاری و راهنمای زائر، امر خدمت به زائر را عهده دار هستند.

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.