ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 3446
  • ۲۹ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۵
  • 99 بازدید
  • ارسال توسط :
برگزاری جشنواره‌ای که دبیر آن شهید «مدافع حرم» شد

برگزاری جشنواره‌ای که دبیر آن شهید «مدافع حرم» شد

به گزارش شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری فارس، دهمین دوره جشنواره خودجوش دانش آموزی فیلم دفاع مقدس با رویکرد دو قرن مقاومت مردم بوشهر در مقابل استعمار در هفته هنر انقلاب  در این شهر و با حضور هنرمندان معروف سینما  ومخاطبان  دانش آموزان دبستانی برگزار گردید. در این جشنواره کاملا شاد، کودکان این […]

به گزارش شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری فارس، دهمین دوره جشنواره خودجوش دانش آموزی فیلم دفاع مقدس با رویکرد دو قرن مقاومت مردم بوشهر در مقابل استعمار در هفته هنر انقلاب  در این شهر و با حضور هنرمندان معروف سینما  ومخاطبان  دانش آموزان دبستانی برگزار گردید.

در این جشنواره کاملا شاد، کودکان این دیار با زبان کودکانه و هنری وهمراه با نمایش فیلم  و انیمیشن  و مسابقات، با  تاریخ سه دوره از مبارزات مردمی شهر و استانشان، با محوریت سه شهید، احمدخان تنگستانی (در جنگ با دولت بریتانیا در سال 1856 و اشغال بوشهر) رییسعلی دلواری (جنگ جهانی اول و به دست نیروهای متجاوز انگلیسی) و نادر مهدوی (در سال 1366 و در نبرد با نیروی دریایی امریکا پشتیبان صدام درخلیج فارس) آشنا شدند تا در آینده حافظ خوبی برای نگاهداری این مرز و بوم از تجاوز دشمنان فرامنطقه ای باشند.

در طی سه روز برگزاری صبح و بعدازظهر این جشنواره، فیلم انیمیشن رییسعلی دلواری کاری از مرکز انیمیشن حوزه هنری به تهیه کنندگی مسعود صفوی و همچنین فیلم طنز و موزیکال تخم مرغ جنگی به کارگردانی سیدرضا صافی و کلیپ شاد ای ایران به خوانندگی هنرمندان سینما، برای گروه مخاطب دبستانی پخش و با برگزاری مسابقات  گروهی ادامه می یافت.

در ادامه دی وی دی معرفی جبهه ها با هنرنمایی عمو پورنگ بین کلیه بچه ها توزیع و همچنین کتابهای (باردیگر نادر) درباره شهید نادر مهدوی به قلم سید قاسم یاحسینی  و (تاج سرکرانه) نوشته محمد ولی زاده و (من زنده ام) خاطرات معصومه آباد،  پس از معرفی توسط هنرمندان  به معلمین همراه  دانش آموزان هدیه می گردید.

هنرمندانی همچون خسرو سینایی، آزیتاحاجیان، مهرداد صدیقیان، مالک سراج، علی صالحی، محسن شریفیان، سیدرضاصافی، احسان عبدی پور، بهزاد کریمی (طنزپرداز صحنه ای)، داریوش غریب زاده، آکا صفوی، دکتر مشایخی و نویسندگانی همچون گلعلی بابایی، محمد مهدی بهداروند  و سیده زهرا حسینی و نیز دکتر ایوبی معاونت سینمایی ارشاد، آقای زقر از معاونین حوزه هنری و دکتراحمد توکلی نماینده محترم مجلس، در این جشنواره  شرکت داشتند که بجز حضور در مراسم از مراکز فرهنگی  مختلف مرتبط با دو قرن مقاومت مردم بوشهر همچون مرکز ایرانشناسی شعبه بوشهر، موزه شهید رییسعلی دلواری در دلوار، موزه طب خلیج فارس، موزه نیروی دریایی و …. نیز بازدید به عمل آوردند.

مراسم افتتاح این جشنواره با حضور آیت الله صفایی بوشهری امام جمعه  و نماینده محترم ولی فقیه در استان  و همراهی و سخنرانی ایشان با زبان متناسب با گروه کودک صورت گرفت.

لازم به ذکر است که دهمین  دوره این جشنواره  خودجوش و مردمی بدون حضور دبیر و پایه گذار شهیدش، سعید سیاح طاهری به اجرا درآمد که بدین لحاظ  طی  مراسمی در اولین روز و با حضور فرزند شهید، به تجلیل از این مرد بزرگ فرهنگی و مدافع حریم انقلاب پرداخته شد.

همراهان اصلی این جشن: حوزه هنری بوشهر، دفتر امام جمعه ونمایندگی ولی فقیه در استان، سپاه امام صادق (ع) بوشهر، آموزش و پرورش شهرستان بوشهر، شهرداری بوشهر، صدا و سیمای بوشهر، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی  بوشهر، مرکز ایرانشناسی، اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان بوشهر و همچنین پژوهشگاه فرهنگ، ادب و تاریخ استان بوشهر بودند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن