ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 34521
  • ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۸:۲۲
  • 247 بازدید
  • ارسال توسط :
رئیس مجلس: همدلی و اتحاد میان کشورهای منطقه ریشه تروریست را خشک می‌کند

رئیس مجلس: همدلی و اتحاد میان کشورهای منطقه ریشه تروریست را خشک می‌کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، علی لاریجانی صبح امروز (شنبه، 14 مردادماه) در دیدار با نبیه بری رئیس مجلس لبنان و هیات همراه اظهار داشت: اکنون کشورهای فلسطین، عراق، لبنان و سوریه شرایط بهتری نسبت به چند سال گذشته دارند و من مطمئن هستم که شما با نیروهای […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، علی لاریجانی صبح امروز (شنبه، 14 مردادماه) در دیدار با نبیه بری رئیس مجلس لبنان و هیات همراه اظهار داشت: اکنون کشورهای فلسطین، عراق، لبنان و سوریه شرایط بهتری نسبت به چند سال گذشته دارند و من مطمئن هستم که شما با نیروهای خودتان می توانید داعش را به طور کامل از خاک خود بیرون رانده و قسمتی که توسط آن ها اشغال شده را پس بگیرید.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران از مذاکرات آستانه برای حل مشکلات سوریه استقبال کرد به دلیل آنکه معتقد است که بهترین روش برای حل مسائل، گفت‌وگوهای سیاسی است و می توان گفت که در مذاکرات آستانه قدم های مثبتی هر چند جزئی در این راه برداشته شده است و همین جای امیدواری دارد.

رئیس قوه مقننه با ابراز خرسندی از پیروزی هایی که در عراق و لبنان به دست آمده، خاطرنشان کرد: همدلی و اتحاد میان کشورهای منطقه و درگیر با تروریست ها، باعث به دست آمدن این پیروزی ها شده است و من مطمئنم که اگر اختلافات جزئی هم کنار گذاشته شود می توانید حضور تروریست ها در منطقه را ریشه کن کنید.

وی تاکید کرد: ما توقع نداریم که در سوریه مشکلات خیلی سریع حل شود و مطمئنا برای حل مسائل آنجا راه طولانی در پیش داریم اما نباید در این مسیر خسته شویم.

همچنین در این دیدار نبیه بری رئیس مجلس لبنان ضمن تقدیر از دعوت دکتر لاریجانی اظهار داشت: من به جرأت این را می گویم که جمهوری اسلامی ایران امیدگاه جهان اسلام هستند و در بیان این مسئله به هیچ وجه اغراق نکرده ام.

وی افزود: لبنان در سال های گذشته به غیر از حملاتی که از سوی تروریست ها در آنجا صورت گرفته درگیر مشکل مهاجرت از سوریه و فلسطین است زیرا برخی از تروریست ها از همین طریق وارد خاک لبنان شده اند اما ما توانستیم که آن ها را به عقب برانیم و امیدواریم که همان مقدار خاکی که در دستان اشغالگر آنان باقی مانده است را هم به زودی پس بگیریم.

رئیس مجلس لبنان در ادامه تصریح کرد: در خصوص عراق این نگرانی وجود دارد که نکند تجزیه ای در آنجا صورت بگیرد و امیدوارم که در این کشور حال که به پیروزی بزرگی دست پیدا کرده اند، اختلافات داخلی مانع دستیابی به پیروزی واقعی و بزرگ نشود و کردها، شیعه و سنی در کنار هم باشند.

وی با اشاره به مسایل فلسطین تاکید کرد: اما آنچه برای ما حائز اهمیت است، مسئله فلسطین است، از نظر ما تروریست بزرگ همان اسرائیل است که ما با اتحاد خودمان توانستیم آنان را از خاک لبنان خارج نماییم و امیدواریم که نیروهای مقاومت با کمک کشورهای منطقه و ایران بتوانند اسرائیل را به عقب برانند.

رئیس مجلس لبنان در پایان اظهار داشت: ما هم معتقدیم که باید به دنبال راه حل سیاسی بود و نباید گول عناوین شیرینی مثل بهار عربی را خورد زیرا اسرائیل و آمریکا با این عناوین دهان پرکن به دنبال رسیدن به اهداف خود هستند و ما نباید بگذاریم که چنین اتفاقی بیفتد و ما امیدواریم که بتوانیم مشکلات منطقه را با گفت‌وگوهای دیپلماسی میان خودمان حل کنیم و به دیگران اجازه مداخله در سرنوشت کشورمان را ندهیم.

انتهای پیام  

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.