ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 34551
  • ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۹:۱۸
  • 377 بازدید
  • ارسال توسط :
اذعان آمریکا به کشته شدن 624 غیرنظامی از آغاز حملات علیه داعش در سوریه و عراق

اذعان آمریکا به کشته شدن 624 غیرنظامی از آغاز حملات علیه داعش در سوریه و عراق

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری راشاتودی، ائتلاف ضد داعش  در بیانیه‌ای اعلام کرد: تا به امروز، براساس آمارها و اطلاعات موجود،‌ مشخص شد که دست کم 624 غیرنظامی به صورت غیرعمدی از زمان آغاز حملات هوایی ائتلاف ضد داعش در عراق و سوریه، کشته […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری راشاتودی، ائتلاف ضد داعش  در بیانیه‌ای اعلام کرد: تا به امروز، براساس آمارها و اطلاعات موجود،‌ مشخص شد که دست کم 624 غیرنظامی به صورت غیرعمدی از زمان آغاز حملات هوایی ائتلاف ضد داعش در عراق و سوریه، کشته شده‌اند.

در ادامه این بیانیه آمده است: در ژوئن سال جاری میلادی، بیش از 180 مورد گزارش درباره تلفات احتمالی غیرنظامیان از ماه‌های قبل ارائه شده و 72 گزارش جدید نیز در نتیجه حملات هوایی ائتلاف در پشتیبانی از عملیات نیروهای همپیمان برای مقابله با داعش در عراق و سوریه دریافت شده است.

ائتلاف همچنین ارزیابی 404 گزارش از پایگاه خبری “Airwars.org” را آغاز کرده است. این پایگاه خبری مستقر در انگلیس است که حملات هوایی و تلفات غیرنظامی در عراق، سوریه و لیبی را براساس گزارش‌های منابع مستقل و نظامی نظارت می‌کند.

این پایگاه خبری مستقر در انگلیس اعلام کرده که افزایش تلفات غیرنظامیان پس از انجام عملیات نیروهای عراقی با پشتیبانی هوایی نیروهای ائتلاف برای آزادسازی موصل دیده شده است.

براساس گزارش سازمان ملل، بیش از 8000 غیرنظامی در موصل کشته یا زخمی شدند. بسیاری از تلفات ناشی از حملات داعش است.

اما ائتلاف ضد داعش تحت رهبری آمریکا نیز از سوی گروه‌های حقوق بشری به انجام حملات هوایی گسترده و ناکامی در حمایت از غیرنظامیان متهم شده است.

براساس گزارش عفو بین الملل، نیروهای ائتلاف و عراقی در انجام اقدامات مناسب در حمایت از غیرنظامیان ناکام مانده‌اند. افزایش تلفات در میان غیرنظامیان در ماه ژوئن سال جاری میلادی در حالی گزارش شد که نیروهای تحت حمایت آمریکا برای مقابله با داعش حملات خود را در رقه سوریه آغاز کردند.

براساس گزارش سازمان ملل، دست کم 173 غیرنظامی در این شهر و در ماه گذشته میلادی و به دلیل حملات زمینی و هوای کشته شدند.

ائتلاف ضد داعش اعلام کرده با وجود تمام تدابیر فوق العاده برای محافظت از غیرنظامیان، در برخی از موارد تلفات غیرقابل اجتناب بوده است.

پاتریک هنینگسن، تحلیلگر مسائل ژئوپلیتیکی وبسایت “21st Century Wire.com” به راشاتودی گفت: عملیات علیه داعش در آمریکا به شدت مورد انتقاد است و هیچ جای تعجب نیست که ائتلاف به دنبال کم اهمیت جلوه دادن و کاستن از تعداد تلفات واقعی باشد. اگر شما در آمریکا باشید، خواهید دید که در گزارش‌ها تنها به دستاوردها در مقابله با داعش پرداخته می‌شود. ارتش همچنین به دنبال استفاده از زبان خاص و واژگان مناسب در گزارش دادن درباره تلفات غیرنظامیان است تا ذهن مردم آمریکا را از مسیر اصلی منحرف کند. مقام‌های آمریکایی از واژگانی چون “آتش خودی” یا “آسیب جانبی” استفاده می‌کنند که در آمریکا از آنها استفاده نمی‌شود و مردم عادی جامعه هیچ آشنایی با آن ندارند.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.