ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 35169
  • ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۹:۳۴
  • 142 بازدید
  • ارسال توسط :
رسوخ خرافات تا پشت نویسی و حاشیه نویسی قرآن!

رسوخ خرافات تا پشت نویسی و حاشیه نویسی قرآن!

گروه دین و اندیشه: مهدی بذرافکن، فعال فرهنگی و رسانه ای، در یادداشت پیش رو مشاهده عینی خود از گسترش خرافات مذهبی را نگاشته و آورده است: ظاهرا خرافات و کم توجهی به اصل دین به جزیی جدایی ناپذیر از زندگی برخی از ما تبدیل شده؛ کاش به دین و مذهب از زاویه قشنگ و […]

رسوخ خرافات تا پشت نویسی و حاشیه نویسی قرآن!گروه دین و اندیشه: مهدی بذرافکن، فعال فرهنگی و رسانه ای، در یادداشت پیش رو مشاهده عینی خود از گسترش خرافات مذهبی را نگاشته و آورده است: ظاهرا خرافات و کم توجهی به اصل دین به جزیی جدایی ناپذیر از زندگی برخی از ما تبدیل شده؛ کاش به دین و مذهب از زاویه قشنگ و اصل آن نگاه کنیم نه خرافه هایی که منشأشان انسان های کم سواد و نا آگاه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از بولتن نیوز، متن این یادداشت که در صفحه اینترنتی نگارنده نیز منتشر شده، به شرح زیر است:

چند روز پیش سعادت شد تا در حوالی یک صبح مردادماهی به زیارت حرم احمد ابن موسی علیه السلام یا همان شاه چراغ مشرف شوم.

بر حسب عادت معمول پس از خواندن زیارت خاصه آن حضرت دو رکعتی نماز خواندم و در نهایت به یکی از قفسه ها یا کمد های محل قرار گرفتن قرآن ها مراجعه کردم تا سعادت تلاوت قرآن هم در آن مکان معنوی شاملم شود.

نکته آن روز اما همین جا بود؛ قرآن اول را که برداشتم در صفحه اول آن دست نوشته هایی بود که با خواندن آن تنها تاسف برایم باقی ماند.

این دست نوشته ها به جز در صفحه اول در صفحه آخر آن قرآن هم بود. کنجکاو شدم بدانم بقیه قرآن ها هم اینگونه هستند یا خیر؟ از 20 جلد قرآنی که من بررسی کردم متاسفانه 18 تای آن همین دست نوشته های آزار دهنده را در خود داشت.

نوشته هایی که از خرافاتی بودن نویسندگان آن حکایت دارد. افرادی که به حساب خود با انجام چنین کارهایی ثواب می برند و البته حتما منتظرند که به حاجتشان هم برسند!

این چند سطر دقیقا همانی است که در حواشی قرآن ها نوشته شده بود؛ بخوانید:

“شخصی امام رضا(ع) را در خواب دید که ناراحت است. از او پرسید که چرا ناراحت است ایشان فرمودند به زنان امت من بگویید که بدون صورت آرایش و چادران نازک وارد حرم و جلو مرد نامحرم ظاهر نشوند. هر کس این نوشته را می خواند روی دو جلد کتاب های حرم بنویسد ان شالله امام رضا(ع) حاجت او را برآورده کند.”

رسوخ خرافات تا پشت نویسی و حاشیه نویسی قرآن!

نکته جالب تر اینجاست که در صفحه اول همه این قرآن ها از طرف متولیان حرم مطهر پیام کوتاهی با مهر حک شده با این مضمون:  “از نوشتن هرگونه مطلب بر روی قرآن ها و مفاتیح خودداری فرمایید. نوشتن شما تصرف در وقف و این عمل شرعا حرام می باشد.”

ظاهرا خرافات و کم توجهی به اصل دین به جزیی جدایی ناپذیر از زندگی برخی از ما تبدیل شده؛ کاش به دین و مذهب از زاویه قشنگ و اصل آن نگاه کنیم نه خرافه هایی که منشاشان انسان های کم سواد و نا آگاه است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.