ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 35243
  • ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲
  • 94 بازدید
  • ارسال توسط :
نیوزویک: آمریکا و ایران برای مقابله با داعش اینبار در لبنان با یکدیگر همکاری می‌کنند!

نیوزویک: آمریکا و ایران برای مقابله با داعش اینبار در لبنان با یکدیگر همکاری می‌کنند!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از بولتن نیوز، هفته نامه نیوزویک در مطلبی مدعی شد ایران و آمریکا با وجود اختلافات سیاسی بسیار، بار دیگر برای مقابله با گروه تروریستی داعش، البته این بار در لبنان با یکدیگر همکاری می‌کنند. پایگاه اینترنتی این نشریه در تحلیلی درباره تحولات منطقه مدعی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از بولتن نیوز، هفته نامه نیوزویک در مطلبی مدعی شد ایران و آمریکا با وجود اختلافات سیاسی بسیار، بار دیگر برای مقابله با گروه تروریستی داعش، البته این بار در لبنان با یکدیگر همکاری می‌کنند.

پایگاه اینترنتی این نشریه در تحلیلی درباره تحولات منطقه مدعی شده است: آمریکا و ایران، رقبای قدرت در امور خاورمیانه، بار دیگر با یکدیگر برای مقابله با گروه دولت اسلامی [گروه تروریستی داعش] از طریق متحدان محلی و این بار در مرز لبنان با سوریه همکاری می‌کنند. این همکاری در ادامه همکاری‌ها، البته تفاهم از روی اکراه در عراق، انجام می‌شود.

نیوزویک نوشت: در جدید‌ترین همکاری، ارتش لبنان -تحت حمایت آمریکا- برای حمله به ایستگاه‌های ایست و بازرسی داعش مستقر در کوه‌های راس بعلبک که لبنان را از سوریه جدا می‌کند، حمله خواهند کرد. ایران یکی از حامیان اصلی بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، و نیروهای نظامی آن است و با کمک جنبش شبه‌نظامی شیعیان حزب‌الله موقعیت متحد خود را در سوریه تحکیم کرده است. هرچند آمریکا، حزب‌الله را یک سازمان تروریستی قلمداد می‌کند، این گروه اثبات کرده است نیرویی موثر در نبرد‌ها علیه داعش و القاعده است و به نظر می‌رسد برای پیوستن به این نبرد آماده است.

بر اساس گزارش‌ها آمریکا سال گذشته در حدود ۸۰ میلیون دلار برای تجهیز و آموزش ارتش لبنان کمک مالی کرده است. در یک دهه گذشته کمک مالی آمریکا به لبنان نزدیک به یک میلیارد دلار بوده است. آمریکا همواره از مشارکت حزب‌الله در دولت لبنان، جایی که این گروه یکی از بزرگ‌ترین احزاب سیاسی را تشکیل داده است – به شدت انتقاد داشته است. دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در یک کنفرانس خبری با سعد حریری نخست وزیر لبنان – یکی دیگر از مخالفان سیاسی حزب‌الله- در اواخر ماه گذشته، حزب‌الله را یک تهدید خواند.

با وجود این، حزب‌الله سهم قابل توجهی در حملات آتی علیه داعش برعهده خواهد داشت. اواخر ماه گذشته، مبارزان لبنانی با ارتش سوریه برای حمله دوجانبه علیه شبه نظامیان وفادار به حیات تحریر الشام، که در گذشته به عنوان جبهه النصره القاعده شناخته می‌شد، و در نزدیکی روستای مرزی عرسال مستقر بودند، متحد شدند. این عملیات تقریبا یک هفته‌ای با برقراری آتش بس پایان یافت.

نیوزویک نوشت: همگرایی منافع تاکتیکی ایران و آمریکا در لبنان، چنین همگرایی منافعی در عراق را یادآور می‌شود، جایی که دو کشور با وجود اختلافات سیاسی قابل توجه، منابع گسترده‌ای را برای نبرد با داعش به کار گرفتند. پس از توسعه القاعده در ناآرامی‌ها علیه ارتش آمریکا و مسلمانان شیعه محلی، داعش تلاش کرد پیش از نفوذ به کشور همسایه سوریه نیمی از عراق را تصرف کند. آمریکا برای واکنش به این اقدام داعش ائتلاف بین‌المللی برای حملات هوایی علیه این گروه تشکیل داد در حالی که همزمان از ارتش عراق و نیروهای کرد در نبردهای زمینی حمایت می‌کرد. ایران نیز با حمایت از تعدادی از شبه‌نظامیان شیعه معروف به نیروهای بسیج مردمی وارد کارزار شد.

نیوزویک در انتها نوشت: همانند آنچه در لبنان وجود دارد، ماهیت فرقه‌ای نیروهای درگیر در عراق این نگرانی را ایجاد کرده است که این کشور در دوره پس از درگیری‌ها چگونه اداره خواهد شد. دولت مرکزی در بغداد همچنان قدرت سیاسی را در اختیار دارد، اما به رسمیت شناختن نیروهای بسیج مردمی تحت حمایت ایران به عنوان یک شاخه نظامی رسمی دولتی و درخواست کرد‌ها برای استقلال در شمال، نگرانی‌هایی را درباره ثبات این کشور پس از بیش از ۱۴ سال جنگ به وجود آورده است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.