ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 35285
  • ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳
  • 98 بازدید
  • ارسال توسط :
نیل به واقعیت و بیان حقیقت، هدف اصلی یک خبرنگار متعهد و حرفه‌ای است

نیل به واقعیت و بیان حقیقت، هدف اصلی یک خبرنگار متعهد و حرفه‌ای است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری برنا- ایلام،حجت‌الاسلام محمد فتاحی با گرامیداشت یاد و خاطر شهید صارمی  اظهار کرد: نیل به واقعیت و بیان حقیقت، هدف اصلی یک خبرنگار متعهد و حرفه‌ای است،خبرنگار از هنر شنیدن و هنر انتقاد کردنِ درست و مناسب برخوردار بوده و عواطف و احساساتِ غیر کارشناسی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری برنا- ایلام،حجت‌الاسلام محمد فتاحی با گرامیداشت یاد و خاطر شهید صارمی  اظهار کرد: نیل به واقعیت و بیان حقیقت، هدف اصلی یک خبرنگار متعهد و حرفه‌ای است،خبرنگار از هنر شنیدن و هنر انتقاد کردنِ درست و مناسب برخوردار بوده و عواطف و احساساتِ غیر کارشناسی خویش را در تبیین وقایع و اطلاع‌رسانی خویش دخالت نمی‌دهد.

 وی، افزود: عدالت رسانه‌ای و بیان حرفه‌ای در اخبار تدوینی خبرنگار، ضرورتی منطقی و مورد انتظار است، خبرنگاران با ایفای نقش صحیح خود می‌توانند جامعه را به‌سوی پیشرفت سوق دهند و از مسائل حاشیه‌ای پرهیز کنند. نقش خبرنگاران در جنگ تحمیلی انکارناپذیر است و آنان در طول هشت سال دفاع مقدس با تولید هزاران خبر و گزارش برگ زرینی از تاریخ روزنامه‌نگاری کشور را به نمایش گذاشتند.

 فتاحی، تصریح کرد: آنان با رشادت و فداکاری‌های خود در دفاع مقدس از بین گلوله‌ها،خمپاره‌ها و میدان‌های مین، گزارش و خبر تهیه می‌کردند،در آمار بنیاد شهید ۲۴۴ شهید، ۵۰ جانباز و ۱۲ آزاده خبرنگار به ثبت رسیده است و این نشان‌دهنده حضور فعال این قشر در عرصه‌های خبری نقاط جنگی و بحرانی است.

 وی، ابراز کرد: خبرنگار در محل وقوع رویدادها، چشم و گوش رسانه و چشم و گوش مردم است. او باید به کشف حقیقت‌ها بپردازد و آن را در کمترین زمان به مخاطبان خود برساند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام در ادامه گفت: پیامبر اکرم (صلی‌الله علیه و آله) در حدیثی فرموده است: «حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس» ویژگی حق محوری، حق‌طلبی و حق‌گویی، از مهم‌ترین ویژگی‌های یک خبرنگار موفق و خداترس است. در مقابل، سخن‌چینی، بدگویی و به جان هم انداختن مردمان، از ویژگی‌های نکوهیده‌ای است که هر انسان عاقلی از آن‌ها بیزاری می‌جوید. پس چه نیکوست که صاحبان بنگاه‌های خبری و نیز خود خبرنگاران، همواره به دنبال واقعیت باشند و از جنجال‌آفرینی و بد کردن مردم باهم بپرهیزند. 

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.