ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 35455
  • ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۹:۱۴
  • 85 بازدید
  • ارسال توسط :
خاستگاه داعش و طالبان یکی است /حذف فیزیکی روش قدرت های غربی و حامیانشان برای حضور در منطقه است

خاستگاه داعش و طالبان یکی است /حذف فیزیکی روش قدرت های غربی و حامیانشان برای حضور در منطقه است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت‌الله سید محمود هاشمی ارزگانی، پژوهشگر و مدرس حوزه علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح توس، با اشاره به قتل‌عام در منطقه میرزا اولنگ، اظهار کرد: شمال افغانستان از جهت موقعیت جغرافیایی برای طالبان و داعش از اهمیت سوق‌الجیشی برخوردار […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت‌الله سید محمود هاشمی ارزگانی، پژوهشگر و مدرس حوزه علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح توس، با اشاره به قتل‌عام در منطقه میرزا اولنگ، اظهار کرد: شمال افغانستان از جهت موقعیت جغرافیایی برای طالبان و داعش از اهمیت سوق‌الجیشی برخوردار است.

 

وی با اشاره به اهمیت شمال افغانستان برای حامیان داعش و طالبان، خاطرنشان کرد: قدرت‌های جهانی که همواره حامی داعش هستند با کشورهایی که تحت فرمان آن‌ها قرار نگیرد و یا با منافع کلان افغانستان همسو نباشد دشمنی دارند.

آیت‌الله هاشمی ارزگانی اضافه کرد: قدرت‌های جهانی و غرب برای تثبیت حضور خود و اعمال قدرت بر آسیای میانه، تمام موانع را با تکیه‌بر دیپلماسی حذف می‌کنند در غیر این صورت متمسک به حذف فیزیکی می‌شوند.

 

وی با تأکید بر اینکه داعش، طالبان و غرب هر مانعی که وجود داشته باشد را حذف فیزیکی می‌کنند، تصریح کرد: طالبان دارای رویکرد مذهبی و قومی است و حمله به منطقه میرزا اولنگ این دیدگاه را کاملانشان می‌دهد.

 

کارشناس ارشد مسائل افغانستان با اشاره به آبشخورهای فکری و مراکز تجهیزاتی طالبان و داعش، ادامه داد: به دلیل خاستگاه‌ مشترک این دو گروهک، قطعاً طالبان و داعش به پایان مشترکی نیز می‌رسند.

 

وی تصریح کرد: طالبان اندیشه بومی دارد و به فکر تثبیت قدرت خود در افغانستان است اما در مقابل داعش جریان ساخته قدرت‌های بین‌المللی است که به دنبال فرامرزی شدن است؛ داعش فرزند افغانستان نیست بلکه دست‌نشانده قدرت‌های جهانی است.

 

آیت‌الله هاشمی ارزگانی بابیان اینکه داعش فراتر از افغانستان، آسیای میانه و روسیه را مدنظر دارد، افزود: میان خاستگاه و اهداف دو گروهک طالبان و داعش تعارض وجود دارد اما به این دلیل که هر دو از یک پایگاه فکری حمایت می‌شوند احتمال دارد به هم بپیوندند.

وی ابراز کرد: آمریکا صحنه‌گردان تمام اغتشاشات در مناطق اسلامی است و گروه‌های تروریستی منطقه‌ای توسط سرویس‌های جاسوسی شیطان بزرگ حمایت می‌شوند بااین‌وجود داعش در جایگاهی نیست که حملات را از افغانستان به‌سوی ایران پیش ببرد بلکه تنها می‌تواند حملات خود را به‌سوی عراق و کشورهای همسایه متمرکز کند.

 

کارشناس ارشد مسائل افغانستان در پایان گفت: داعش باوجود حمایت از سوی قدرت‌های جهانی و غرب توان آن را ندارد که به ایران و آسیای میانه چشم طمع دوخته و حمله کند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.