ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 36151
  • ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۴:۴۲
  • 89 بازدید
  • ارسال توسط :
“طالبان” یکی از ۵ چالشی که داعش در افغانستان با آن روبرو است

“طالبان” یکی از ۵ چالشی که داعش در افغانستان با آن روبرو است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از سرویس بین الملل خبرگزاری میزان به نقل از آذری تودی، رحمت‌الله نبیل رئیس سابق امنیت ملی افغانستان اعلام کرده که دستاوردهای اخیر طالبان بدلیل اختلافات رهبران حکومت وحدت ملی و ضعف دولت است. وی درباره حضور گروه‌های شبه‌نظامی در ولایت‌های شمالی افغانستان نیز اظهار […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از سرویس بین الملل خبرگزاری میزان به نقل از آذری تودی، رحمت‌الله نبیل رئیس سابق امنیت ملی افغانستان اعلام کرده که دستاوردهای اخیر طالبان بدلیل اختلافات رهبران حکومت وحدت ملی و ضعف دولت است.

وی درباره حضور گروه‌های شبه‌نظامی در ولایت‌های شمالی افغانستان نیز اظهار داشت: ایجاد موقعیتی پرتنش در مرز افغانستان-ترکمنستان و دیگر مناطق شمالی افغانستان بیشتر جنبه تاکتیکی دارد.

نبیل تصریح کرد: سناریوی طالبان علیه داعش اشتباه است زیرا بسیاری از گروه‌های شبه نظامی در جنوب آسیا توسط ارتش پاکستان حمایت می‌شوند.

رئیس سابق امنیت ملی افغانستان مدعی شد که این سناریو با هدف کاهش فشارهای جامعه جهانی بر پاکستان تشکیل شده است.

وی درباره احتمال نفوذ داعش به آسیای مرکزی گفت: فکر نمی‌کنم چنین اتفاقی بیفتد؛ زیرا داعش برای رسیدن به این مهم دست‌کم با پنج چالش روبرو است:

نیروهای امنیتی افغان شجاعانه با آن‌ها مقابله می‌کنند.
تفاوت‌های دینی بین داعش و طالبان وجود دارد؛ داعش پیرو سلفی‌گرایی است در حالی که اکثر افغان‌ها حنفی هستند.
برخی اعضای طالبان حضور دیگر گروه‌ها در افغانستان را تحمل نمی‌کنند.
رسوم افغانستان با اعمال داعش تناقض دارد و مخالف آن است.
نیروهای ائتلاف نیز در افغانستان حضور دارند.

رهبر حزب محور وحدت افغانستان همچنین با کمک جامعه جهانی و برخی از کشورهای منطقه پیروزی بر داعش و طالبان در کشورش را امکان‌پذیر دانست.

نبیل ادامه داد: مقابله با پناهگاه‌های امن تروریست‌ها و منابع مالی آن‌ها در پاکستان به ایجاد ثبات سیاسی در افغانستان کمک می‌کند.

رئیس سابق امنیت ملی افغانستان تغییر وضعیت جنگ از حالت تدافعی به تهاجمی، حمایت و توانمند‌سازی نیروهای دفاعی و امنیتی افغان، ایجاد اجماع منطقه‌ای و بین‌المللی به جای عدم اعتماد و جنگ‌های نیابتی و در نهایت کمک به افغانستان را برای بهره‌ بردن از موقعیت‌های موجود در پیروزی افغانستان ضروری اعلام کرد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.