ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهید حججی
  • شناسه : 36359
  • ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۴:۴۵
  • 116 بازدید
  • ارسال توسط :
شهدای مدافع حرم اهداف انقلاب را دنبال کردند

شهدای مدافع حرم اهداف انقلاب را دنبال کردند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مادحین؛میثم مزروعی در گفتگویی با اشاره به نیاز نسل امروز ما برای درک تفکر و اعتقاد شهدای دوران دفاع مقدس عنوان کرد: نسل امروز ما نیاز دارد که تفکر و اعتقادهای راسخ شهدای دوران دفاع مقدس را درک […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مادحین؛میثم مزروعی در گفتگویی با اشاره به نیاز نسل امروز ما برای درک تفکر و اعتقاد شهدای دوران دفاع مقدس عنوان کرد: نسل امروز ما نیاز دارد که تفکر و اعتقادهای راسخ شهدای دوران دفاع مقدس را درک کنند؛ این انقلاب که با خون شهدا آبیاری شده، به سادگی به دست ما نرسیده است.

مداح اهل بیت(ع) افزود: در زمان حال نیز، با توجه به مشکلاتی که از ناحیه دشمنان بر سر جوان های ما نازل می شود، شاهد آن هستیم که همچنان آثار و برکات انقلاب، باعث رشد جوان های متدین، با ایمان و اسلام شناس شده است.

وی تصریح کرد: ما از هر بزرگی که در مورد کارهای فرهنگی مورد نیاز جامعه امروز سوال کنیم، می گوید رویکردتان به سمت انقلاب باشد و اهداف انقلاب را ترویج کنید.

این مداح اهل بیت(ع) به روحیه انقلابی در شهدا اشاره کرد و افزود:با توجه به بررسی زندگی شهدای مدافع حرم، صحبت های ضبط شده قبل از شهادت، اخلاق و روحیه شان که از دوستان و خانواده های آنها می پرسیم، می بینیم این شهدا کسانی بودند که قبل از شهادت در زندگی شخصی دارای روحیه ی انقلابی بوده اند.

مزروعی با بیان اینکه شهدای مدافع حرم تمام اهداف انقلاب را دنبال کردند، گفت: ولایتمداری، تدین و بینش صحیح از اسلام، مقدمه سازی برای ظهور امام زمان، رفع فقر و تبعیض و دور کردن جامعه از هرگونه تهدید برای رسیدن به آرمان های امام و انقلاب اسلامی از جملخ مهم ترین اهداف شهدای مدافع حرم است.

این فعال فرهنگی، مذهبی شهدا را الگوی خوبی برای جوان ها دانست و اظهار کرد: شهدای ما الگوی خیلی خوبی برای جوان ها هستند و اگر جوان های امروز، شهدای دفاع مقدس را ندیدند، ببینند که شهدای امروز با اقتدا به شهدای دفاع مقدس راه آنها که همان راه سیدالشهدا(ع) است را رفتند.

وی اظهار کرد: شهدای امروز ما نمونه بارزی برای جوان های نسل سوم انقلاب هستند، تا بتوانند حال و هوای شهدای دفاع مقدس را درک کنند؛ خون این شهدا جان تازه ای به روح جامعه می دهد و باعث از بین رفتن توطئه دشمنان و همچنین تقویت روحیه دینی و مذهبی جامعه می شود.

مزروعی با بیان اینکه در تصاویر شهید حججی، شجاعت و رشادت را می بینیم گفت: اولین حسی که با دیدن تصویر شهید حججی عزیز به من دست می دهد، شجاعت و قدزت او است؛ همچنان که ترس را به بدن دشمن می اندازد.

عضو شورای عالی مداحان در خصوص تفکر شهدا بیان کرد: ما باید ببینیم که اساتید شهدای مدافع حرم چه کسانی بودند، چه کسانی آنها را درس دادند. آن تفکری که در این جوان ها است تفکر اساتیدی است که امام، انقلاب و دفاع مقدس را درک کردند و این نشانگر زنده بودن تفکر امام و انقلاب است.

این مداح اهل بیت(ع) نقش مداحان در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین آحاد جامعه را مهم توصیف کرد و افزود: هیئت ها و مساجد بهترین پایگاه برای کادرسازی و تربیت نیروهای انقلابی است و می طلبد که مداحان بهترین نقش را ایفا کنند و با کیفیت ترین اشعار، متن ها و مطالب، روحیه شهادت طلبی را ترویج کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: دشمن در این تفکر است که روحیه شهادت طلبلی را از ما بگیرد.

مزروعی در پایان با اشاره به رفع آسیب ها در جلسات مداحی و روضه خوانی گفت: ما باید به این فکر باشیم که در ابتدا، جلسات و روضه هایمان را از آفت ها و آسیب هایی که دشمن در پی انتشار آن است دور کنیم.

وی افزود: جوان ها را به هیئت دعوت کنیم، بهترین جذابیت ها و تفریحات را در هیئت برای آنها فراهم کنیم و در کنار آن فرهنگ اشک و عزاداری را هم به آن ها بیاموزیم و از این سرمایه های عظیم برای کادر سازی استفاده کنیم.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.