ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 3651
  • ۳۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶
  • 544 بازدید
  • ارسال توسط :
جشنواره «مدافعان حرم» یک موضوع ضروری را پی‌گیری می‌کند

جشنواره «مدافعان حرم» یک موضوع ضروری را پی‌گیری می‌کند

امیرحسین شریفی تهیه‌کننده سینماوتلویزیون در گفتگو با خبرگزاری فارس، با ابراز تمایل خود برای نمایش فیلم «آوازهای سرزمین من» در اولین جشنواره فیلم مدافعان حرم گفت: جشنواره فیلم مدافعان حرم موضوعی ضروری را پیگیری می‌کند. به ویژه در فضایی از سینما که بعضی از کارگردانان و تهیه کنندگان با ساختن فیلم‌های سطحی به سینمای دفاع […]

امیرحسین شریفی تهیه‌کننده سینماوتلویزیون در گفتگو با خبرگزاری فارس، با ابراز تمایل خود برای نمایش فیلم «آوازهای سرزمین من» در اولین جشنواره فیلم مدافعان حرم گفت: جشنواره فیلم مدافعان حرم موضوعی ضروری را پیگیری می‌کند. به ویژه در فضایی از سینما که بعضی از کارگردانان و تهیه کنندگان با ساختن فیلم‌های سطحی به سینمای دفاع مقدس ضربه زده‌اند.

 امیرحسین شریفی تهیه کننده سینما و تلویزیون برگزاری جشنواره فیلم مدافعان حرم را یک ضرورت در شرایط کنونی اعلام کرد و افزود: با برگزاری جشنواره فیلم مدافعان حرم بسیار موافق هستم. به نظرم این حق مدافعان حرم و ایثارگرانی است که از مرزهای کشورمان دفاع می‌کنند تا از سینما سهمی داشته باشند و آرزو می‌کنم که این جشنواره موفق باشد.

وی افزود: البته برخی از جشنواره های موضوعی در ایران بعد از یک دوره برگزاری فراموش می‌شوند. بنابراین لازم است تا سیاست گذاران برای تاسیس این جشنواره‌ها با برنامه ریزی دقیق پیش بروند و در واقع کار را از اساس محکم و جدی آغاز کنند.

این تهیه کننده اختصاص جشنواره‌ای مستقل به موضوع مدافعان حرم و رشادت‌های آنان را امری مهم تلقی کرده و ادامه داد: به نظرم جشنواره فیلم مدافعان حرم موضوعی ضروری را پیگیری می‌کند. به ویژه در فضایی از سینما که بعضی از کارگردانان و تهیه کنندگان با ساختن فیلم های سطحی‌نگرانه و وارد کردن صحنه های زد و خوردی و اکشن، به نوعی به سینمای دفاع مقدس ضربه وارد کرده اند. چنانچه می بینیم یک رزمنده در تصویری اغراق آمیز یک آر پی جی دست می‌گیرد و منطقه را خالی می‌کند و این تصویری باورپذیر برای مخاطب نیست.

وی همچنین ادامه داد: در حوزه فیلمسازی ارزشی می توان از پشت صحنه دفاع، عرفان، اخلاق و منش رزمندگان و مدافعان فیلم‌های تاثیرگذار زیادی ساخت. مدافعانی که جان بر کف حرکت می‌کنند و به مقابله با دشمنان اسلام می‌پردازند. دفاع آن ها است که تروریست‌های خائن را از مرزهای کشورمان دور نگه داشته است. به نظر من جای خالی این جنس آثار در سینمای ایران به ویژه درباره مدافعان حرم احساس می‌شود.

شریفی در پایان علاقه مندی خود را برای نمایش فیلمش به نام «آوازهای سرزمین من» که به موضوع مدافعان حرم می پردازد، در نخستین جشنواره فیلم مدافعان حرم اعلام کرد و گفت: تمایل دارم تا این فیلم در جشنواره فیلم مدافعان حرم نمایش داشته باشد. «آوازهای سرزمین من» درباره گروه تروریستی داعش است و من این فیلم را بعد از شهادت سردار همدانی که در حین انجام ماموریت‌های مستشاری در حومه شهر حلب به دست تروریستهای داعشی به شهادت رسیدند، تقدیم کردم.

نخستین دوره جشنواره فیلم مدافعان حرم در سطح ملی و در دو بخش مستند و نماهنگ به همت خبرگزاری فارس و با همکاری موسسه فرهنگی هنری کتیبه نوای فاطمی 5 خردادماه سال جاری برگزار می‌شود. فیلمسازان تا 31 فروردین‌ماه فرصت دارند آثار خود را با مراجعه به سایت www.modafeanfilmfest.ir به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن