ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهید حججی
  • شناسه : 36558
  • ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۰
  • 119 بازدید
  • ارسال توسط :
شهید محسن حججی دشمن را با صلابت حیدری، اسیر خود کرد

شهید محسن حججی دشمن را با صلابت حیدری، اسیر خود کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازچادگان نا؛ مراسم یادبود شهید محسن حججی،امروز با حضور خانواده‌های شهدا، جانبازان، ایثارگران، مسئولان شهرستان، نیروی‌های نظامی و انتظامی  و بسیجیان شهرستان  در ناحیه مقاومت بسیج چادگان برگزار شد. حجت الاسلام مجید گشول در این مراسم گفت: […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازچادگان نا؛ مراسم یادبود شهید محسن حججی،امروز با حضور خانواده‌های شهدا، جانبازان، ایثارگران، مسئولان شهرستان، نیروی‌های نظامی و انتظامی  و بسیجیان شهرستان  در ناحیه مقاومت بسیج چادگان برگزار شد.

حجت الاسلام مجید گشول در این مراسم گفت: ما در ماه های قمری،چهار ماه حرام داریم، که عرب جاهلی هم در 1400 سال پیش دست از جنگ می کشید، اما در حال حاضر می بینیم در عرب جاهلیت مدرن این سگ صفتان وهابی و سعودی در ماه های حرام هم دست از جنگ بر نمی دارنند و همان گونه که می بینیم در یمن و سوریه و لبنان، مردم بی گناه را به خاک و خون می کشند.

مدرس حوزه علمیه در ادامه سخنان خود به ماه ذی القعده که در آن قرار داریم اشاره کرد و بیان کرد: در مفاتیح الجنان آمده است که هر کس در روز پنجشنه و جمعه و شنبه این ماه یعنی به مدت سه روز روزه بگیرد، ثواب آن برابر با 900 سال عبادت یک مومن است.

وی افزود: انسان در این 70 سال عمرخود بداند، که چگونه باید از این فرصت هایی که در اختیار اوست مانند عبادت، روزه گرفتن و نماز اول وقت خواندن، بهره کافی را ببرد.

حجت الاسلام گشول تصریح کرد: اگر انسان از این عبادات و معنویات غافل باشد بی شک خسران دیده و اگر کسی در دنیا خسران ببیند در آخرت هم جزء خسران دیده هاست و در روز قیامت، حسرت خواهد خورد که آیه ی “خسر الدنیا وا لاخره” شامل این شخص شده است!؟

وی اظهار کرد: اگر ما دو روی سکه را در نظر بگیریم، یک عامل آن معنویت که شامل دعا و نیایش است و عامل دوم، صبر واستقامت در برابر دشمنان خون آشام است.

حجت الاسلام گشول در این خصوص اضافه کرد: همان گونه که در سوره مبارکه بقره آیه 53 که می فرماید: “واستعینوا بالصبر و الصلاه ان الله مع الصابرین” اگر ما در مقابل وحشی گری دشمنان مقاومت و ایستادگی کنیم و نماز را به پا داریم و در این راه استقامت و صبر داشته باشیم در مسیر شهداء قرار داریم، چرا که ادامه این آیه در مورد شهداء است، پس ما نتیجه می گیریم که این دو عامل گره خوردن به شهادت است.

حجت الاسلام گشول ادامه داد: خبرنگار المنار طبق گزارشی که می داد می گفت شهادت امام حسین(ع) برای من غیر قابل تصور بود و غیر قابل باور بود، اما با این جریان که پیش آمد، جریان شهادت امام حسین (ع) برای من زنده و باور شد.

وی به وصیت نامه شهید ححجی اشاره کرد و افزود: این شهید بزرگوار در پیام آخری که به رفیق خود داده، نوشته بود که « …رفیق دعام کن… مانده بی سر شدنم… در ره زینب جانش …»

حجت الاسلام گشول تصریح کرد: شهید ححجی در وصیت نامه که به فرزند 2ساله اش علی آقا نوشته است که اگر تو را در این سن رها کردم و رفتم،  به خاطر این بود که حرم حضرت رقیه(س) خرابه شام نشود.

وی بیان کرد: چه ارتباطی است بین او و ابا عبدالله الحسین(ع) که این گونه با زندگی شهید گره خورده؟ امسال روضه های آقا ابا عبدالله زنده شدند و گریه ها جور دیگری می شوند.

حجت الاسلام گشول با بیان این که، بعضی از مسئولان بالا رتبه ی پست  با یک اجنبی سلفی می گیرند و اسیر دشمن می شوند گفت: آن وقت این شهید بزرگوار با صلابت حیدری و در آن شرایط بسیار سخت و دشوار که تصور آن لحظه برای انسان غیر قابل درک است، آن گونه دشمن را اسیر خود می کند.

وی به سخنان حجت السلام طباطبایی نژاد در مراسم شهید حججی اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری به کمتر کسی، این قدر تاکید می کنند که سلام ما را به خانواده شهید برسانید! و روز گذشته نماینده ایشان از طرف مقام معظم رهبری سلام ایشان را به خانواده این شهید عزیز رساندند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.