ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهید حججی
  • شناسه : 36778
  • ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۷:۲۱
  • 128 بازدید
  • ارسال توسط :
رسانه‌ها پاسخگوی یکی از اساسی‌ترین نیازهای بشر هستند/اهتمام آستان کریمه اهل بیت(س) به ارتقاء روحیه معنوی خبرنگاران

رسانه‌ها پاسخگوی یکی از اساسی‌ترین نیازهای بشر هستند/اهتمام آستان کریمه اهل بیت(س) به ارتقاء روحیه معنوی خبرنگاران

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری برنا از قم، آیین معنوی خطبه خوانی امروز  با حضور اصحاب رسانه قم در حرم مطهر حضرت معصومه(سلام‌الله‌علیها) برگزار شد. در این مراسم، آیت الله سیدمحمد سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(سلام‌الله‌علیها) با گرامیداشت یاد شهیدان در عرصه‌های گوناگون به ویژه شهدای عرصه […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری برنا از قم، آیین معنوی خطبه خوانی امروز  با حضور اصحاب رسانه قم در حرم مطهر حضرت معصومه(سلام‌الله‌علیها) برگزار شد.

در این مراسم، آیت الله سیدمحمد سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(سلام‌الله‌علیها) با گرامیداشت یاد شهیدان در عرصه‌های گوناگون به ویژه شهدای عرصه خبر و شهید محسن حججی، شهید مدافع حرم، به آیه 67 سوره انعام اشاره و عنوان کرد: خداوند در این آیه می‌فرماید: «لِّکُلِّ نَبَإٍ مُّسْتَقَرٌّ وَسَوْفَ تَعْلَمُونَ؛ هر خبری سرانجام قرارگاهی دارد و بزودی خواهید دانست».

امام جمعه قم افزود: این آیه با توجه به شأن نزول و مراتبی که قبل و بعد از آیه دارد، اختصاص به اخباری دارد که پیامبر گرامی اسلام(صلی‌الله‌علیه‌وآله) به مردم می‌دهد و عده ای با ناباوری نسبت به اخبار رسول خدا گاهی انکار می‌کنند و گاهی آن را ناشدنی می‌پندارند و خداوند در این آیه تصریح می‌کند که به زودی خواهید دانست.

آیت الله سعیدی اظهار داشت: این آیه درسی برای انسان به ویژه افراد خبرنگار است که خبری که منتشر می‌کند، روزی حقیقت و واقعیت آن کشف می‌شود.

وی تصریح کرد: زمان می‌گذرد و ذات خبر، خود را نشان می‌دهد، بنابراین بهترین موقعیت برای فردی است که در نقل یک خبر، رعایت موازین را داشته باشد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(سلام‌الله‌علیها) به نکاتی در خصوص حرفه خبرنگاری اشاره کرد و بیان داشت: دانستن حق بشر است؛ بشر می‌خواهد بداند و خبرنگاران، پاسخگو به یکی از نیازهای اساسی بشر هستند.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه بشر از جهل گریزان است، تأکید کرد: کار ارزشمند رسانه‌ها این است که به نیاز اساسی بشر پاسخ دهند و اگر خبرنگار آنچه را که حق است، تأمین کند، نیاز انسان برطرف می‌شود و انسان به دنبال شایعه نمی‌رود.

وی با تصریح بر اینکه وظیفه خبرنگار این است که در هر زمان، به موقع و به اندازه خبررسانی کند، افزود: اگر چنانچه خبرنگار درست و به موقع و به اندازه خبررسانی نکند، افرادی با انگیزه‌های متفاوت خبرسازی می‌کنند و آنهایی که از این خبرسازی‌ها متضرر می‌شوند، با اصلاحیه و تکذیبیه به زحمت می‌توانند جبران کنند.

امام جمعه قم ادامه داد: آستان مقدس حضرت معصومه(سلام‌الله‌علیها) ضمن گرامیداشت این ایام که مزین به روز خبرنگار است، برای اصحاب رسانه احترام قائل است و برای ارتقای روحیه معنوی و نیاز معنوی اصحاب رسانه در این مکان شریف برنامه‌هایی برگزار می‌کند.

آیت الله سعیدی در پایان عنوان کرد: بنابر روایات اسلامی، علم و معرفت از قم به همه جهان ارسال می‌شود، حرم حضرت معصومه(سلام‌الله‌علیها) عنصر خبرساز و پایگاه مهمی برای اطلاع رسانی است که این زمینه را در قم ایجاد کرده است.

در ادامه مراسم، آیین خطبه‌خوانی توسط مداح اهل بیت(علیهم‌السلام) برگزار شد و در پایان، اصحاب رسانه میهمان سفره کریمانه حضرت فاطمه معصومه(سلام‌الله‌علیها) در ضیافت صبحانه بودند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.