ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهید حججی
  • شناسه : 36840
  • ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۸:۴۱
  • 102 بازدید
  • ارسال توسط :

تشکیل کمیته تدوین آئین‌نامه حمایتی امدادگران و کارکنان جانباز و شهید حین خدمت هلال‌احمر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ در جلسه شورای عالی جمعیت هلال احمر از خانواده دو شهید امدادگر زنجانی، وحید محمدی و سیدرضا جعفری تجلیل و قدردانی شد. سید امیرمحسن ضیائی، رئیس جمعیت هلال احمر در این جلسه […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ در جلسه شورای عالی جمعیت هلال احمر از خانواده دو شهید امدادگر زنجانی، وحید محمدی و سیدرضا جعفری تجلیل و قدردانی شد.

سید امیرمحسن ضیائی، رئیس جمعیت هلال احمر در این جلسه با اشاره به حادثه ریزش دیواره چاه و به شهادت رسیدن دو امدادگر زنجانی هلال احمر که برای نجات جان فردی حادثه دیده به داخل چاه رفته بودند، خاطرنشان کرد: زبان از توصیف فداکاری‌ها و خدماتی که این دو عزیز برای رضای خدا به مردم ارائه کردند قاصر است، این دو جوان، سودایی به جز خدمت به مردم نداشتند و همیشه آماده بودند که در هر لحظه به کمک مردم آسیب دیده بشتابند.

دفاع و محافظت از مردم در سنگری متفاوت

وی ادامه داد: این دو شهید، خدمت داوطلبانه را وظیفه خود می‌دانستند و برای دستگیری از مردم سر از پا نمی‌شناختند. ما شبیه این دو عزیز در جای جای کشور داشته و داریم. هر زمان در یک جبهه و در سنگری متفاوت جوانان و داوطلبان ما از جان مردم دفاع و محافظت می‌کنند.

ضیائی با بیان اینکه حضور خانواده دو شهید امدادگر زنجانی را در جلسه شورای عالی جمعیت که مرجع حاکمیت هلال احمر است ارج می‌نهیم، فقدان این دو عزیز را به خانواده آنها و به مجموعه هلال احمر تسلیت گفت و افزود: از طرفی جا دارد شهادت این دو جوان را به خانواده آنها و جمعیت هلال احمر برای پرورش و تربیت چنین جوانان غیوری که دلاورانه جان خودشان را در طبق اخلاص گذاشتند، تبریک بگوییم.

دو شهید زنجانی، آموزش دیده و از زبده‌ترین نیروهای امدادی هلال احمر بودند

رئیس جمعیت هلال احمر با یادآوری اینکه زمانی که حادثه ای رخ می‌دهد، کمیته‌ای تشکیل و ابعاد مختلف حادثه بررسی می‌شود، افزود: این سازمان، یک سازمان داوطلبانه است و تمام داوطلبان هلال احمر آموزش دیده هستند؛ این دو شهید نیز آموزش دیده و ورزیده و در واقع از زبده‌ترین نیروهای موجود هلال احمر در منطقه زنجان بودند و درجه نجاتگری نیز داشتند.

ضیائی ادامه داد: کمیته‌ای در جمعیت تشکیل شده که شرایط را برای احتساب شهدای امدادگر به عنوان شهید خدمت فراهم کند؛ تمام تلاش ما این است که پیگیر حقوق این عزیزان باشیم که بالاترین سرمایه خود یعنی جانشان را در راه خدمت داوطلبانه به مردم فدا کردند.

ایثار و عشق شهدای امدادگر، کمتر از ایثار شهدای جنگ تحمیلی نیست

شهبازی، عضو شورای عالی جمعیت هلال احمر و منتخب استان زنجان نیز در این جلسه اظهار کرد: به نوبه خود و از طرف مردم زنجان، شهادت این دو عزیز را به خانواده آنها تسلیت می‌گویم. ایثار و عشق این دو عزیز، از ایثار شهدای جنگ تحمیلی کمتر نیست، این شهیدان با عشق خدمت به مردم و نجات جان انسان‌ها، فعالیت داوطلبانه در هلال احمر را انتخاب کردند و تجلیل مردم زنجان، نشانگر قدردانی از این عزیزان بود.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد راه این دو شهید الگویی باشد برای تمام کسانی که بدون نام و نشان در حال خدمت به مردم این کشورند.

جمهوری اسلامی به یمن و برکت وجود شهدا پابرجاست

امير نوری، عضو دیگر شورای عالی جمعیت هلال احمر نیز در این جلسه اظهار کرد: افراد بی‌شماری هستند که این سرزمین مرهون حضور و وجود آنهاست. کسانی که در بلایا، حوادث و سوانح و در مواقع از جان گذشتگی، مادیات و این زمین را رها کرده و جان خود را فدای مردم سرزمینشان می‌کنند؛ کسانی که دنیا را فراموش کرده و آخرت را دریافته‌اند.

وی افزود: جمهوری اسلامی به یمن و برکت وجود چنین افرادی و همچون شهید حججی و شهدای بی‌شمار دیگری که در جنگ تحمیلی دادیم، پابرجاست.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.