ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 36931
  • ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵
  • 102 بازدید
  • ارسال توسط :
۲۲۰ هزار اثر از شهدای گیلان جمع‌آوری شد / تنها ۶ گلزار شهدا ساماندهی نشده است

۲۲۰ هزار اثر از شهدای گیلان جمع‌آوری شد / تنها ۶ گلزار شهدا ساماندهی نشده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالله پاکاری در حاشیه مراسم رونمایی از کتاب «رقص روی یک پا» در گفتگو با ۸دی در لنگرود اظهار داشت: امروز یک اتفاق خوب در حوزه ایثار و شهادت اتفاق افتاد و از یک اثر فاخر از آقای اسماعیل […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالله پاکاری در حاشیه مراسم رونمایی از کتاب «رقص روی یک پا» در گفتگو با ۸دی در لنگرود اظهار داشت: امروز یک اتفاق خوب در حوزه ایثار و شهادت اتفاق افتاد و از یک اثر فاخر از آقای اسماعیل یکتایی آزاده و جانباز ۷۰ درصد رونمایی شد که خاطرات این بزرگوار از دوران سخت اسارت است.

وی افزود: این روزها نیازمندی جامعه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و آنچیزی که از ایثارگردان و جانبازارن برای ما به امانت مانده است فرهنگ ایستادگی و مقاومت است و ما وظیفه داریم برای ثبت این فرهنگ و ماندگاری آن، این خاطرات را در قالب آثار هنری مثل کتاب ها ثبت کنیم.

مدیر کل بنیاد شهید گیلان درباره ثبت وصیت نامه شهدا اظهار کرد: جمع آوری وصیت نامه شهدا از فعالیت های بنیاد شهید است و تاکنون ۲۲۰ هزار اثر شامل وصیت‌نامه، آثار حجمی و تصاویری از شهدا را جمع آوری و در قالب آرشیو و گنجینه نگه‌داری کرده‌ایم. ما تصاویر شهدا را به صورت موضوعی طبقه‌بندی کرده‌ایم و در قالب نمایشگاه‌ها به مردم عرضه می‌کنیم.

پاکاری ادامه داد: ما وصیت‌نامه شهدا را مجلد و چاپ کرده‌ایم و در کتابخانه تخصصی ایثار و شهدا در بنیاد شهید موجود است و عموم مردم می‌توانند استفاده کنند. این کتابخانه مرکز خوبی به خصوص برای مراکز دانشگاهی است که می‌توان از آن به عنوان منبع و رفرنس مورد استفاده قرار داد.

وی افزود: این کتابخانه شامل وصیت‌نامه شهدا، خاطرات ایثارگران، کلیه آثاری که هنرمندان و مولفین درباره ایثار و شهادت تولید کرده‌اند است.

مدیر کل بنیاد شهید گیلان با بیان اینکه ۱۲۸۰ گلزار شهدا در استان گیلان داریم درباره طرح ساماندهی گلزارهای شهدا گفت: به همت کارگروه ساماندهی گلزارهای شهدا به جز ۶ مورد همه گلزارها ساماندهی شده اند و ۶ مورد هم در دست اقدام است و امیدواریم پایان امسال را پایان رسیدگی به طرح ساماندهی گلزارهای شهدا قرار دهیم.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.