ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهید حججی
  • شناسه : 37141
  • ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۶:۳۰
  • 103 بازدید
  • ارسال توسط :
«قانون» و عوض کردن جای طلبکار و بدهکار

«قانون» و عوض کردن جای طلبکار و بدهکار

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از اروم نیوز، از منظر دین مبین اسلام، قلم از چنان جایگاه والایی برخوردار است که خداوند باری‌تعالی در قرآن کریم به آن سوگند یاد می‌نماید و نیز به آنچه از آن تراوش می‌کند. قلم، توتمی مقدس است […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از اروم نیوز، از منظر دین مبین اسلام، قلم از چنان جایگاه والایی برخوردار است که خداوند باری‌تعالی در قرآن کریم به آن سوگند یاد می‌نماید و نیز به آنچه از آن تراوش می‌کند.

قلم، توتمی مقدس است که در ارتقاء سطح آگاهی آدمیان تاثیری به‌سزا دارد و با کاربست صحیح آن می‌توان موجبات اصلاح جامعه را فراهم آورد.

خبرنگاران یکی از اقشاری هستند که با قلم مانوس اند و رسالتشان اطلاع‌رسانی و ممانعت از تحریف واقعیات جامعه است و اکثر قریب به اتفاق اعضای جامعه خبری نیز بر این صراط گام می‌نهند لیکن معدود افراد و بنگاه‌های خبرپراکنی نیز وجود دارند که اخلاق رسانه‌ای را پاس نداشته، به تحریف و قلب حقیقت همت می‌گمارند.

مالکوم ایکس اسطوره فقید مسلمانان آمریکا در این‌باره می‌گوید: ” رسانه بزرگترین قدرت در جهان محسوب می شود. رسانه این قدرت را دارد تا یک بیگناه را به یک مجرم تبدیل کند و یک مجرم را به یک بیگناه. قدرت رسانه در کنترل ذهن ملت ها و گروه هاست.”

این کاربست نادرست رسانه _که به مثابه تیغی دو لبه است_ تداعی کننده جمله مشهور مقام معظم رهبری است که با انتقاد از تحریف وقایع دهه شصت خاطرنشان کردند: “جای شهید و جلاد در دهه ۶۰ عوض نشود.”

متاسفانه عوض کردن جای طلبکار و بدهکار از جانب برخی رسانه‌ها به یک رویه تبدیل شده است و شاهد آنیم که عده‌ای حرمت قلم را پاس نداشته، ساحت آن را به دروغ می‌آلایند تا از این رهگذر به مطامع پست و پلید خود دست یابند.

جریان سیاسی ـ رسانه‌ای منادی سکولاریسم که از هر گونه امتزاج مفاهیم دینی و سیاسی بر می‌آشوبد و بانگ بر می‌آورد که مفاهیم دینی را سیاسی نمی‌باید کرد، اکنون از خون شهید حججی و همرزمانش برای عقده‌گشایی‌سیاسی استفاده می‌کند.

توضیح آنکه روزنامه‌ قانون پس از شهادت شهید حججی در یادداشتی مدعی شد هدف قراردادن مقر داعش به وسیله ۶ راکت موشک که به تلافی ترقه‌بازی داعش در تهران صورت گرفت و نیز سیاست‌های اشتباه ایران در قبال داعش سبب شهادت امثال شهید حججی شده است!

می‌بینیم که این جریان رسانه‌ای با شانتاژ و پروپاگاندا انگشت اتهام را به سمت جمهوری اسلامی نشانه رفته، تلویحا داعش را تبرئه می‌کند و به شهادت رساندن مدافعان حرم توسط دواعش را واکنشی طبیعی در قالب «دفاع مشروع» تفسیر می‌کند.

همانطور که در ابتدای نوشتار ذکر آن رفت، خبرنگار متعهد با حق‌گویی و بیان کژی‌ها به برطرف شدن نقایص همت می‌گمارد و چشم امید آحاد جامعه به قلم اوست که تا هر آنجا که فساد و نابسامانی هست بدینوسیله اصلاح گردد اما وای به روز که بگندد قلم…

* محمدسعید ابراهیمی

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.