ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 37195
  • ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۷:۴۷
  • 94 بازدید
  • ارسال توسط :
استقبال از «سلام بر ابراهیم» تمامی ندارد

استقبال از «سلام بر ابراهیم» تمامی ندارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از  بولتن نیوز، «تابستانه کتاب» طرح تشویقی خرید کتاب برای علاقه‌مندان و خریداران کتاب است که می‌توانند با همراه داشتن کارت ملی به کتابفروشی‌های عضو طرح مراجعه و از تخفیف 20 تا 25 درصدی خرید کتاب در این طرح تا سقف 100 هزار تومان استفاده […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از  بولتن نیوز، «تابستانه کتاب» طرح تشویقی خرید کتاب برای علاقه‌مندان و خریداران کتاب است که می‌توانند با همراه داشتن کارت ملی به کتابفروشی‌های عضو طرح مراجعه و از تخفیف 20 تا 25 درصدی خرید کتاب در این طرح تا سقف 100 هزار تومان استفاده کنند.این طرح با شعار «این چنین دوست کتاب است از او دست مدار» از 15 مرداد آغاز شده است و به مدت 20  روز در مراکز استان‌ها و تا 30 روز در شهرستان‌ها ادامه خواهد داشت.

بر این اساس، از بین 828 کتابفروشی تایید شده در طرح تابستانه کتاب، 631 کتابفروشی از مراکز استان‌ها و 197کتابفروشی از شهرستان‌ها عضو طرح شده‌اند. در طرح تابستانه کتاب، استان تهران با 151 کتابفروشی، اصفهان با 98 کتابفروشی و  قم با 94 کتابفروشی بیشترین مشارکت را داشته‌اند که در مقایسه با طرح‌های مشابه، افزایش استقبال کتابفروشی‌ها از این طرح را نشان می‌دهد. گفتنی است پیش از تابستانه کتاب 5 دوره  از طرح‌های تشویقی فصلی در حوزه نشر برگزار شد که آخرین آن «عیدانه کتاب» بود، در ایام عید طرح «عیدانه کتاب» با شعار «امسال هم کتاب عیدی دهیم» از 15  اسفند 1395 تا 15 فروردین1396 در سراسر کشور اجرا شد و نزدیک به 12 میلیاردتومان کتاب با تخفیف حدود 5/2 میلیارد تومان به فروش رفت و توانست رکورد عیدانه کتاب سال گذشته را با اختلاف قابل‏ توجهی ارتقا دهد. باید دید آیا تابستانه کتاب می‌تواند رکوردی جدید در عرصه خرید کتاب رقم بزند. اکنون که در میانه «تابستانه کتاب» قرار داریم و 10 روز تا پایان این طرح در مراکز استان‌ها فرصت باقی است نگاهی به پرفروش‌ترین آثار تا امروز خواهیم داشت.

«سلام بر ابراهیم» بعد از 5 سال همچنان پرفروش

کتاب‌های «قهوه سرد آقای نویسنده»، «سلام بر ابراهیم»،«سمفونی مردگان»،«چشم‌هایش»، «چراغ‌ها را من خاموش می‌کنم»، «یک عاشقانه آرام»، «جای خالی سلوچ»، «سووشون»، «پاییز فصل آخر سال است» و «سال بلوا» جزو پرفروش‌ترین کتاب‌های تالیفی طرح «تابستانه کتاب» هستند. همچنین  جعفر سبحانی تبریزی، محمد محمدرضایی، زهرا آیت‌اللهی، امیرحسین بانکی پورفرد، آدام هارت دیویس، خاویر کرمنت، هما پوراصفهانی، عباس قمی، ریکا زارای و محمود حکمت‌نیا جزو پرفروش‌ترین نویسنده‌های کتاب‌های عمومی طرح «تابستانه کتاب» تا پایان روز نهم  این طرح قرار گرفته‌اند. «قهوه سرد آقای نویسنده» اثر روزبه معین،  یک رمان ایرانی است که در مدت کوتاهی به چاپ بیستم رسیده است.

می‌توان  گفت ژانر این کتاب، معمایی- هیجانی است. این کتاب ماجرای یک نویسنده به نام آرمان روزبه و یک دختر روزنامه‌نگار است.  ماجرا از این قرار است که آرمان در کودکی عاشق دختری می‌شود که ۱۵ سال از خودش بزرگ‌تر است و برای تمرین پیانو به خانه پیرزن همسایه می‌آید. آرمان عاشق رفت و آمد این دختر برای یادگیری پیانو است اما پیرزنی که به این دختر پیانو آموزش می‌دهد یک آهنگ بیشتر نمی‌داند، بنابراین آرمان تصمیم می‌گیرد نت‌های موسیقی آنها را دستکاری کند تا آموزش پیانو مدت زمان بیشتری طول بکشد. ۲۰ سال بعد آرمان به یک کنسرت می‌رود؛ کنسرت عشق دوران کودکی‌اش. اتفاقا در همان کنسرت دختر آهنگی را که آرمان در کودکی دستکاری کرده می‌نوازد و اسم آن را هم «وقتی پسربچه عاشق می‌شود» گذاشته است.

آرمان از این اتفاق بسیار لذت می‌برد و می‌خواهد خودش را معرفی کند، می‌خواهد اعتراف کند که این آهنگ نتیجه شیطنت خودش بوده، اما… این کتاب با قیمت 20هزار تومان توسط نشر نیماژ منتشر شده است. «سلام بر ابراهیم» دربرگیرنده زندگینامه و خاطرات شهید گمنام «ابراهیم هادی» است. این کتاب تا زمستان سال گذشته به چاپ صدم رسیده و از سال 91 که اولین چاپ آن وارد بازار شده است همواره در صدر فروش کتاب‌های عمومی قرار داشته است.  این کتاب در سال‌های اخیر با اقبال بسیار زیادی از سوی مخاطبان جوان مواجه شده است. در بخشی از «سلام بر ابراهیم» آمده است: سال اول جنگ بود. به مرخصی آمده بودیم. با موتور از سمت میدان سرآسیاب به سمت میدان خراسان در حرکت بودیم. ابراهیم (شهید ابراهیم هادی) عقب موتور نشسته بود. از خیابانی رد شدیم. ابراهیم یک دفعه گفت: امیر وایسا! من هم سریع آمدم کنار خیابان. با تعجب گفتم. چی شده؟! گفت: هیچی، اگر وقت داری بریم دیدن یه بنده خدا!‌ من هم گفتم: باشه، کار خاصی ندارم. با ابراهیم داخل یک خانه رفتیم. چند بار یاالله گفت. وارد اتاق شدیم. چند نفری نشسته بودند. پیرمردی با عبای مشکی و کلاهی کوچک بر سر بالای مجلس بود.

به همراه ابراهیم سلام کردیم و در گوشه اتاق نشستیم. صحبت حاج آقا با یکی از جوان‌ها تمام شد. ایشان رو کرد به ما و با چهره‌ای خندان گفت: آقا ابراهیم راه گم کردی، چه عجب این طرف‌‌ها! ابراهیم سر به زیر نشسته بود. با ادب گفت: شرمنده حاج آقا، وقت نمی‌کنیم خدمت برسیم. همین طور که صحبت می‌کردند فهمیدم ایشان، ابراهیم را خوب می‌شناسد. حاج آقا کمی با دیگران صحبت کرد. وقتی اتاق خالی شد رو کرد به ابراهیم و با لحنی متواضعانه گفت: آقا ابراهیم ما رو یه کم نصیحت کن! ابراهیم از خجالت سرخ شده بود. سرش را بلند کرد و گفت: حاج آقا تو رو خدا ما رو شرمنده نکنید. خواهش می‌کنم این طوری حرف نزنید. بعد گفت: ما آمده بودیم شما را زیارت کنیم.

ان‌شاء‌الله در جلسه هفتگی خدمت می‌رسیم. بعد بلند شدیم، خداحافظی کردیم و بیرون رفتیم. بین راه گفتم: ابراهیم جون، تو هم به این بابا یه کم نصیحت می‌کردی. دیگه سرخ و زرد شدن نداره!‌ با عصبانیت پرید توی حرفم و گفت: چی می‌گی امیر جون، تو اصلاً این آقا رو شناختی!؟ گفتم: نه، راستی کی بود؟! جواب داد: این آقا یکی از اولیای خداست. اما خیلی‌ها نمی‌دانند. ایشون حاج میرزا اسماعیل دولابی بودند. سال‌ها گذشت تا مردم حاج آقا دولابی را شناختند. تازه با خواندن کتاب طوبای محبت فهمیدم که جمله ایشان به ابراهیم چه حرف بزرگی بوده.

 داستان  ترکیه‌ای  شمس و مولانا، پرفروش‌ترین ترجمه‌

همچنین از جمله کتاب‌های ترجمه‌ای که در طرح «تابستانه کتاب» در صدر پرفروش‌ترین‌ها قرار گرفته‌اند می‌توان به کتاب‌های «ملت عشق»، «من پیش از تو»، «جزء از کل»، «دختری که پشت سر گذاشتی»، «پس از تو»، «بیشعوری»، «یک بعلاوه یک»، «دنیای سوفی»، «عقاید یک دلقک» و «هنر شفاف اندیشیدن» اشاره کرد. «ملت عشق» نام رمانی نوشته الیف شافاک است که در سال ۲۰۱۰ به صورت همزمان به 2 زبان انگلیسی و ترکی منتشر شد. این کتاب تاکنون بیش از ۵۰۰ بار در ترکیه تجدید چاپ شده و توانسته رکورد پرفروش‌ترین رمان ترکیه را نیز به دست آورد. ترجمه فارسی آن در مدتی کوتاه، عنوان یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های بازار کتاب ایران را کسب کرده است عمده داستان درباره احوالات و ارتباط شمس و مولوی است و کمترین بخش‌های کتاب از زبان این دو شخصیت روایت شده است و سعی شده از نگاه و زاویه‌های گوناگون که همان شخصیت‌های دیگر داستان هستند به این دو نفر پرداخته شود. نویسنده در این کتاب سعی کرده به موازات هم 2 داستان و در حقیقت زندگی شخصیت‌های 2 دوره زمانی را پیش ببرد. دوره اول در حدود ۶۳۹ تا ۶۴۵ قمری و دوره دوم عصر حاضر است. از ویژگی‌های جالب کتاب این است که در حدود 20 راوی مختلف دارد و در ابتدای هر بخش راوی آن نیز ذکر می‌شود. این کتاب با قیمت 25 هزار تومان توسط نشر ققنوس وارد بازار شده است.

 مجموعه «می‌می‌نی» رکورد زد

پرفروش‌ترین کتاب‌های کودک تالیفی در تابستانه کتاب کتاب‌های «می‌می‌نی چه دوست نازنینی»، «می‌می‌نی حالا تمیزترینی»، «می‌می‌نی تو مهدکودک دوسته با فیل و اردک»، «می‌می‌نی یه عالمه شیرینی»، «پنیر داداش ماسته حرف می‌می‌نی راسته»، «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب: قصه‌های برگزیده از گلستان و ملستان»، «می‌می‌نی دیگه بیکاره دوست و رفیق نداره»، «تن تن و سند باد»، «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب: قصه‌های برگزیده از کلیله و دمنه» و «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب: قصه‌های چهارده معصوم (ع)» شناخته شدند.

با گذشت 9 روز از اجرای طرح «تابستانه کتاب» نویسندگانی همچون هرژه، غلامرضا حیدری‌ابهری، امیلی بومون، پل جنینگز، هورا سلامت‌حقیقی، جولیا کوک، مصطفی رحماندوست، اریش ازر، آگنس واندویل و  بل مونی در صدر پرفروش‌ترین نویسنده‌های کتاب کودک قرار گرفته‌اند. «می‌می‌نی» یک مجموعه 12 جلدی است که ناصر کشاورز آن را سروده است. شاعر علاوه بر بُعد سرگرمی اشعارش به بُعد تربیتی و آموزشی نیز توجه خاص و ویژه‌ای کرده و آن را وظیفه خود می‌داند. رفتار‌های ناپسندی که نسل کودکان امروز را بسیار به مخاطره انداخته همچون دروغگویی،کتمان، بی‌انضباطی، گوش نکردن به صحبت‌های پدرو مادر و… که شاعر با ظرافت و تیزبینی آن را با شخصیت میمونی شیرین‌سخن به کودک گوشزد می‌کند. باید گفت از انبوه کتاب‌های کودکانی که امروز بدون هیچ مسؤولیت و بار معنایی صحیحی که هدف‌شان جیزی جز پر کردن دکه‌های کتاب و بالا بردن تیراژ کتاب کودکان نیست، این مجموعه بدون شک و بی‌تردید برای والدینی که خواهان علاقه‌مند کردن کودکان‌شان با کتاب است بسیار مفید و ارزشمند خواهد بود و می‌توان آن را جزو معدود کتاب‌های خوب و خواندنی به شمار آورد که در کتابخانه کودکان دلبندتان قرار گیرد. مجموعه «می‌می‌نی» توانسته است در صدر پرفروش‌ترین آثار تالیفی کودک قرار بگیرد.

 دلبری «دنیای معرکه‌ تام گیتس» از کودکان ایرانی

همچنین از جمله پرفروش‌ترین کتاب‌های ترجمه شده در حوزه کودک می‌توان از کتاب‌های «دنیای معرکه تام گیتس»، «شازده کوچولو»، «خانه درختی 13 طبقه»، «بهانه‌های عالی و چیزهای خوب دیگر»، «پرونده ویژه: فراتر از ترس!»، «همه چی محشر است (نسبتا)»، «فکرهای نبوغ‌آمیز (بیشترشان)»، «خانه درختی 52 طبقه»، «خانه درختی 39 طبقه»  و «خانه درختی 26 طبقه» نام برد. «دنیای معرکه تام گیتس» یکی از جلدهای مجموعه مشهور «تام گیتس‌» است که به عنوان یکی از بهترین مجموعه‌های نوجوان شناخته می‌شود.

مجموعه‌ای که سراسر طنز و شوخی است و مخاطبان را لحظه‌ای رها نخواهد کرد. این مجموعه برگزیده جوایزی همچون جایزه طنز رولد دال، واترستونز و ردهاوس است.  تام گیتس، پسر بچه قهرمان این مجموعه عاشق نقاشی است و مدام نقاشی می‌کشد و این یعنی همیشه و در همه حال در حال نقاشی کشیدن است و همین قصه‌های جالبی برایش درست می‌کند. در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «این افراد اجازه ندارند این کتاب را بخوانند: خواهر بداخلاقم، دلیا، مارکوس ملدور(که یک احمق است)  و خانم ورثینگتن سبیلو(به سختی می‌شود بهش زل نزد). من تام گیتس هستم. وقتی معلمم به من چشم غره نمی‌رود، دوست دارم نقاشی بکشم و روش‌های تازه‌ای برای اذیت دلیا پیدا کنم. معلم‌های من فکر می‌کنند خیلی زود حواسم پرت می‌شود و تمرکز ندارم. به نظرم کم‌لطفی می‌کنند، همین حالا من بشدت روی بیسکویتی که می‌خواهم اول از همه بخورم تمرکز کرده‌ام». گفتنی است اجرای طرح «تابستانه کتاب» با شعار «این چنین دوست کتاب است از او دست مدار» از پانزدهم مردادماه آغاز شده است و از بین 827 کتابفروشی تاییده شده در این طرح 630 کتابفروشی از مراکز استان‌ها و 197 کتابفروشی از شهرستان‌ها عضو طرح شده‌اند.

منبع: روزنامه ایران

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.