ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهید حججی
  • شناسه : 37414
  • ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۵:۱۸
  • 121 بازدید
  • ارسال توسط :
مسئولان کشور خود را ملزم به ادامه راه شهدا بدانند/ خون شهدا از عالم جهل زدایی کرده است

مسئولان کشور خود را ملزم به ادامه راه شهدا بدانند/ خون شهدا از عالم جهل زدایی کرده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آستان نیوز، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی شب گذشته در مراسم گرامی‎داشت و تجلیل از خانواده شهیدان «حججی» و «مشلب» که همزمان با 23 ذیقعده، روز زیارتی امام علی بن موسی الرضا علیه‌السلام در […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آستان نیوز، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی شب گذشته در مراسم گرامی‎داشت و تجلیل از خانواده شهیدان «حججی» و «مشلب» که همزمان با 23 ذیقعده، روز زیارتی امام علی بن موسی الرضا علیه‌السلام در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به جایگاه رفیع انسان سازی نهضت عاشورا حسینی، خاطرنشان کرد: در طول تاریخ اسلام همواره بزرگان دین نسبت به زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا و عاشورای حسینی تاکید داشته‌اند و این تأکیدات از آن جهت بوده که حیات انسانیت و تحول در جامعه بشری نیازمند فرهنگ عاشوراست.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با طرح این سؤال که آیا مسئله عاشورا تنها مختص به سال 61 هجری است؟ تصریح کرد: نهضت عاشورا مسئله مبارزه با جریانات فاسد عالم است که حیات جامعه اسلامی را تهدید می‌کنند و این امر را نمی‌توان تنها به سال 61 هجری محدود دانست بلکه تا زمین، زمین و زمان، زمان است، نهضت عاشورا برای اصلاح جامعه بشری لازم است.

* عاشورا رمز بقا هویت دین در عرصه زندگی انسانی

وی اظهار کرد: اگر نهضت امام حسین(ع) و عاشورا نبود بدون شک امروز از اسلام هیچ اثری باقی نمانده بود. اینکه بزرگان دین بر گرامیداشت عاشورا تاکید کرده‎اند، برای آن است که عاشورا رمز بقا هویت دین در عرصه زندگی انسانی، تعالی بشر برای زندگی ربانی و رمز ظلم ستیزی و اقامه عدالت و آزادی در جهان است.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه عاشورا رمز بقا، حیات مجدد، رشد و احیای دین و عینیت بخشیدن به آموزه‌های اسلام است، اظهار کرد: در هر زمان و مکانی که جامعه اسلامی را استکبار، خودخواهی، ظلم و فساد تهدید کند، نام حسین بن علی علیه‎السلام و کربلا حسینی راهگشا و رمز حفظ آزادگی و دیانت است. در تابلوی عاشورا تمام مظاهر عالی انسانی و اسلامی متجلی است، مظاهر عالی همچون توحید، دلدادگی به خدا، عبودیت پروردگار، ایثار، فداکاری و شجاعت در عاشورا به بشریت آموخته شده است.

وی نهضت امام حسین علیه‌السلام را رمز حفظ اسلام معرفی و خاطرنشان کرد: توکل، وفا، اوج عبودیت و تسلیم در برابر پروردگار، ایثار، نوع‌دوستی و توجه به دیگران در پرتو خداخواهی، جهاد، شهادت و دیگر قله‌های انسانیت همه در کربلا دیده می‌شود. گویا قرار است مدنیت بشری به نام عاشورا رقم بخورد؛ عاشورا برای رقم خوردن تمدنی به نام حسین بن علی علیه‌السلام در زندگی انسان‌هاست.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی از کربلا با عنوان آغاز و تولد عاشوراییان یاد کرد و ادامه داد: در جریان واقعه کربلا دشمن می‌خواست عاشورا پایان باشد، یزیدیان، امام حسین(ع) و یارانشان را شهید کردند تا هیچ اثری از عاشورا باقی نماند، اما در واقع این روز آغاز بود.

* رسالت مکتب عاشورا بیداری بشر و زدودن ظلمت‌هاست

تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه رسالت مکتب عاشورا بیدار کردن بشر و زدودن ظلمت‌هاست، به فرازهایی از زیارت‌نامه اربعین اشاره و خاطرنشان کرد: در زیارت مشهور امام حسین علیه‌السلام آمده است که «بَذَلَ مُهجَتَهُ فِیکَ لِیَسْتَنْقِذَ عِبادَکَ مِنَ الجَهالَهِ وَ حِیرَهِ الضَّلالَه» و این رسالت اصلی مکتب عاشورا یعنی بیدار کردن بشر و زدودن تاریکی‌ها و ظلمات جهل از جامعه انسانی را نمایان می‌کند.

وی با تأکید بر این مطلب که خون شهدا از عالم بشریت جهل زدایی می‌کند، اظهار کرد: بیداری اسلامی از برکات خون شهدایی است که عاشورایی شهید شدند. خون شهدای هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حرم بسیاری از فطرت‌ها را در عالم بیدار کرده و موجب بیداری اسلامی شده است.

وی با بیان اینکه تمام احساسات، عواطف، خردها و اتفاقات در جامعه بشری باید با فرهنگ عاشورایی گره بخورد، اظهار کرد: عاشورا مظهر آزادی، آزادگی، تحول در جامعه بشری، اصلاحات اجتماعی و رقم خوردن مدنیتی به نام دین و ارزش‌های الهی در عالم است.

* داعش توطئه‌ای از جانب صهیونیسم و استکبار جهانی

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود به خشونت‌ها و جنایات هولناک گروهک‌های تروریستی تکفیری داعش اشاره و بیان کرد: مستکبران، گروه‌های تکفیری را برای ایجاد تفرقه در جامعه اسلامی به راه انداختند و جنایات هولناکی را مرتکب شدند، این رفتارهای غیر انسانی که به نام اسلام صورت می‌گیرد، توطئه‌ای از جانب صهیونیسم و استکبار جهانی است.

وی افزود: صهیونیسم با راه انداختن جبهه‌ای با نام اسلام اما بر علیه اسلام، درصدد تضعیف مسلمانان و ارتش‌های اسلامی بوده تا موضوع فلسطین را تحت الشعاع تحولات گروه‌های تکفیری و داعشی قرار دهد. مسلمانان باید بیدار و آگاه باشد که مسئله اصلی جهان اسلام، یعنی فلسطین به حاشیه رانده نشود.

تولیت آستان قدس رضوی ایستادگی، بصیرت و مقاومت در راه هدف را رمز پیروزی خواند و اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب با هدایت‌های داهیانه خود آشکار کردند که فتنه داعش مربوط به یک جغرافیا و کشوری خاص نیست، بلکه این فتنه امت اسلامی را هدف قرار داده است.

* نسل جدید انقلاب؛ جوانانی آماده دفاع از دین و ارزش‌ها الهی

تولیت آستان قدس رضوی در پاسخ به عده‌ای که تردید می‌کنند آیا نسل سوم و چهارم انقلاب همچون نسل اول، انقلابی هستند. توضیح داد: آنهایی که نسبت به انقلابی‌گری نسل جدید تردید دارند، مدافعان حرم و معتکفین مساجد و حرم مطهر رضوی را ببینند، شهید حججی از جوانان نسل چهارم انقلاب اسلامی بود، نسل جدید انقلاب جوانانی آماده خطر کردن برای دفاع از دین و ارزش‌ها الهی هستند و در سر عشق به اباعبدالله الحسین علیه السلام و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام را دارند.

وی ابراز کرد: به یقین مدافعان حرم، شهدای هشت سال دفاع مقدس و همه جان برکفانی که عشق به خدا و ارزش‌ها اسلامی را در دل دارند، لحظه آخر شهادت همان احساس شهدای کربلا را داشته اند.

وی با اشاره به جایگاه مهم دلدادگی و عشق برای حفظ ارزش‌های دینی، اذعان کرد: امروز خیل عظیم عاشقان وقتی اعلام می‌کنند جانمان فدای دین، ارزش‌ها و رهبری، معنایش آن است که اگرچه ما دغدغه زندگی دنیایی و روابط خویشاوندی را داریم، اما دغدغه بزرگتر و مهم‌تر برای ما دغدغه دین، انقلاب و زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهداست.

وی با بیان اینکه دیروز شاهد آزاد سازی خرمشهر بودیم، امروز شاهد آزادی حلب و موصل و در آینده نزدیک انشالله آزادسازی قدس شریف را خواهیم دید. تصریح کرد: پیام شهید حججی و شهدای عالی قدر انقلاب و مدافع حرم برای همه مردان و زنان عاشورایی پیام امید، مقاومت در راه هدف، دشمن شناس، دشمن ستیزی و کوتاه نیامدن در برابر دشمن است.

* خون شهدا از عالم جهل زدایی کرده است

وی خون هر شهید را مایه سنگین‌تر شدن بار مسئولیت مدیران و دست‌اندرکارن نظام مقدس اسلامی ایران دانست و عنوان کرد: پیام شهدا به مسئولان و مدیران این نظام آن است که عزت، اقتدار و افتخاراتی که در این کشور به برکت خون شهدا به دست آمده را حفظ کنند. آنچه کشور مارا در برابر دشمن حفظ و به پیروزی می‌رساند، مقاومت، مقاومت و مقاومت است.

وی افزود: مسئولان وظیفه سنگینی در قبال خون شهدا دارند، باید مراقب باشند در همه حال به یاد شهدا باشند، هدف آن‌ها را گم نکنند و همواره خود را مدیون شهدا و ملزم به ادامه راه آنها بدانند.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در پایان گفت: موجی که شهدای عاشورا و شهدای انقلاب اسلامی در عالم ایجاد کردند، بیداری اسلامی را رقم زده است و امروز خون شهدا دارد از عالم جهل زدایی می‌کند. این خون‌های مطهر برای همگان روشن کرده، آنگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند به دشمن نمی‌توان اعتماد کرد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.