ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 37416
  • ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۵:۳۲
  • 105 بازدید
  • ارسال توسط :
آزادگان سردشتی در یادمان بُلفَت تجلیل شدند

آزادگان سردشتی در یادمان بُلفَت تجلیل شدند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بُلفَت، روز پنج شنبه به مناسبت گرامیداشت ۲۶ مرداد سالروز بازگشت آزادگان شهرستان به میهن مراسم تجلیل از مقام آنها در یادمان بُلفَت و دوپه زه سردشت برگزار شد. رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران سردشت […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بُلفَت، روز پنج شنبه به مناسبت گرامیداشت ۲۶ مرداد سالروز بازگشت آزادگان شهرستان به میهن مراسم تجلیل از مقام آنها در یادمان بُلفَت و دوپه زه سردشت برگزار شد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران سردشت با تبریک سالروز بازگشت آزادگان به میهن گفت: آزادگان و ایثارگران با رشادت هایشان روز ۲۶ مرداد را به افتخاری برای کشور اسلامی تبدیل کردند و شهدا هم با خون خود درخت تنومند انقلاب را آبیاری کردند تا دشمنان و استکبار جهانی نسبت به آرمان ها و ارزش های نظام توانایی هیچ توطئه ای در رابطه سر نباشند.

مصطفی عمری با بیان اینکه سردشت در بحث ایثار و آزادگی نمونه کشوری است، گفت: این شهرستان دارای ۱۵۶ آزاده در جریان پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس است که از این تعداد ۵۶ نفر در زندان های رژیم بعث عراق اسیر بودند و همزمان با اولین گروها به کشور بازگشتند.

روایتگری درباره دوران اسارت، خاطره گویی، مسابقه فرهنگی، پیاده روی و تجلیل از آزادگان از دیگر برنامه های این اردوی یک روزه بود.

بر اساس گزارش بُلفَت، شهرستان سردشت با توجه به تناسب جمعیتی دومین شهر کشور از نظر تعداد شهدا است که در دوران دفاع مقدس ۸۵۳ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده که ۱۱۱ تن از این شهدای والانقام از بسیجیان و پیشمرگان کرد مسلمان و ۶۱۳ نفر نیز شهدای مردمی هستند.
شهرستان سردشت با جمعیت ۱۲۰ هزار نفر در جنوب آذربایجان غربی، در مرز کشورمان با اقلیم کردستان عراق واقع شده که در ۷ تیر سال ۶۶ توسط رژیم بعث عراق بمباران شیمیایی شد و در جریان آن ده ها تن شهید و بیش از ۸ هزار مصدوم شیمیایی به جا ماند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.