ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 37869
  • ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۹
  • 281 بازدید
  • ارسال توسط :
ساخت 20 هزار کلاس درس توسط خیرین مدرسه ساز خراسان رضوی

ساخت 20 هزار کلاس درس توسط خیرین مدرسه ساز خراسان رضوی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جام روز، حسین شادکام معاون هماهنگ کننده و اجرایی آموزش و پرورش خراسان رضوی ظهر امروز در جلسه هم اندیشی مجامع خیرین مدرسه ساز قطب شهید دهقان که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد گفت: از […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جام روز، حسین شادکام معاون هماهنگ کننده و اجرایی آموزش و پرورش خراسان رضوی ظهر امروز در جلسه هم اندیشی مجامع خیرین مدرسه ساز قطب شهید دهقان که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد گفت: از ابتدای تشکیل مجمع خیرین مدرسه سازتا کنون بیش از 20 هزار کلاس درس در استان خراسان رضوی احداث شده است.

 افزود: استان خراسان رضوی به عنوان اولین استان کشور بود که این مجمع را تشکیل داده است و از سال 72 تاکنون بیش از 40 درصد مدارس کشور و 30 درصد خراسان رضوی توسط خیرین احداث شده است.

وی تصریح کرد: بیش از 80 درصد مدارس استثنایی خراسان رضوی توسط مجمع خیرین مدرسه ساز احداث شده و این در حالی است که از مجموع 600 هزار خیر کشوری سه هزار و 500 نفر متعلق به خراسان رضوی می باشد که یک خیر مدرسه ساز به تنهایی در این استان 60 مدرسه ساخته و در اختیار مردم قرار داده است.

معاون هماهنگ کننده و اجرایی آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به منطقه محروم قطب شهید دهقان خاطر نشان کرد: خیرین به سمت طرح مدرسه یار حرکت کنند و فقط به ساخت مدارس اکتفا نکنند تا دانش آموزان با همیاری خیرین بتوانند خدمات آموزشی  مناسبی دریافت کنند.

در ادامه حجت الاسلام جواد طاهری امام جمعه تربت جام با اشاره به آیات الهی گفت: خیرین مدرسه ساز به دین ، اخلاق و به بشریت کمک چشمگیری می کنند و اگر مکانی برای کسب علم بسازیم اقتصاد، فرهنگ و مسجد ساخته می شود.

حجت الاسلام طاهری افزود: اسلام دین علم است و زبان مشترک بشریت می باشد که باکسب علم و دانش مشکلات بشر قابل حل می باشد.

وی ادامه داد: تربت جام منطقه ای محروم درحوزه آموزش و پرورش است و از شاخص استانی و کشور بسیار عقب تر بوده و با سابقه ای که این شهرستان دارد ومهد پرورش بیش از 120 دانشمند و فرهیخته علمی به جامعه بشری بوده است همخوانی ندارد.

امام جمعه تربت جام: مدرسه ساز حلقه وصل مردم با بدنه دولت است و ستاد نماز جمعه آمادگی دارد نسبت انتشار اخبارودر ترویج ساخت مدرسه کمک کنند.

حجت الاسلام طاهری خاطر نشان کرد: محرومیت های شهرستان بسیار زیاد است و اگر دولت بتواند مشکل آب شرب، جاده و زیر ساخت ها را حل کند شاهکار کرده است و لازم برای آموزش ، خیرین جدی تر از گذشته فعالیت کنند.

وی ابراز داشت: اگر قرار است مشکلات آموزش و پرورش حل شود لازم است اتاق فکری قوی ایجاد شود تا از همه ظرفیت ها استفاده کند وتا زمانی که مسائل حل نشده ساکت نشود.

سپس فرماندار تربت جام بیان داشت: این شهرستان به لحاظ فضای آموزشی دچار بحران است و به شدت رنج می برد و در حال حاضر 45 مدرسه فرسوده دارد که باید تخریب شود.

علی رستمی عنوان کرد: مسکن مهر تربت جام با جمعیت بالغ بر دو هزار نفر از خدمات آموزشی بی بهره است و باید قدم های موثری در این حوزه برداشته شود.

وی یادآور شد: این  شهرستان با وجود  بیش از 53 هزار دانش آموز، چهار هزار و 200 فرهنگی، چهار هزار دانشجو و دو هزار طلبه  منطقه ای علم جو و عالم پرور وبه عنوان پایخت وحدت در کشور از کمبود امکانات آموزشی مناسب دچار آسیبی جدی شده است.

سالاری عضو اهل سنت مجمع خیرین مدرسه ساز تربت جام گفت: با لطف خدا و به احترام به دوازده امام و به وصیت پدرمان بنا داریم تعداد 12 باب مدرسه احداث کنیم و تاکنون 7 مدرسه تحویل سیستم آموزشی شده و امیدواریم هرچه سریع تر الباقی را بسازیم.

در پایان مراسم به همت آموزش وپرورش تربت جام تندیس نیکوکاری به خیرین اهدا شد.

 مجمع خیرین قطب شهید دهقان متشکل از خیرین و روسای اداره های آموزش و پرورش تربت جام، تایباد،فریمان، باخرز و صالح آباد می باشد که به محوریت تربت جام برنامه ریزی آن صورت می گیرد.

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.