ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهید حججی
  • شناسه : 38271
  • ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۷
  • 124 بازدید
  • ارسال توسط :

شهادت شهید حججی نشان داد حتی آنهایی‌که جنگ را ندیده‌اند امروز در صحنه‌اند

حسن روحانی، رئیس‌جمهور عصر پنجشنبه با حضور در منزل شهیدان علی اکبر، علی اصغر و محمدرضا اصغری ترکانی، با مادر و خانواده این شهیدان والامقام دیدار کرد.وی در این دیدار که در فضایی صمیمی برگزار شد، با‌اشاره به اینکه خداوند به خاطر صبر فراوان و نیت‌های پاک به خانواده‌های شهدا و ایثارگران اجر بالاتری عنایت […]

حسن روحانی، رئیس‌جمهور عصر پنجشنبه با حضور در منزل شهیدان علی اکبر، علی اصغر و محمدرضا اصغری ترکانی، با مادر و خانواده این شهیدان والامقام دیدار کرد.
وی در این دیدار که در فضایی صمیمی برگزار شد، با‌اشاره به اینکه خداوند به خاطر صبر فراوان و نیت‌های پاک به خانواده‌های شهدا و ایثارگران اجر بالاتری عنایت می‌کند، گفت: خانواده شهدا و ایثارگران برای همه ملت ایران موجب افتخار هستند؛ خانواده‌هایی که در روزهای سخت فرزندان و پاره‌های تن خود را به مصاف دشمنان فرستادند.
روحانی نحوه شهادت مظلومانه شهید حججی را نمونه‌ای از جنایات سبعانه تروریست‌های تکفیری در پیشگاه تاریخ و جهانیان برشمرد و افزود: روحیه، ایمان و استقامت این جوانان برای ایستادگی و دفاع از حرم ائمه و حیثیت مسلمانان نشان می‌دهد رزمندگان و شهدای ما توانستند راه ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه دارند و این راه را برای همیشه پیش روی ملت قرار دهند.
رئیس‌جمهور تاکید کرد: اگر امروز در کشور استقلال داریم و دشمنان اجازه تجاوز به این آب و خاک را به خود نمی‌دهند، به خاطر ایمان جوانان و روحیه و فرهنگ ایثار و شهادت در این کشور است.
وی با‌اشاره به ضرورت توجه به فرامین رهبری و پشتیبانی از ولایت فقیه، گفت: امیدواریم بتوانیم وظایف خود را به خوبی در این مسیر انجام داده و مدیون خون شهیدان و شرمنده در پیشگاه خدا و ملت نباشیم.
همچنین حاجیه خانم عباس آزاد والده و برادران شهیدان اصغری ترکانی نیز در این دیدار به بیان خاطرات و سجایای اخلاقی این شهیدان بزرگوار پرداختند.
شهید حجت‌الاسلام علی اکبر اصغری ترکانی در سال ٦٥ و در سن ٢٥ سالگی در منطقه حاج عمران، شهید حجت‌الاسلام علی اصغر اصغری ترکانی در سال ٦٢ و در سن ٢٠ سالگی در عملیات خیبر در منطقه طلائیه و شهید محمدرضا اصغری ترکانی در سال ٦٢ و در سن ١٨ سالگی در منطقه جزیره مجنون به فیض شهادت نائل آمدند.
رئیس‌جمهور در این دیدار که حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید نیز حضور داشت، با اهدا لوح تقدیر از خانواده معظم شهیدان اصغری ترکانی تجلیل کرد.
تلاش و مجاهدت خستگی ناپذیر جانبازان؛ الگویی بی‌بدیل برای جوانان
روحانی همچنین در دیدار آقای مرتضی رضیعی، جانباز قطع نخاع دفاع مقدس، اقدام این جانباز در طی مراحل تحصیلی و کسب تخصص در حوزه پوست و مو را بسیار ارزشمند دانست و ابراز داشت: اینکه بعد از نائل شدن به درجه جانبازی باز هم از تلاش باز نایستادید، برای همه جوانان آموزنده است. این حرکت شما نشان می‌دهد که در سایه تلاش و مجاهدت، پیشرفت، هدایت و سعادت نیز حاصل می‌شود و این وعده الهی است.
وی شهادت شهید حججی را تکان دهنده و افتخارانگیز دانست و گفت: شهادت شهید حججی، مردم را تحت تاثیر قرار داد؛ شهادت این شهید بزرگوار نشان داد که حتی آنهایی که جنگ و دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی را ندیده‌اند امروز نسبت به سرنوشت دین و مسلمانان بصورت پرشور و باوفا در صحنه حضور دارند.
رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: اگر این گونه فداکاری‌ها نبود نه تنها کشورهای عراق و سوریه بلکه منطقه و کشور خودمان نیز مورد صدمه تروریسم تکفیری قرار می‌گرفت.
روحانی تأکید کرد: اگر تروریست‌های تکفیری در عراق و سوریه حاکم می‌شدند، دیگر چیزی از حیثیت و آبروی اسلام باقی نمی‌ماند.
وی گفت: امروز هم داعش و حامیان تروریست‌ها نمونه بارز تحجر و نفاق در عصر جدید هستند که در دل شان ایمان وجود ندارد و تنها به زبان مدعی ایمان هستند.
رئیس‌جمهور تصریح کرد: در شرایطی که امروز برای جامعه اسلامی حادث شده است باز هم ایثار و فداکاری است که می‌تواند جامعه و مسلمانان را نجات دهد.
در این دیدار که حجت‌الاسلام شهیدی معاون رئیس‌جمهور و رئیس‌بنیاد شهید و ایثارگران هم حضور داشت، رئیس‌جمهور لوح سپاسی به این جانباز عزیز اهدا کرد.
مرتضی رضیعی در سال ۱۳۶۵ و طی عملیات کربلای ۵ در منطقه شلمچه و در حالی که ۱۷ سال داشت به درجه جانبازی نائل آمد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.