ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهید حججی
  • شناسه : 38356
  • ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۵:۲۲
  • 136 بازدید
  • ارسال توسط :
“شهید حججی” رفت تا ایثار را به ما بیاموزد/ از خودگذشتگی و ایثار در خانواده‌ها کمرنگ شده است

“شهید حججی” رفت تا ایثار را به ما بیاموزد/ از خودگذشتگی و ایثار در خانواده‌ها کمرنگ شده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری تسنیم از زنجان، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد حاج‌ابوالقاسم دولابی جمعه‌شب در سلسه جلسات تفسیر موضوعی قرآن کریم با عنوان سبک زندگی اسلامی و با موضوع ایثارگری به مهاجرت مسلمانان به مدینه اشاره کرد و اظهار داشت: خداوند متعال در قرآن کریم و در […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری تسنیم از زنجان، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد حاج‌ابوالقاسم دولابی جمعه‌شب در سلسه جلسات تفسیر موضوعی قرآن کریم با عنوان سبک زندگی اسلامی و با موضوع ایثارگری به مهاجرت مسلمانان به مدینه اشاره کرد و اظهار داشت: خداوند متعال در قرآن کریم و در آیه 9 سروه حشر «وَ الَّذینَ تَبَوَّؤُا الدَّارَ وَ الْإیمانَ مِنْ قَبْلِهِمْ یُحِبُّونَ مَنْ هاجَرَ إِلَیْهِمْ وَ لایَجِدُونَ فی‏ صُدُورِهِمْ حاجَةً مِمَّا أُوتُوا وَ یُؤْثِرُونَ عَلی‏ أَنْفُسِهِمْ وَ لَوْ کانَ بِهِمْ خَصاصَةٌ وَ مَنْ یُوقَ شُحَّ نَفْسِهِ فَأُولئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ» عده‌ای از مؤمنان را «انصار که مهاجرین را بر خود مقدم دانستند» مورد ستایش قرار داده که این یک درس بزرگ برای ما است.

وی با بیان اینکه مؤمنان در برخی شرایط دیگران را بر خود مقدم می‌دانند،  افزود: با تدبر در آیه 9 سوره حشر مشخص می‌شود که انسانها دو نوع هستند؛ عده‌ای نه‌تنها از اینکه دیگران نعمتی داشته باشند ناراحت نشده و حسادت نمی‌ورزند بلکه به افراد کمک کرده و از خود نیز برای آنها می‌بخشند اما دسته دوم به‌دنبال جلب تمامی منافع برای خود بوده و همه چیز را برای خودشان می‌خواهند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه "این دو نوع زندگی در دوران ما به‌صورت کامل خود را نشان می‌دهد"، ابراز کرد: زندگی غربی همه منافع را برای خود می‌خواهد، در طول این چند صد سال اخیر آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها بسیاری از کشورهای فقیر دنیا را استثمار کرده منابع آنها را به غارت بردند، اکنون نیز بسیاری از کشورهای آفریقایی مستعمره برخی کشورهای غربی هستند و زبان رسمی‌شان نیز زبان همان کشور غربی است اما اسلام به ما آموخته که باید به‌فکر دیگران نیز باشیم.

وی با بیان اینکه مؤمن کمال پیدا کرده و برادر مؤمن را گاهی بر خود مقدم می‌دارد به انواع ایثار نیز اشاره کرد و گفت: نخستین نوع ایثار در تعاملات نفسانی است یعنی خواسته دیگران را بر خواسته خود مقدم بدانیم و این رمز حل بسیاری از مشکلات خانوادگی خواهد بود.

حجت‌الاسلام حاج‌ابوالقاسم با اشاره به اینکه ایثار در کانون خانواده زندگی را مستحکم می‌کند، بیان کرد: زندگی‌ای که بر پایه تعالیم قرآن پایه‌گذاری شود، پایدار، موفق و ایمانی خواهد بود.

وی با یادآوری اینکه زندگی غربی با کوچکترین بهانه‌ای منجر به طلاق می‌شود، خاطرنشان کرد: متأسفانه بهانه‌ها برای طلاق در زندگی‌های ما نیز رفته رفته بیشتر می‌شود چرا که از خودگذشتگی و ایثار در خانواده‌ها کمرنگ شده است، اگر ایثار در کانون خانواده‌ها کمرنگ نشود و از خودگذشتگی نصب‌العین مرد و زن باشد زندگی‌ها مستحکم خواهد شد.

نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری نوع دوم ایثار را ایثار در مال دانست و اظهار داشت: در قرآن سوره‌ای به‌نام انسان در مدح مهمترین ایثارگران تاریخ یعنی امیرالمؤمنین علی(ع)، فاطمه زهرا(س) و حسنین(ع) نازل شده است، این بزرگواران غذای خود را به مسکین، یتیم و اسیر دادند.

وی با بیان اینکه ایثار در جان سومین نوع ایثار و بالاترین نوع آن است، عنوان کرد: این نوع ایثار به این معناست که جان خود را برای رضای خدا فدای آسایش دیگران کنیم که امام علی(ع) نیز نمونه این نوع ایثار است که در جای پیامبر(ص) خوابید تا آسیبی به ایشان وارد نشود و با سلامت از مکه به مدینه هجرت کند.

حاج‌ابوالقاسم با اعلام اینکه تمامی شهدا مصادق بارز ایثارگری در راه حفظ جان، مال، خاک و ناموس میهن هستند، ابراز کرد: شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم نمونه‌های شاخصی از ایثارگری هستند.

وی با بیان اینکه شهدای مدافع حرم جان خود را به خطر می‌اندازند تا برادران و خواهران مؤمن ما در سوریه و عراق از آسیب جلادان داعش در امان بمانند، خاطرنشان کرد: در نمونه اخیر شهید محسن حججی گل سرسبد این شهدا یاد و نام سیدالشهدا(ع) را در کشور ما منتشر کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اخلاص بالای شهید حججی بیان کرد: این شهید زندگی عجیبی داشت، جوان 25ساله‌ای به این درجه از خلوص می‌رسد که برای شهادت، متوسل به امامان معصوم(ع) می‌شود.

وی با تصریح به اینکه "این شهید رفت تا ایثار را به ما بیاموزد"، گفت: خانواده بزرگوار این شهید ایثارگر هستند، همسر این شهید نیز فهیم، بابصیرت و اسوه صبر و استقامت است که سخن جالبی دارد و آن اینکه شهید حججی سر داد تا روسری نرود.

حاج‌ابوالقاسم با ابراز تأسف از وضعیت فرهنگی جامعه عنوان کرد: در همین استان و شهر زنجان که پایتخت شور و شعور حسینی و استان سیدالشهدا(ع) و زینب کبری(س) است گزارش شده که چندین جلسه کنسرت در روزهای اخیر برگزار شده و موازین شرعی در این جلسات رعایت نشده است.

وی با ابراز اینکه متأسفانه حدود عفت و عفاف در جلسات کنسرت این شهر رعایت نشده و زیر پا گذاشته شده است، تصریح کرد: باید پرسید که مسئولان چه می‌کنند؟ خطاب بنده به مدیرکل محترم ارشاد استان زنجان است که وظیفه ایشان نظارت بر این گونه محافل است.

نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: کسی مخالف شادی نیست اما این شهدای مدافع حرم رفتند تا ما زیر سایه امنیت و آرامش، بندگی خدا را بکنیم نه اینکه حدود الهی را بشکنیم.

وی با تأکید بر اینکه "ایثارگر واقعی این شهیدی است که با صلابت مقابل دشمن، سر خود را می‌دهد تا ما با آرامش در این کشور زندگی کنیم"، اظهار داشت: متأسفانه از زبان یادگار فرزند امام(ره) شنیدیم که سران فتنه را بزرگان عرصه ایثار می‌نامد، در بیت امام چه‌خبر است که صدای منافقین  از بیت امام(ره) شنیده می‌شود، سران فتنه‌ای که هشت ماه کشور را به آشوب کشیده و خونهایی را برای خواسته شخصی خودشان و یک دروغ بزرگ به زمین ریختند، بزرگان عرصه ایثار نیستند.

حاج‌ابوالقاسم تصریح کرد: بزرگ عرصه ایثار آن جوان 25ساله‌ای است که در سوریه سر می‌دهد و ایستادگی در برابر دشمن را به ما می‌آموزد و مایه افتخار هر ایرانی در سرتاسر عالم است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.