ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 38383
  • ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۶:۰۴
  • 90 بازدید
  • ارسال توسط :
کرسی تلاوت قرآن در آزادشهر برگزار شد

کرسی تلاوت قرآن در آزادشهر برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، دویست و هفتمین کرسی تلاوت و تفسیر قرآن با حضور مسئولان شهرستانی و با حضور قرآن‌دوستان استان گلستان در مصلای خاتم‌الانبیاء(ص) آزادشهر برگزار شد.در ابتدای این مراسم دعای سلامتی امام زمان(عج) به صورت دسته جمعی قرائت شد و در ادامه موسی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، دویست و هفتمین کرسی تلاوت و تفسیر قرآن با حضور مسئولان شهرستانی و با حضور قرآن‌دوستان استان گلستان در مصلای خاتم‌الانبیاء(ص) آزادشهر برگزار شد.
در ابتدای این مراسم دعای سلامتی امام زمان(عج) به صورت دسته جمعی قرائت شد و در ادامه موسی وزیری قاری شهرستان مینودشت به تلاوت آیاتی از قرآن پرداخت و سپس بخشی از زندگینامه، سیره اخلاقی و فرازی از وصیتنامه شهید شاخص این جلسه شهید «مهدی بای» قرائت شد.
بخش دیگر این مراسم  بیان نکات تفسیری توسط سیدمحمد حسینی‌واعظ، پژوهشگر قرآنی استان گلستان بود که به بیان مطالب تفسیری با موضوع «همراهی خدا» پرداخت.
وی با اشاره به آیات ۶۱ تا ۶۷ سوره مبارکه شعراء به این تعبیر قرآنی زیبا از زبان حضرت موسی(ع) اشاره کرد و گفت: آن حضرت هنگامی که بنی‌اسرائیل بین لشکر بی‌رحم فرعون و امواج خروشان دریا گرفتار شده بودند و خود را نابود شده می‌دیدند «إِنَّا لَمُدْرَكُون» با آرامش کامل می‌فرمایند «إِنَّ مَعِيَ رَبِّي سَيَهْدِينِ» يقيناً پروردگارم با من است، به زودی مرا هدايت خواهد كرد.
حسینی‌واعظ افزود: این همراهیِ خدا را متفاوت از همراهی خدا در مفهوم «هُوَ مَعَكُمْ أَيْنَ مَا كُنْتُمْۚ» دانستند. چرا که در این عبارت، معنای همراهی، نظارت و علم و اطلاع از اعمال بندگان است و این از ادامه آیه که می‌فرماید «وَ اللَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِيرٌ» کاملا پیداست.
وی عنوان کرد: در حالی که منظور حضرت موسی(ع) از همراهی کمک و یاری و محافظت است، چنانکه خداوند در قرآن می‌فرماید «إِنَّ اللَّهَ يُدَافِعُ عَنِ الَّذِينَ آمَنُواۗ» و این همراهی قطعا برای انسان‌های پرهیزکار و نیکوکار اتفاق می‌افتد.
حسن ختام این برنامه، اهدای جایزه به قید قرعه به شرکت‌کنندگان در این محفل، اعطای لوح یادبود به خانواده شهید شاخص محفل و قرائت دعای پایان جلسه بود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.