ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهید حججی
  • شناسه : 38438
  • ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۷:۰۶
  • 134 بازدید
  • ارسال توسط :
تکیه بر مفهوم آزادگی از واجبات است/ میزبانی دانشگاه تهران از 20 آزاده سرافراز

تکیه بر مفهوم آزادگی از واجبات است/ میزبانی دانشگاه تهران از 20 آزاده سرافراز

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، آیین تجلیل از آزادگان دانشگاه تهران، به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی، با حضور محمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران، اعضای هیات رئیسه دانشگاه تهران، غلام اصغر شکاری قائم مقام مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، آیین تجلیل از آزادگان دانشگاه تهران، به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی، با حضور محمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران، اعضای هیات رئیسه دانشگاه تهران، غلام اصغر شکاری قائم مقام مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ، علی واعظ زاده سرابی معاون فرهنگی و اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ، مجید سرسنگی معاون فرهنگی دانشگاه تهران و جمعی از آزادگان و مسئولان پردیس‌ها و دانشکده‌های دانشگاه تهران برگزار شد.

رئیس دانشگاه تهران در این مراسم که به همت معاونت فرهنگی دانشگاه تهران و اداره کل امور دانشجویی و کارکنان شاهد و ایثارگر این دانشگاه برگزار شد؛ گفت: سعی دانشگاه بر آن بوده تا آنجا که توانش است، وظایف خود را در قبال ایثارگران و آزادگان و خانواده‌های شهدا انجام دهد.

وی افزود: نکوداشت سالروز بازگشت آزادگان و ایثارگران به میهن، نکوداشت جلوه‌های زیبای مردانگی، ایستادگی، مقاومت و آزادگی است.

نیلی ادامه داد: نسل ما به خوبی تاریخ انقلاب را به خاطر دارد، طبیعی است که نسل جوان بیشتر این‌ها را به شکل داستان، خاطره و فیلم می‌بیند، لذا تکیه بر مفهوم آزادگی در دانشگاه که وظیفه خود را ترویج اخلاق و ارزش‌های اسلام و انقلاب می‌داند، از واجبات است.

رئیس دانشگاه تهران با بیان اینکه دانشگاه می‌تواند با کمک ابزار علمی و هنری در این موضوعات به صورت عمیق‌تر ورود پیدا کند، گفت: فیلم و کتاب‌های زیادی در عرصه دفاع مقدس منتشر شده، اما این محصولات فرهنگی در مقایسه با فیلم‌های ساخته شده از جنگ جهانی دوم که اثرگذارتر واقعه را بیان می‌کنند، نمی‌توانند به خوبی نسل جوان را تحت تاثیر قرار دهند.

وی گفت: در عرصه محصولات فرهنگی، کارهای عمیقی باید انجام دهیم، در این زمینه نیز نگاه فنی و علمی و نیز پشت کار باید داشت، دانشگاه می‌تواند در این حوزه یاری رسان باشد و در مسائلی که تکرار آنها ممکن است خسته کننده باشد، در قالب ایهام ارزش‌ها را به نسل آینده منتقل کند، این حداقل کاری است که دانشگاه می‌تواند انجام دهد.

رئیس دانشگاه تهران گفت: کسانی که برای این کشور و انقلاب بیشتر زحمت کشیده‌اند و دل‌شان در گرو توسعه کشور است، بیشتر  برای توسعه دانشگاه و پیشرفت آن کمک می‌کنند.

وی افزود: در دانشگاه تهران، تعداد همکاران هیات علمی و غیرهیات علمی ایثارگر بیش از حد نصابی است که دولت به مجلس ابلاغ کرده، دانشگاه به دنبال جلب بهترین‌هاست و کسانی را می‌خواهد که تمام هم و غم‌شان در راستای تعالی دانشگاه است.

نیلی با اشاره به اینکه دانشگاه یک سیستم مشارکتی است، خاطرنشان کرد: قانون و رعایت قانون، بهترین روش برای ایجاد یک سیستم پایدار است و قانون محصول خرد جمعی است. دانشگاه نیز مشارکتی‌ترین سیستم را داراست، چرا که تمام تصمیمات در قالب شوراها شکل می‌گیرد.

وی با اشاره به این مسئله که قوانینی که به دانشگاه داده شده، این امکان را به دانشگاه می‌دهد که پخته‌تر عمل کند، افزود: رمز پایداری دانشگاه تهران پس از 84 سال که همچنان بهترین دانشگاه کشور است، به این دلیل است که کمتر شاهد سلیقه‌های فردی بوده و می‌تواند سرمشق دانشگاه‌های دیگر باشد.

رئیس دانشگاه تهران با بیان اینکه دستاورد دانشگاه باید افزایش مسئولیت اجتماعی و اخلاق حرفه‌ای باشد، عنوان کرد: این دو امر بدون کارآفرینی و فعالیت‌های بین‌المللی شدنی نیست. کیفیت بین‌المللی صرفا در جذب دانشجو نیست، بلکه این است بتوانیم ذی نفعان خود را در شاخص‌های جهانی جستجو کنیم و شاخص‌های ما در تراز بین‌المللی قرار گیرد.

مجید سرسنگی معاون فرهنگی دانشگاه تهران هم در این مراسم ضمن گرامیداشت سالروز بازگشت غرورآفرین آزادگان به میهن، گفت: امیدواریم با گرامیداشت این روز، یاد و خاطره مجاهدت‌ها، استقامت و بزرگ‌منشی این عزیزان برای همیشه تاریخ در دفتر قطور افتخارات این کشور بزرگ ماندگار باشد.

وی همچنین با یادی از شهید محسن حججی، تصریح کرد: انتخاب اصطلاح آزاده برای کسانی که در جنگ تحمیلی به اسارت درآمدند، هوشمندانه بود و با روحیات و منش آزادانه این عزیزان هم‌خوانی دارد. طی روزهای اخیر شاهد قساوت دشمنان اسلام بودیم، این دشمن نبود که رزمنده‌های ما را به اسارت گرفت، بلکه رزمندگان ما، دشمن را در قلب پایگاهش به اسارت گرفتند.

سرسنگی ادامه داد: بیش از آنکه آزاده‌های ما نیازمند تجلیل و برگزاری چنین مراسمی باشند، این ما هستیم که باید این روحیه و منش را به خودمان یادآوری کنیم، آن‌هم در شرایطی که نیازمند اخلاق‌گرایی و توجه به اصول و ارزش‌های دفاع مقدس در جامعه هستیم.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران در پایان سخنانش، افزود: دانشگاه تهران این افتخار را دارد؛ در مجموعه خود و در کنار خیل عظیم شهدای این دانشگاه، میزبان و پذیرای 20 آزاده سرافراز است.

در این مراسم گفت‌و‌گویی صمیمی میان مسئولان دانشگاه تهران و آزادگان سرافراز این دانشگاه صورت گرفت که آزادگان به بیان نقطه نظرات، پیشنهارات و انتقادات خود پرداختند.

در پایان این مراسم علیرضا احمدنیا، علیرضا ارشادی، علیرضا باریک‌لو، رامین بختیاری‌خواه، خیراله پروین، حیدرعلی پیکرستان، محمدرضا جعفری، داود حومنیان، ناصر خرم، محمدحسن رحیمیان، منصور رضاعلی، محمد ساردوئی نصب، مجید مطیعیان، عباس شعبانی، محمد شفیعی‌فر، علی عسگری، محسن مشعل، حسین مقدم، محمد موسی‌خانی و  سیدمعراج نوری که از از آزادگان سرافراز هیات علمی و کارکنان دانشگاه تهران هستند، تجلیل شد.

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.