ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 38482
  • ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۷:۴۸
  • 95 بازدید
  • ارسال توسط :

تكریم روز جهانی مسجد در زیباترین مسجد فارس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، در آستانه فرا رسیدن 31 مردادماه، روز جهانی مسجد، همایش «نقش مسجد در رونق گردشگری مذهبی سومین حرم اهل بیت(ع)» در روز دوشنبه، 30 مردادماه در زیباترین مسجد فارس برگزار می‌شود. زمان این مراسم ساعت 8 صبح و مكان […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، در آستانه فرا رسیدن 31 مردادماه، روز جهانی مسجد، همایش «نقش مسجد در رونق گردشگری مذهبی سومین حرم اهل بیت(ع)» در روز دوشنبه، 30 مردادماه در زیباترین مسجد فارس برگزار می‌شود.

زمان این مراسم ساعت 8 صبح و مكان آن مسجد نصیرالملك یكی از مساجد تاریخی شیراز اعلام شده است كه در این برنامه همچنین واحد گردشگری، مذهبی و بین‌المللی این مسجد موقوفه نیز افتتاح خواهد شد.

در این همایش امیرحسین حكمت‌نیا، مدرس دانشگاه؛ حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی، مدیركل اوقاف فارس؛ شاپور رستمی، معاون گردشگری و اموز زائرین استانداری فارس و محمد نعمتی، هنرمند نامی قرآنی استان فارس به سخنرانی خواهند پرداخت.

بنا بر این گزارش، مسجد نصیرالملك، معروف به مسجد صورتی، از دیدگاه کاشی‌کاری ارزنده‌ترین مسجد ایران و از نظر ساختما‌ن‌سازی به ویژه کاشی‌کاری و مقرنس بی‌مانند است.

البته زیبایی این مسجد تنها به معماری آن نیست، بلکه به هفت رنگ درخشانی که از تابش نور خورشید در شبستان‌های این مسجد در هنگامه ظهر پدیدار می‌شود به طوری که این مسجد را از زیباترین مسجد ایران نامیده‌اند و تماشای آن با شیشه‌های رنگی، طاق‌های بلند و کاشی‌کاری‌های زیبایش، یکی از آرزوهای هر جهانگردی به حساب بیاید.

شهرت مسجد نصیرالملک به حدی رسید که مؤسسه تریپ ادوایزر در راستای تعالی مهمان‌نوازی در سراسر جهان، گواهی تعالی سال ۲۰۱۴ را به آن اهدا کرد. این جایزه مهم بر اساس کیفیت نظرات و ارزیابی‌های گردشگران در مورد مسجد نصیرالملک در وب سایت تریپ ادوایزر در نظر گرفته شده است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.