ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهید حججی
  • شناسه : 38514
  • ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۸:۱۸
  • 91 بازدید
  • ارسال توسط :
مکتب عاشورایی شهید حججی‌ها، جهان را به تفکر واداشت/ به گواه تاریخ، پول و احساسات در خط مقدم جبهه پاسخ نمی‌دهد

مکتب عاشورایی شهید حججی‌ها، جهان را به تفکر واداشت/ به گواه تاریخ، پول و احساسات در خط مقدم جبهه پاسخ نمی‌دهد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین فروغی در گفت‌و‌گو با کاشمر بصیر؛ در پاسخ به اینکه که یکی از آرزوهای شهید حججی  تأثیرگذاری در راه اسلام بود، شهادت وی و مخصوصا نحوۀ شهادت وی چه میزان در این مسیر مؤثر بوده است؟ اظهار داشت: شهادت […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین فروغی در گفت‌و‌گو با کاشمر بصیر؛ در پاسخ به اینکه که یکی از آرزوهای شهید حججی  تأثیرگذاری در راه اسلام بود، شهادت وی و مخصوصا نحوۀ شهادت وی چه میزان در این مسیر مؤثر بوده است؟ اظهار داشت: شهادت محسن حججی به گونه‌ای است که خیلی از افرادی که راه را گم کرده بودند به راه آمدند و خیلی از افرادی که نمی‌دانستند در سوریه و عراق چه اتفاقاتی می‌افتد بیدار شدند و فهمیدند که اوضاع چگونه است.

 

جانباز مدافع حرم گفت: برخی از جوانان کشور خودمان آنهایی که به جهت ناآگاهی بیراهه می‌رفتند به برکت خون شهید راه را پیدا کردند و شهید حججی با اخلاص خودش و با آن شکلی که وارد جبهه شده بود و با آن مظلومیتی که به شهادت رسید تابلویی از صحنه کربلا و عاشورا به یادگار گذاشت که تحول و تأثیرش نه تنها در جوامع اسلامی اعم از سنی و شیعه که حتی مسیحیان سوریه و جهان را به تفکر واداشت و متحول کرد.

 

وی با بیان اینکه این مهم نشأت گرفته از روحیه ایثار و عاشورایی شهید بود افزود: در قرآن مجید آیه 96 سوره مریم خداوند متعال می‌فرماید: «ان الذین امنوا و عملوا الصالحات سیجعل لهم الرحمن ودا یعنی کسانی که ایمان آوردند و عمل صالح انجام دادند خداوند به پاداش این ایمان و عمل صالحی که انجام دادند محبت این افراد را در قلوب مردم ایجاد می‌کند».

 

فروغی بیان داشت: مطالبی که بهنوش بختیاری در اینستاگرام خودش گذاشته مطالعه کنید که می‌گوید «…قهرمان زندگی من شهید حججی است و ادامه می‌دهد که ولله به خدا سوپر استار و خواننده …هیچوقت نباید قهرمان من و تو باشد…» و به عنوان یک ایرانی افتخار می‌کند که شهید حججی دنیا را متحول کرده است.

 

وی ابراز کرد: جوانان سوریه از شیعه و سنی و مسیحیان نسبت به نحوه شهادت شهید واکنش عجیبی از خودشان نشان دادند که در رسانه‌ها هم این مطالب گذاشته شده است.

 

فروغی در ادامه در پاسخ به این پرسش که متأسفانه معاندین نظام یا افرادی از روی ناآگاهی علاوه بر تبلیغات سوء ادعا می‌کنند که مدافعان حرم افرادی هستند که تحت تأثیر احساسات قرار گرفتند یا اینکه بخاطر پول رفتند، پاسخ و پیام شما به عنوان یکی از مدافعان حرم که در این مسیر هم جانباز شدید چیست؟، گفت: زمان دفاع مقدس هم از اینگونه صحبت‌ها را داشتیم که می‌گفتند بر اساس احساسات به جبهه‌ها رفتند، پیام من به اینگونه افراد این است که اگر احساسات باشد،احساس تا کجاست؟! تا 10 کیلومتری خط مقدم و نهایت تا پشت خاکریز خط مقدم است، ولی شب عملیات احساس جواب نمی‌دهد.

 

وی با اشاره به دوران هشت سال دفاع مقدس و دفاع شجاعانه رزمندگان از اسلام بخاطر عشق به اهل بیت (ع) ابراز داشت: اکنون هم در سوریه به همین شکل است اگر احساس باشد احساس تا فرودگاه دمشق جواب می‌دهد، وقتی از هواپیما به فرودگاه دمشق پایین آمد دیگر احساس فروکش می‌کند و وقتی وارد شهر شد احساس تمام می‌شود و نهایت به خط مقدم برود و تنها یک شب در آنجا باشد دیگر احساس جواب نمی‌دهد؛ چرا که داعشی‌ها نمی‌گذارند کسی بخوابد و بسیار شدید از چپ و راست حمله می‌کنند و سخت می‌جنگند.

 

فروغی گفت: احساس 10 روز الی یک ماه جواب می‌دهد بعد هم طرف بخواهد برگردد آزاد است، چنانچه تنها احساس باشد آدم یک مرحله با همه سختی‌هایی که جبهه‌ها دارد ایستادگی می‌کند این روحیه که تحت تأثیر احساسات به سوریه آمده باشد بعد از این تاب مقاومت ندارد و مرحله بعد که به کشور خودش برگشت محال است که به سوریه بیاید.

 

وی با تأکید بر این مطلب که پول به هیچ عنوان جواب نمی‌دهد تبیین کرد: نیروهای فاطمیون افغانی را داریم که سه مرحله و چه بسا چهار مرحله در سخت‌ترین و بحرانی‌ترین شرایط در خط مقدم قرار گرفتند و مجدد باز هم با بدن مجروح به سوریه برگشتند.

 

این جانباز مدافع حرم ادامه داد: انسان جان خودش را به چه قیمتی عوض می‌کند؟! من حاضرم برای کسانی که تفکر پول بر آنها حاکم است هر چقدر پول که برآورد می‌کنند به آنها بدهم و فقط یکبار بیایند در سوریه حاضر شوند و  تنها یکبار صحنه را از نزدیک ببیند و در خط مقدم در برابر داعشی‌ها قرار بگیرند، مگر پول جواب می‌دهد که آدم هستی خودش را کف دستش بگذارد؟!.

 

وی بیان داشت: به نیروهای افغانی ما را برای تأمین معاششان در ماه دو میلیون و نهایت دو میلیون و 500 می‌دهند، آیا دو میلیون و 500 تومان آن چنان پولی است که انسان جان خودش را در معرض چنین حوادثی قرار دهد و یا وقتی اسیر شود اینگونه با او معامله کنند؟!.

 

فروغی ابراز کرد: داعشی‌ها فیلم جنایات خود را عمدا" نشان می‌دهند که روحیه نیروهای جهادی مقاومت را تضعیف کنند در صورتی که نه تنها روحیه افراد تضعیف نمی‌شود،  بلکه باعث تقویت روحیه مدافعان حرم می‌شود چون کسی که به سوریه آمده با این روحیه نیامده که با دیدن این فیلم‌ها تضعیف شود بلکه مصمم‌تر می‌شود و وقتی می‌بیند داعش اینگونه با یک رزمنده مجاهد رفتار می‌کند احساس وظیفه می‌کند که در سوریه بماند و انتقام خون شهید حججی‌ها را بگیرد.

 

این جانباز مدافع حرم در پاسخ به عده‌ایی که می‌گویند چرا آقازاده‌ها به جبهه‌ی مقاومت نمی‌روند؟ گفت: ورود به جبهه‌ی مقاومت به هیچ وجه اجباری نیست؛ ورود و حضور در جبهه مقاومت فقط عشق به سیدالشهداء (ع) و مکتب عاشورا می‌خواهد، غیر از این باشد به هیچ عنوان جواب نمی دهد.

 

فروغی با بیان اینکه ناگفته نماند زمان جنگ آقازاده‌هایی هم داشتیم که واقعا نقش خودشان را در جنگ ایفا کردند، یادآور شد: در سوریه هم آقازاده‌هایی می‌تواند حضور پیدا کند و دوام بیاورد که تفکر عاشورایی بر آنان حاکم باشد در غیر این صورت یک روز هم نمی‌توانند دوام بیا‌ورند و روحیه‌اش به قدری خراب می‌شود که نمی‌تواند تحمل کند.

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.