ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 3876
  • ۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵
  • 126 بازدید
  • ارسال توسط :
برگزاری مراسم عزاداری حضرت زینب (س) و یادواره شهدای مدافع حرم در زنجان

برگزاری مراسم عزاداری حضرت زینب (س) و یادواره شهدای مدافع حرم در زنجان

فرید احدیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن شهادت حضرت زینب (س)، اظهار کرد: با توجه به اینکه مسجد زینبیه اعظم زنجان، به نام مبارک حضرت زینب (س) مزین است از همین رو هر ساله برنامه‌های مختلفی در روز وفات حضرت زینب (س) برگزار می‌شود. وی با […]

فرید احدیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن شهادت حضرت زینب (س)، اظهار کرد: با توجه به اینکه مسجد زینبیه اعظم زنجان، به نام مبارک حضرت زینب (س) مزین است از همین رو هر ساله برنامه‌های مختلفی در روز وفات حضرت زینب (س) برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امسال نیز مراسم عزاداری به مناسبت سالروز وفات حضرت زینب (س) با حضور مردم ولایتمدار استان، مسئولان و … برگزار خواهد شد، تصریح کرد: این مراسم روزهای سوم و چهارم اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

مدیر اجرایی زینبیه اعظم زنجان با اشاره به اینکه با توجه به تقارن سالروز وفات حضرت زینب (س) با چهلمین روز شهادت شهدای مدافع حرم، برنامه مناسبتی مربوط به صورت مشترک برگزار خواهد شد، گفت: این مراسم در قالب مراسم سخنرانی و عزاداری حضرت زینب کبری (س) و یادبود شهدای مدافع حرم شهیدان رحمان بهرامی و داود مرادخانی برگزار می‎‌شود.

احدیان با اشاره به حضور استاد غلامرضا عینی‌فرد در این مراسم به عنوان مداح مراسم افزود: طبق برنامه‌ریزی این مراسم روز سوم اردیبهشت ماه از ساعت 21 و 30 دقیقه شب برگزار می‌‍شود.

وی ادامه داد: همچنین روز چهارم اردیبهشت ماه نیز از ساعت 16 عصر مراسم ویژه برای خواهران برگزار و از ساعت 21 و 30 دقیقه شب نیز مراسم به صورت عمومی برگزار خواهد شد.

به گزارش شهدای مدافع حرم به نقل از فارس، مسجد زینبیه یکی از اماکن مذهبی زنجان است که هر سال در ایام محرم به‌ ویژه یازدهمین روز از این ماه اجتماع عظیم عزاداران به یاد حضرت زینب (س) از این مکان به سمت امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان برگزار می‌شود.

گفتنی است، مسجد زینبیه اعظم زنجان سه بار در سال‌های 1092 هجری قمری، سال 1292 و سال 1395 هجری قمری تجدید بنا شده است.

تعداد خادمان افتخاری این مسجد 2 هزار و 500 نفر است که 800 نفر از این خادمان در روز یازدهم محرم در بخش‌های مختلف به عنوان خادم فعالیت می‌کنند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن