ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 3878
  • ۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷
  • 423 بازدید
  • ارسال توسط :
«جشنواره مدافعان حرم» طراوت‌بخش است/ قانون 15 سال حبس برای برخی مدافعین حرم!

«جشنواره مدافعان حرم» طراوت‌بخش است/ قانون 15 سال حبس برای برخی مدافعین حرم!

حجت‌الاسلام ساسان فلاح‌فر کارگردان مستند «روایت نشر»، شهید مدافع حرم لشکر فاطمیون، شهید مهدی صابری در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، گفت:‌ ما پیش از این در ارتباط با شهدای دیگری کار کرده بودیم که در کاری در ارتباط با یک حوزه جهادی که در خرمشهر انجام می‌دادیم، با بنرهایی روبه‌رو شدیم با عناوین […]

حجت‌الاسلام ساسان فلاح‌فر کارگردان مستند «روایت نشر»، شهید مدافع حرم لشکر فاطمیون، شهید مهدی صابری در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، گفت:‌ ما پیش از این در ارتباط با شهدای دیگری کار کرده بودیم که در کاری در ارتباط با یک حوزه جهادی که در خرمشهر انجام می‌دادیم، با بنرهایی روبه‌رو شدیم با عناوین مختلف و القاب گوناگون از جمله شیرمرد خرمشهری مدافع حرم شهید عالی منیات که به سراغ وی رفتیم و خواستیم کاری در مورد آن انجام دهیم و این ارتباط زنجیره‌وار از این شهید به شهید دیگر برای ما ادامه داشت در همین مسیر که قرا داشتیم یک صوتی از شهید مهدی صابری در فضاهای مجازی پخش شد، که البته درست هم نبود و توجه ما را به خودش جلب کرد. به نظرم این کار خدا بود و می‌خواسته مهدی صابری عزیز باشد. نام مهدی صابری دل ما را با خودش برد و واقعاً یک ماه به طور شبانه‌روز پیگیری می‌کردیم تا خانواده این شهید را بیابیم. هر فردی و هر نهادی که تماس می‌گرفتیم نمی‌توانستیم یک نشانی از او پیدا کنیم.

او همچنین با انتقاد از اینکه مسئولین در ارتباط با لشکر فاطمیون که تشکیل شده از افغانستانی‌های شیعه است، کم لطفی می‌کنند،‌گفت: افرادی که در این لشکر عضو هستند و فعالیت می‌کنند افغانستانی‌هایی هستند که شیعه هستند و با اعتقاد در جبهه حق علیه باطل مبارزه می‌کنند اما گاهی نمی‌توان آنها را در قطعه شهدا به خاک سپرد و یا بعضاً آنها را به عنوان شهید نمی‌پذیرند. البته بخشی از سران نظام همچون حاج قاسم سلیمانی به این‌ها اظهار لطف و محبت می‌کنند اما دیگران در این زمینه کم لطفی می‌کنند. باید بگویم غربت عجیبی در مدافعان حرم لشکر فاطمیون قرار دارد. این لشکر در سوریه قرار دارد و یکی از مهمترین لشکرهای موجود در آن کشور است که متشکل از رزمنده‌های افغانستانی است و بسیاری از مناطق با همت و تلاش و ایثارگری این افراد بوده که آزاد شده است، اما غالباً به نام دیگر نیروها به ثبت رسیده است.

این روحانی مستندساز همچنین اظهار داشت:‌مادر این شهید بزرگوار اخلاق و رفتاری بسیار عجیب داشت اخلاقی که تا به امروز در میان دیگر مادران شهدا کمتر دیدم، به نظرم واقعاً‌ هر آنچه که از ویژگی‌های بارز حضرت زینب (س)، بود به جهت فداکاری، در این مادر می‌توانستیم ببینیم.

فلاح‌فر در ادامه گفت: در مستند هم موجود است که وقتی این مادر بالای پسرش حاضر شد،‌ همه اشک می‌ریختند و این مادر بسیار صبور و حتی شاد بود و برای همه صحبت می‌کرد. این خلق را باید از نزدیک می‌دیدید تا باورتان شود که تا چه اندازه واقعی است. این مادر ناراحت این بود که چرا که تنها یک فرزند و آن هم همین پسر را داشته و فرزندان دیگری نداشته است که تقدیم خداوند کند و در جای دیگری مادر می‌گوید خدایا همین یک پسر را داشتم و او را از من بپذیر. این مستند به دلیل حضور این مادر در جشنواره‌های مختلف به شدت مورد توجه قرار گرفت و حتی چندین بار از رسانه ملی پخش شد.

این کارگردان جوان در ادامه با اشاره به برخی مشکلات درباه ساخت مستندهایی از این دست گفت:‌ واقعاً‌ نهادهای مشخصی برای حمایت وجود ندارد و همواره با مشکلات زیادی مواجه هستیم. البته باید بگویم که برخی از نهادها و ارگان‌ها دغدغه ساخت مستندهای از این دست را ندارند. نمی‌دانم چرا تمایلی وجود ندارد برای اینکه از مدافعین حرمی که اهل افغانستان هستند فیلمی ساخته شود. برخی از این افراد که اهل افغانستان هستند، به این دلیل در ایران سکونت دارند که به دلیل ممنوعیتی که دولت افغانستان گذاشته آنها نمی‌توانند مدافع حرم شوند و اگر این کار را انجام دهند، 15 سال حبس دارد به همین دلیل به ایران می‌آیند در این شرایط با این کم‌لطفی‌ها مواجه می‌شوند.

وی در ادامه افزود: به نظرم به راه انداختن جشنواره‌ای با عنوان «مدافعان حرم» ابتکار خوبی است چرا که این افراد و  کارشان ممکن است فراموش شود اما با کمک این جشنواره‌ها زندگی و طراوت به میان آنها برمی‌گردد. مستندی به نام «شیخ شهید» ساختم در ارتباط با مدافعین حرم که چندی پیش به پایان رسیده است این مستند درباره شهید علی تمام‌زاده است که یک روحانی است و در لشکر فاطمیون حاضر است اما ایرانی است. در این مستند برای اولین بار صحنه شهادت این شهید را بازسازی کرده‌ایم. امیدوارم بتوانیم در این مسیر تأثیرگذار عمل کرده باشیم.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن