ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهید حججی
  • شناسه : 38793
  • ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۶:۰۵
  • 176 بازدید
  • ارسال توسط :

دبیرخانه دائمی روز جهانی مسجد ایجاد شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مراسم بزرگداشت روز جهانی مسجد صبح امروز، 29 مردادماه، با حضور عبدالعلی علی‌عسگری، رئیس سازمان صدا و سیما، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی اکبری، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد و سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس برگزار شد. حجت‌الاسلام محمدجواد […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مراسم بزرگداشت روز جهانی مسجد صبح امروز، 29 مردادماه، با حضور عبدالعلی علی‌عسگری، رئیس سازمان صدا و سیما، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی اکبری، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد و سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد با حضور در این مراسم ضمن یادآوری محورهای سخنان مقام معظم رهبری در خصوص مساجد گفت: روز جهانی مسجد در شرایطی برگزار می‌شود که طی 50 سال گذشته تهدیدها، تخریب‌ها و هتک حرمت‌ها نسبت به مسجد الاقصی ادامه داشته است. هر سال ما باید روز جهانی مسسجد را قوی‌تر از سال‌های قبل برگزار کنیم چرا که در حال نزدیک شدن به نبرد نهایی هتسیم. حضور مدافعان حرم بشارت می‌دهد که روز بزرگ نبرد نهایی نزدیک است.

وی تصریح کرد: تنها ما هستیم که روز جهانی مسجد را برگزار می‌کنیم، روز مسجد باید از وضعیت فعلی خارج شود و نهادهای مختلفی از جمله مجمع جهانی اهل بیت(ع)، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، صدا و سیما و سایر نهادهای کشور این روز را بزرگ بدارند. ما پیشنهاد می‌کنیم با همکاری نهادهای مختلف و با رویکرد جهانی دبیرخانه روز جهانی مسجد  تشکیل شود و این روز به عنوان نسخه دوم روز قدس به جامعه معرفی شود‌.

حجت‌الاسلام حاج علی اکبری در این مراسم ضمن بزرگداشت شهدای منا و شهدای حرم عنوان کرد: روز جهانی مسجد امسال با شهادت شهدایی همانند شهید حججی حال و هوای دیگری پیدا کرده است، همه ما عمق نفوذ این شهادت را در دل جوانان می‌بینیم. حاج قاسم و بچه‌های او اکنون به یک پدیده الهام‌بخش برای جهان تبدیل شده‌اند. حاج قاسم نماد تدبیر و طراحی‌های دشمن شکن و حلقه وصل مجاهدان صدر انقلاب و دفاع مقدس با نسل کنونی است و از دل این پیوند است که شهدای حرم به جهان بشریت تقدیم شدند.

وی ضمن تقدیر از فعالیت‌های علی عسگری، رئیس سازمان صدا و سیما و ایجاد قرارگاه مسجد در صدا و سیما اظهار امیدواری کرد از ظرفیت صدا و سیما برای مسجد بیشتر استفاده شود.
 
حجت‌الاسلام حاج علی اکبری با اشاره به دیدار سال گذشته ائمه جماعت با مقام معظم رهبری به بیان محورهای این دیدار پرداخت و عنوان کرد: مسئله امام جماعت باید دوباره مطالعه شود. در بین نقش‌های روحانیت نقش ائمه جماعت نزدیک‌ترین نقش به بدنه جامعه است.
 
وی مسئله اجتماع بر محور ذکر خدا در مساجد را یکی دیگر از محورهای سخنان مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: این موضوع یادآوری می‌کند که خود ائمه جماعت هم باید به نمازشان و کیفیت نمازشان توجه داشته باشند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.