ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهید حججی
  • شناسه : 38980
  • ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷
  • 204 بازدید
  • ارسال توسط :
جریان صهیونیستی قصد به حاشیه بردن مسئله آزادی فلسطین را دارد/شهید حججی و شهدای مدافع حرم تاریخ ساز هستند

جریان صهیونیستی قصد به حاشیه بردن مسئله آزادی فلسطین را دارد/شهید حججی و شهدای مدافع حرم تاریخ ساز هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از طرقبه نیوز؛ حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی در اردوگاه امام رضا(ع) گفت: با توجه به اینکه همه گشایش‌ها و همه فرج‌ها در خانه اهل‌بیت(ع) عصمت و طهارت است، امام رضا(ع) به‌عنوان باب‌العلم، باب الحکمه […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از طرقبه نیوز؛ حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی در اردوگاه امام رضا(ع) گفت: با توجه به اینکه همه گشایش‌ها و همه فرج‌ها در خانه اهل‌بیت(ع) عصمت و طهارت است، امام رضا(ع) به‌عنوان باب‌العلم، باب الحکمه و باب العباده و گره‌گشای همه مشکلات فکری، اخلاقی، فردی و اجتماعی است.

 

وی افزود: در سلوک و سیر انسان سالک آمده که برای جهاد و تلاش در راستای خودسازی و مبارزه با نفس اگر انسان عقل را بر خواسته‌های نفسانی حاکم کرد و توانست مسیر مقاومت را طی کند این انسان مجاهد جهاد اکبر انجام داده است.

حجت‌الاسلام رئیسی گفت: در عرصه جهاد اصغر یعنی جهاد با دشمنان خدا و جهاد اکبر جهاد با هوی و نفس، فردی که با نفس مبارزه می‌کند برای انسان‌های معمولی است اما برای انسان‌های ممتاز جهاد اکبر فقط این نیست که عقل را بر وجود خود حاکم کنند بلکه جهاد اکبر برای انسان‌های فرهیخته و ممتاز این است که پس از تسلط بر قوای عقلانی، عشق را بر قوای عقلانی و تمام قوای خود حاکم کند و تمام وجودش عشق به خدا و ارزش‌های الهی باشد و آنچه می‌شناسد فقط خدا و خداخواهی است.

 

تولیت آستان قدس رضوی اظهار کرد: این انسان منافع بلندمدت و کوتاه‌مدت را می‌بیند اما باید با منطق خودش محاسبه شود، در تمام سطح زندگی انسان یک نگاه عمیق به زندگی و آینده و چشم‌اندازی امیدبخش باید داشته باشد و روایتی که دین جز عشق ورزیدن چیزی دیگری نیست، بر همین مبناست.

 

 جامعه باید به نقطه قدرت تحلیل، راه‌شناسی و دشمن‌شناسی برسد

 

وی افزود: نگاه امیر المومنین(ع) به جهاد، جهاد دری است از درهای بهشت که برای ممتازان گشوده شده، نگاه عاشقانه است؛ نگاه عاشقانه به زندگی انست که با برخورداری از تعقل و تحلیل درست بتواند گامی ماندگار را طی کند لذا جامعه باید به نقطه قدرت تحلیل، راه‌شناسی و دشمن‌شناسی برسد، اگر جامعه قدرت تحلیل پیدا کرد بین حکومت امام حسین(ع) و یزید بن معاویه تفاوت قائل می‌شود.

 

 حجت‌الاسلام رئیسی بابیان اینکه البته در این مسیر قدرت تحلیل‌ها متفاوت است و در همین راستا چند نوع حمد ازجمله حمد بر نعمت و حمد بر نعمت و کاستی‌ها وجود دارد گفت: اگر انسان سالک باقدرت تجزیه‌وتحلیل دغدغه ولی خدا را داشته باشد و وظیفه‌شناس باشد می‌شود فاطمه زهرا(س) که در خطبه خودش مباحث قرآن، نجات انسان، علی و عدالت به سخن می‌آورد.

 

وی با اشاره به این مطلب که جوان سیاسی باید فضایی که در آن قرار دارد را بشناسد و تحلیل کند تا در این فضا نقش‌آفرینی کند افزود: برخی در جریان باطل فضا را برای جلوه دادن باطل در جایگزینی حق غبارآلود می‌کنند لذا انسان سالک باید بتواند فضاسازی دشمن را به‌درستی تحلیل کند؛ تجلیل از شهدای عالی‌قدر به دلیل تحلیل خوب مردم است.

 

جریان صهیونیستی قصد به حاشیه بردن مسئله آزادی فلسطین را دارد

 

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: امروز جریان صهیونیستی مسئله آزادی قدس شریف و فلسطین را قرار است به حاشیه ببرد و قصد دارد مسلمانان را با مسلمان کشی به‌وسیله داعش القاعده به جان هم اندازد؛ این جریان دست‌ساخته دشمن است و مقتدای بصیرت آفرین هشدار و موضع‌گیری مناسبی داشتند اما برخی شهدای دفاع مقدس و شهدا مدافع حرم را مورد بی‌عنایتی و اهانت قرار داده‌اند.

 

وی افزود: این شهدای مدافع حرم در دفاع از امت اسلامی اقدام می‌کنند و اگر این شهدا حضور پیدا نمی‌کردند در کشورهای اسلامی دیگر در امنیت نبود لذا باید اقتضائات زمان خودمان را بشناسیم و باید مبانی عقیدتی خود را مستحکم‌تر کنیم.

 

شهید حججی و شهدای مدافع حرم تاریخ‌ساز هستند

 

حجت‌الاسلام رئیسی خاطرنشان کرد: شهید حججی و شهدای مدافع حرم تاریخ‌ساز هستند و درگذشت تاریخ نگاه‌های متفاوت داشتیم اما شاخص در نظام ولی خدا است و برای اینکه ببینیم چه کسی کندرو و تندرو است باید به سلوک ولایت نگاه داشته باشیم چراکه هرکسی از نگاه خودش خط امام را تفسیر می‌کند ولی بهترین مفسر خط امام رهبر معظم انقلاب است که ضدیت با ظلم و استکبار را همیشه در سرلوحه قرار دارد.

 

وی بابیان اینکه جریان امامت، ولایت و جریان ظلم‌ستیزی در زندگی همه ائمه است و اگر در روحیه انسان سالک الی الله باشد در مقابل امواج دشمن ایستادگی می‌کند افزود: در جریان انقلاب،ی عقلانی بودن وجود دارد و انقلابیون با نگاه به آینده دارای اندیشه و تعقل بلندی هستند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.