ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهید حججی
  • شناسه : 39117
  • ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۴:۲۳
  • 76 بازدید
  • ارسال توسط :
هنر مسجد انسان سازی است

هنر مسجد انسان سازی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آرمان زنان؛ 30 مرداد ماه روز جهانی مسجد نامگذاری شده است، اما در این میان بد نیست نگاهی به حضور گسترده و ویژه بانوان در مساجد بپردازیم، از زنانی که برای شرکت در نمازهای جماعت در مسجد حضور […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آرمان زنان؛ 30 مرداد ماه روز جهانی مسجد نامگذاری شده است، اما در این میان بد نیست نگاهی به حضور گسترده و ویژه بانوان در مساجد بپردازیم، از زنانی که برای شرکت در نمازهای جماعت در مسجد حضور پیدا می کنند تا زنانی که در نظافت، رسیدگی به امور مساجد و عمران و آبادانی مساجد هر تلاشی را انجام می دهند.

اما مسجد فوایدی هم برای این زنان دارد، مسجد پایگاه انسان سازی در جهان اسلام و تربیت کننده است، زنان با حضور خود می توانند از مباحث علمی مطرح شده در مسجد استفاده کنند و روح خود را پرورش دهند، می توانند علاوه بر خود فرزندان و همسر را نیز به حضور در مسجد تشویق کنند و آن ها را نیز با تعالیم دین مبین اسلام بیشتر آشنا کنند؛ بنابراین حضور در مسجد آثار زیادی هم برای خودشان دارد و هم برای خانواده شان و یا به بیانی دیگر مسجد می تواند در تعالی و استحکام خانواده تاثیرگذار باشد.

* هنر مسجد انسان سازی است/ مادر شهید حججی نمونه ای از بانوان پرورش یافته در مسجد است

حجت الاسلام محمدرضا صالحیان در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به این روز، اظهار کرد: زنان را در طول تاریخ می توان به چند دسته تقسیم کرد که هر دسته از طریقی به دین و اسلام و جامعه بشری خدمت کرده اند.

وی با بیان اینکه یک دسته از زنان مثل حضرت زینب با ایثار و جهادشان برای دین خدمت کرده اند، ادامه داد: دسته دوم زنانی هستند که در دامان خود شهدایی مثل شهید محسن حججی را پرورش داده اند و از این طریق به دین و بشریت خدمت کرده اند.

مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان افزود: دسته سوم زنانی هستند که از مالشان برای دین خرج کرده اند، مثل حضرت خدیجه (س) در صدر اسلام و یا مثل خانم گوهرشاد که مسجد گوهرشاد را در کنار قبر امام رضا (ع) بنا کرده که مثل خورشید می درخشد و از این زنان در طول تاریخ فراوان داریم.

وی با بیان اینکه رویکرد مسجد در رابطه با زنان، تربیت چنین بانوانی است، تصریح کرد: در نهایت نتیجه رفت و آمد به مسجد، تربیت شدن و پرورش یافتن به مانند حضرت خدیجه، گوهرشاد و مادران شهدا است، در مسجد این طور زنانی ساخته می شوند که خودشان انسان ساز هستند.

حجت الاسلام صالحیان تاکید کرد: اول مسجد ساخته می شود، بعد انسان و پس از آن این انسان ها خدمت های زیادی به جامعه بشری می کنند و این هنر مسجد است و چنین هنری را هیچ جایگاهی ندارد.

وی با تاکید بر اینکه امروز نیز همانند گذشته مساجد به این اهداف خود خواهند رسید، نمونه بارز آن را مادری چون مادر شهید حججی و خود شهید دانست و خاطر نشان کرد: اسلام آبی زلال است که در صدر اسلام از وجود پیامبر جاری شده است و فضاهای مجازی، شبیخون فرهنگی و کسانی که می خواهند حجاب و عفت در جامعه نباشد کف هایی هستند که می آیند و می روند، لذا آنچه می ماند آب زلال جاری است.

* بانوان با اهدای طلاهای خود سهم زیادی در عمران مساجد دارند

حجت الله امینی، مسئول روابط عمومی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان نیز با بیان اینکه مسجدسازی کاری عمومی است، ابراز کرد: هر چند بانوان زیادی هستند که به صورت انفرادی اقدام به مسجدسازی می کنند اما عموما خانم ها نقش زیادی در مسجدسازی به صورت عمومی دارند، به عنوان نمونه یک خانم می تواند همسر خود را برای کمک کردن به مسجد سازی تشویق کرده و یا خود برای این امر اقدام کند.

وی افزود: حجم میزان طلاهایی که خانم ها برای کمک به ساخت، توسعه و آبادانی مساجد خواه در محله، شهر و یا مناطق محروم اهدا می کنند بسیار زیاد است و مساجد زیادی تاکنون با این هزینه ها ساخته شده اند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.