ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 39189
  • ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۷:۲۷
  • 77 بازدید
  • ارسال توسط :
مشارکت 400 هزار ایثارگر در فعالیت‌های قرآنی بنیاد شهید/استقبال بانوان از مسابقات کشوری

مشارکت 400 هزار ایثارگر در فعالیت‌های قرآنی بنیاد شهید/استقبال بانوان از مسابقات کشوری

حسینعلی بیات مدیرکل فرهنگی و هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران، در گفتگو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، با اشاره به فعالیت‌های قرآنی بنیاد شهید گفت: ما علی رغم تنگناهایی که داریم، سالانه حدود 400 هزار نفر از جامعه ایثارگر در برنامه‌های قرآنی ما شرکت می‌کنند. فعالیت‌های قرآنی ما در سه بخش آموزش، مسابقات […]

حسینعلی بیات مدیرکل فرهنگی و هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران، در گفتگو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، با اشاره به فعالیت‌های قرآنی بنیاد شهید گفت: ما علی رغم تنگناهایی که داریم، سالانه حدود 400 هزار نفر از جامعه ایثارگر در برنامه‌های قرآنی ما شرکت می‌کنند. فعالیت‌های قرآنی ما در سه بخش آموزش، مسابقات و سایر فعالیت‌هاست. در بخش آموزش بحث تشکیل و ترویج و توسعه جلسات قرآنی هست. ترجمه و مفاهیم قرآن در خانه بخش دیگری است که هر سال روی مفاهیم 3 جزء کار می‌کنیم. به این صورت که یک جزء یک جزء چاپ می‌کنیم و ترجمه لغت به لغت جیبی و بعد تفسیر و پایان هر صفحه یک سوال که در واقع در کتابچه 80 سوال است و به صورت غیر حضوری در این برنامه 50 هزار نفر شرکت می کنند. الان جزء 14 هستیم. آموزش ویژه پیشتازان را هم معمولا داریم.

وی افزود: در بخش آموزش بحث فهم زبان قرآن آموزش ویژه حفظ و قرائت، درس‌های نهج‌البلاغه و برای پیشتازان دوره‌های حضوری و غیرحضوری داریم. از ظرفیت اردوها برای آموزش‌های مهدوی استفاده می‌کنیم. مسابقات تحقیق و پژوهش قرآنی داریم که در دو مرحله استانی و کشوری برگزار می‌شود. مسابقات معارف و کتابخوانی به سه مناسبت در سال برگزار می‌کنیم. ماه مبارک رمضان معمولا تفسیر است، ماه محرم بحث امر به معروف و نهی از منکر است و دهه فجر بحث نماز. مسابقات پیامکی در استان‌ها برگزار می‌شود و طرح ملی حفظ قرآن که با وجود تنگناها برگزار می‌شود.

بیات در ادامه با اشاره به اعضای شورای قرآن بنیاد گفت: شورای قرآن داریم که حاج آقای محمدی حشمتی معاون قرآن و عترت ارشاد، آقای مصیب زاده، آقای قره شیخلو رئیس سازمان دارالقرآن و آقای سیف در این شورا عضوهستند. یکی از موفقیت‌های بخش قرآن بنیاد این است که افرادی که تصمیم گیر برای بحث های قرآن کشوری هستند عضو شورای ما هستند همین شورا را هم در استان‌ها داریم بنیاد شهید در کمیسیون آموزش عمومی قرآن کشور عضو است. در کشور سه کمیسیون ترویجی، آموزشی و پژوهشی داریم. پژوهشی مسئولیتش برعهده وزارت علوم، ترویجی وزارت ارشاد و آموزشی وزیر آموزش و پرورش است. ما با این سازمان‌ها تعاملات خوبی داریم و نتیجه این برنامه‌های قرآنی حدود 400 هزار نفر شده که در فعالیت های قرآنی ما شرکت می کنند. ما 150 قاری در سطح ملی داریم. 470 حافظ کل قرآن داریم و جمعا 700 پیشتاز قرآنی.

مدیرکل فرهنگی و هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه تصریح کرد: ظرفیت‌های آموزش قرآن مدارس شاهد و حسینیه‌های ما هست. 1100 حسینیه شهدا داریم. خانواده شهدا بخشی از خانه‌هایشان را به ایجاد حسینیه اختصاص داده اند به نام شهید خودشان. 730 هیأت مذهبی داریم و کانون‌هایی که محل آموزش‌های ما هستند که این ها ظرفیت برگزاری فعالیت‌های قرآنی را دارد. تعامل ما با شورای توسعه خوب است و با آموزش و پرورش بحث قرآنی را در مدارس شاهد دنبال می‌کنیم.

وی به بیست و نهمین دوره مسابقات قرآن اشاره کرده و ادامه داد: 29 امین دوره مسابقات قرآن در مشهد مقدس در دو نوبت خواهران و برادران برگزار می‌شود. این مسابقات نتیجه تلاش‌های یک ساله همکاران ماست البته در کل نتیجه 30 سال کار است. اما در طول سال ما بعد از آموزش‌هایی که در طول سال می‌گذاریم. مسابقات شهرستان‌ها را داریم. نفر اول تا سوم هر رشته در سطح استان خودشان در مسابقات استانی شرکت می‌کنند. و نفرات اول هر رشته در استان به مسابقات کشوری راه پیدا می‌کنند. مسابقات ما در چهار رشته حفظ، قرائت، مفاهیم و تفسیر هست و مرحله اول ایثارگران و فرزندان ذکور بودند. 320 نفر در کل کشور در تاریخ 26 مرداد ماه پذیرش بود. 27 مرداد هم افتتاحیه را داشتیم. و گزارشی از برنامه‌های قرآنی و استقبال خانواده‌ها داده شد.

مدیرکل فرهنگی و هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه تصریح کرد: تیم داوری ما مستقر بودند و رقابت‌ها شروع شد و قرار شد نتایج در اختتامیه که دیروز گرفته شد اعلام شود و جوایز نفرات برتر داده شود. یک فرقی که امسال برگزاری برنامه با سال گذشته داشت این بود که دو برنامه جدید داشتیم. یکی کارگاه‌های آموزشی قبل از مسابقات و یکی هم استاد راهنما بود که مثلا وقتی قاری قرائتش تمام می‌شد، استاد راهنما نقاط ضعف و قوتش را می‌گفت. سال‌های قبل فقط نمره داده می‌شد اما امسال این موضوع را نیز برگزار کردیم.

او در ادامه با اشاره به استقبال خانواده ها گفت: استقبال خانواده‌های ایثارگران از برنامه‌های قرآنی بنیاد الحمدلله خیلی خوب بوده است و مرحله دوم ما از امروز شروع می‌شود. امروز افتتاحیه مسابقات قرآن بخش خواهران است که 400 نفر در این دوره شرکت می‌کنند. معمولا استقبال خانم‌ها بیشتر است. در این مرحله همسر ایثارگران و دختران شرکت می‌کنند و رقابت تا دوم شهریور ادامه دارد. کیفیت برگزاری رشته ها به سبک بخش آقایان است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.