ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهید حججی
  • شناسه : 39256
  • ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۹:۴۳
  • 392 بازدید
  • ارسال توسط :

خاطرات آزادگان استان قزوین جمع‌ آوری می‌ شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری برنا از قزوین، غلامرضا حقایق ‌پور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در همایش«صبر و پایداری 2» که به مناسبت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی برگزار شد، گفت: خاطرات آزادگان استان قزوین به منظور تولید فرآورده ‌های هنری و تبیین […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری برنا از قزوین، غلامرضا حقایق ‌پور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در همایش«صبر و پایداری 2» که به مناسبت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی برگزار شد، گفت: خاطرات آزادگان استان قزوین به منظور تولید فرآورده ‌های هنری و تبیین ایثارگری ‌های آنها به مردم، جمع ‌آوری می‌ شود.

حقایق‌ پور افزود: این روزها فضای ایران اسلامی متاثر از جنایت یزیدیان زمان تکفیری ‌ها و داعشی‌ ها در به شهادت رساندن جوانان برومند شیعه از جمله شهید محسن حججی‌ها است.

وی افزود: امیدواریم خون شهدا که به ناحق ریخته شده به زودی داعش و اربابان آنها و سران کشورهای را که از داعش حمایت می‌ کنند نابود کند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین ضمن گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی گفت: در سال69 با ورود این قشر معظم جامعه به میهن جشن، شادمانی و سرور در کشور حاکم بود و همه این روز را گرامی داشتند.

حقایق ‌پور با اشاره به سید آزادگان، حجت ‌الاسلام والمسلمین شهید سید علی ‌اکبر ابوترابی ‌فرد،اظهار کرد: به فرموده رهبر انقلاب اسلامی، این شهید بزرگوار نقش کلیدی در وحدت، انسجام و حفظ روحیه آزادگان در سختی‌ ها داشت.

این مسوول افزود: شهید ابوترابی ملجا و پناهگاه آزادگان بود و اسرا در زمان سختی‌ ها و مشکلات، به این شهید بزرگوار پناه می ‌بردند تا مشکلات آنان را رفع کند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین، یاد و خاطره سرلشگر شهید حسین لشگری که بیشترین زمان اسارت، 18سال در عراق اسیر بود را گرامی داشت و گفت: دو شهید بزرگوار یاد شده آوازه ملی و جهانی دارند و بایستی سیره آنها بیشتر به مردم معرفی شود.

وی با اشاره به ثبت و ضبط خاطرات والدین شهدا خاطر نشان کرد: در کشور، این استان توانسته طی دو سال همه خاطرات این قشر معظم جامعه را جمع‌ آوری کند تا به عنوان گنجینه ارزشمند مورد استفاده آیندگان قرار بگیرد.

حقایق ‌پور افزود: اکنون ثبت و ضبط خاطرات آزادگان و به تصویر کشاندن آنها کار بزرگ فرهنگی است که در دستور کار بنیاد شهید و امور ایثارگران می‌باشد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین ادامه داد: با تحقق این کار بزرگ، هنرمندان و افراد علاقمند در تولید کتاب، فیلم و مستند می ‌توانند از خاطرات آزادگان استفاده و ایثارگری ‌های آنها را به مردم تبیین کنند.

 این مسوول گفت: آزادگانی که خاطرات خود را در مسابقه «بندگی در بند» نوشته و به بنیاد ارسال نمایند، به 26خاطره برتر جوایزی از جمله سفر به مشهد مقدس اهدا می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری اجلاس نماز در استان قزوین طی سال گذشته ابراز کرد: در نمایشگاه این اجلاس بنیاد غرفه‌ ای را دایر کرد که مورد بازدید علاقمندان قرار گرفت.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین، گفت: اگر امروز نظام جمهوری اسلامی حرفی برای گفتن دارد و در عرصه ‌های سیاسی، اجتماعی و نظامی به مرز خودکفایی رسیده مرهون ایثارگری ها و مقاومت شهدا، جانبازان و آزادگان است.

حقایق پور اشتغال فرزندان شهدا و ایثارگران را از مهمترین مشکلات این قشر عنوان و بیان کرد: قوانین و مقررات حاکم در جمهوری اسلامی پاسخگوی رفع این مشکل نیست زیرا قوانین ما در بخش دولتی است.

این مسوول افزود: باید مجلس قوانینی را در بخش ‌های غیر دولتی برای جذب ایثارگران تعیین کند تا آنها بتوانند راحت ‌تر و سریع ‌تر جذب شوند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با بیان اینکه یک هزار و 100نفر از جامعه ایثارگران جویای کار هستند، گفت: از این آمار 600نفر تحصیلات دانشگاهی دارند ولی به دلیل محدود شدن استخدام نمی‌ توانند در دستگاه ‌ها جذب شوند.

وی افزود: دانشگاه ‌های ما باید دانشجویانی را تربیت کنند که بعد از فارغ ‌التحصیلی کارآفرین باشند و چند نفر دیگر را وارد کار کنند.

این مسوول ادامه داد: در تحقق این هدف بزرگ باید همه مسوولان نظام دست به دست هم دهند تا بتوانند با رونق کارآفرینی مشکل اشتغال را در جامعه برطرف کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: نباید به بنیاد شهید و امور ایثارگران نگاه بخشی و صنفی داشت و همه مسوولان در رفع مشکلات این قشر معظم جامعه موظف هستند.

وی با اشاره به قانون در ارایه خدمات به جامعه ایثارگران اظهار کرد: این قوانین نباید توسط مسوولان سلیقه ‌ای اجرا شود بلکه باید همه در اجرای آن اهتمام بورزند.

حقایق‌ پور افزود: مسوولان در قبال جامعه ایثارگران تکلیف قانونی و اخلاقی دارند تا در چهارچوب قانون جهت رفع مشکلات آنها اهتمام داشته باشند و بتوانیم خدمتی به این قشر معظم جامعه کرده باشیم.

 

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.