ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهید
  • شناسه : 39728
  • ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸
  • 110 بازدید
  • ارسال توسط :
اجرای 147 برنامه توسط قرآنیان اعزامی به حج/ امیدوار به حضور در مسجد الحرام

اجرای 147 برنامه توسط قرآنیان اعزامی به حج/ امیدوار به حضور در مسجد الحرام

مهدی قره‌شیخلو، مسئول گروه قرآنی اعزامی به مراسم حج 96 که هم‌اکنون در مکه مکرمه حضور دارد در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌الملی قرآن (ایکنا) در رابطه با برنامه‌های اجرا شده توسط قرآنیان در شهرهای مدینه منوره و مکه مکرمه با اشاره به اینکه تعدادی از قرآنیان اعزامی مدینه اول بودند، اظهار کرد: در شهر مدینه […]

اجرای 147 برنامه قرآنی در حج امسال تا شام‌گاه گذشته
مهدی قره‌شیخلو، مسئول گروه قرآنی اعزامی به مراسم حج 96 که هم‌اکنون در مکه مکرمه حضور دارد در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌الملی قرآن (ایکنا) در رابطه با برنامه‌های اجرا شده توسط قرآنیان در شهرهای مدینه منوره و مکه مکرمه با اشاره به اینکه تعدادی از قرآنیان اعزامی مدینه اول بودند، اظهار کرد: در شهر مدینه منوره تعداد 67 برنامه تلاوت قرآن توسط قاریان عزیز حاضر در همایش‌ها و مراسم انس و معرفت و نیز در محیط کاروان‌ها اجرا شد و تعداد 23 برنامه نیز توسط گروه تواشیح مشکات برگزار شد که مجموعا ما در مدینه 90 برنامه را اجرا کردیم.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم ادامه داد: از زمانی که گروه قرآنیان از جمهوری اسلامی ایران وارد مکه مکرمه شدند نیز تا شب گذشته 48 برنامه تلاوت قرآن در برنامه‌های مختلف و 9 برنامه تواشیح نیز از سوی گروه مشکات اجرا شده است که مجموعا تا شام‌گاه گذشته تعداد 57 برنامه در مکه مکرمه برگزار شده است که جمع برنامه‌های گروه قرآنی حاضر در حج از ابتدا تاکنون 147 برنامه بوده که تا شب گذشته اجرا شده است.

وی در ادامه در پاسخ به این سؤال که آیا برنامه‌ای از سوی گروه قرآنیان حاضر در حج در حرم مطهر نبوی و یا مسجد‌ الحرام برگزار شده است؟ افزود: تاکنون برنامه‌هایی که از سوی گروه قرآنی حاضر در حج امسال اجرا شده است، برای کاروان‌های کشورمان بوده است. البته ما با بعثه مقام معظم رهبری هماهنگی‌هایی را انجام داده‌ایم که قرار شده است تا دوستان بررسی‌هایی را انجام دهند که اگر شرایط مهیا بود، از اول تا پنجم ذی‌حجه طبق سنوات قبل برنامه قرآنی را در مسجد‌الحرام داشته باشیم که نتیجه آن نیز از سوی بعثه به ما اعلام خواهد شد.

مسئول گروه قرآنی اعزامی به مراسم حج امسال تصریح کرد: قطعا از روز اول ذی‌حجه سمینارها و همایش‌های بین‌المللی بعثه مقام معظم رهبری آغاز می‌شود که در این مراسم نیز قاریان و گروه تواشیح ما برنامه خواهند داشت. همچنین، در حال برنامه‌ریزی چند برنامه محفل انس با قرآن هستیم که آن‌ها را نیز ساماندهی و اجرا خواهیم کرد.

قره‌شیخلو بیان کرد: دو برنامه مستند تلویزیونی نیز با همراهی دوستان صدا و سیما تهیه شده است که یکی از این برنامه‌ها از شبکه 1 و در رابطه با شخصیت قرآنی مصعب بن عمیر، اولین فرستاده پیامبر(ص) به مدینه پخش شد. همچنین، یک برنامه نیز از موزه قرآن مدینه تهیه شد. همچنین، طی یک جلسه نیز برنامه دیدار با عثمان طه، خطاط معروف برگزار شد که این‌ها نیز ضبط شده و از صدا و سما پخش می‌شود.

مسئول گروه قرآنی اعزامی به مراسم حج امسال با بیان اینکه در حرم مطهر نبوی مانند سنوات قبل برنامه‌ای به صورت حلقه قاریان ایرانی اجرا نشد، گفت: ولی قاریان ما گاهی در حلقه‌های قرآنی که خود معلمان قرآن حرم مطهر نبوی بعد از نماز تشکیل می‌دهند، شرکت کرده و تلاوت داشتند، اما به صورت رسمی همانند سنوات قبل برنامه‌ای نداشتیم.

وی در ادامه با بیان اینکه اگر شرایط مهیا باشد و نظر بعثه مقام معظم رهبری نیز مثبت باشد، از فردا، اول ذی‌حجه تا پنجم این ماه برنامه قرآنی را در مسجدالحرام اجرا خواهیم کرد، تصریح کرد: کاروان قرآنی حاضر متشکل از 13 نفر شامل 8 قاری و 5 نفر عضو گروه تواشیح مشکات است البته دوستان ما با توجه به اینکه تخصص‌های مختلفی در رشته‌های دیگر نیز دارند، در کنار بحث قرآن، کارهای دیگری در رابطه با کشیدن تابلو‌های زیبا، نوشتن کتیبه‌های قرآنی، طراحی پوسترها و طرح‌ها و نیز کارهای روابط عمومی بعثه انجام می‌دهند و امسال شاید برای اولین بار بود که قاریان علاوه بر اجرای برنامه‌های قرآنی، در برنامه‌های اجرایی نیز در خدمت عزیزان بعثه مقام معظم رهبری بودند که تجربه خیلی خوبی بود.

مسئول گروه قرآنی اعزامی به مراسم حج امسال در پایان با بیان اینکه گروه قرآنی حاضر در مراسم حج امسال تاکنون با مشکلی در شهرهای مکه معظمه و مدینه منوره رو به رو نشده‌اند، اظهار کرد: تمامی برنامه‌ها خیلی خوب و منظم اجرا می‌شود و مطابق با شرایط و امکاناتی که اینجا وجود دارد، همه برنامه‌ها به خوبی پیش می‌رود و ما نایب‌الزیاره مردم ایران و دعاگوی ایشان هستیم. همچنین، برای تمامی حجاج حاضر در مراسم معنوی حج آرزوی قبولی حج و طاعات دارم و امیدوارم تا همگی ایشان در صحت و سلامتی کامل به میهن اسلامی بازگردند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.