ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 39732
  • ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹
  • 110 بازدید
  • ارسال توسط :
شکست‌های داعش در منطقه با حملات تروریستی در اروپا ارتباط مستقیم دارد

شکست‌های داعش در منطقه با حملات تروریستی در اروپا ارتباط مستقیم دارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه اتریشی "وینر سایتونگ"، "والتر فایشتینگر"، رئیس موسسه حفظ صلح و مدیریت منازعات نیروهای مسلح اتریش در سخنانی اظهار داشت که شرایط نظامی وخیم داعش تاثیر مستقیمی بر حملات تروریستی در اروپا دارد. پیروزی نظامی معمولی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه اتریشی "وینر سایتونگ"، "والتر فایشتینگر"، رئیس موسسه حفظ صلح و مدیریت منازعات نیروهای مسلح اتریش در سخنانی اظهار داشت که شرایط نظامی وخیم داعش تاثیر مستقیمی بر حملات تروریستی در اروپا دارد. پیروزی نظامی معمولی بر داعش به مفهوم پیروزی واقعی بر این سازمان تروریستی نیست.

وی بخصوص  از یک ارتباط مستقیم بین شکست های نظامی داعش در سوریه و عراق و حملات تروریستی در اروپا سخن گفته و تصریح کرد: بیش از یک سال است که خلافت داعش اعلام می کند که دیگر مبارزانش به عراق و سوریه نیایند بلکه در خانه بمانند و آنجا حملات تروریستی به راه بیاندازند.

وی از دو گروه مختلف که در غرب حملات تروریستی ایجاد می کنند سخن گفته و گفت: یکی از آن ها سلولهایی هستند که وابسته به داعش بوده یا مستقیما توسط آن ها جهت دهی می شوند. من در این مورد بر این باورم که ارتباط غیر مستقیمی در اینجا وجود دارد و هر چه داعش ضعیف تر می شود به همان اندازه این سلول ها بیشتر احساس می کنند که باید فعال شوند. گروه های دیگر نیز عاملان فردی هستند که عمدتا خود به افراط گرایی روی می آورند. در این مورد البته شرایط بسیار فردی است در آن حد که ارتباط این حملات تروریستی را نمی توان به شکست های نظامی داعش تعمیم داد.

این مقام نظامی اتریشی در ادامه سخنانش تاکید کرد که داعش بدون شک در شرایط ناامیدی و شکست قرار دارد. بخش های وسیعی از مناطق تحت کنترل خود را از دست داده است. با این حال هنوز شکست نخورده است. این گروه تروریستی در منطقه دیرالزور در نزدیکی مرز عراق یک منطقه عقب نشینی بزرگ را ایجاد کرده که جنگجویان این گروه از عراق و سوریه به اینجا عقب نشینی می کنند. ما در اینجا همچنان انتظار مقاومت طولانی مدت داعش را داریم.

"فایشتینگر" همچنین از یک استراتژی سه بخشی داعش سخن گفته و اظهار داشت که هدف اولین بخش استراتژی داعش تاسیس خلافت در عراق و سوریه و تقویت و گسترش آن بود که در این جا داعش به شدت باخته است. بخش دوم و سوم استراتژی داعش البته هنوز موفق است که این بخش ها از یک طرف فتح سرزمین های جدید را مد نظر دارد و از طرف دیگر این گروه تروریستی تلاش می کند افراط گرایی را در کشورهای دیگر از جمله اروپا در پیش گیرد، سیستم های اجتماعی موجود را بی ثبات کرده و طرفداران جدیدی را جذب کند.

وی افزود: پیروزی بر داعش در سوریه و عراق به هیچ عنوان منطقه را پایدار نمی کند. به اعتقاد وی یک راه حل مناقشات در سوریه دیده نمی شود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.