ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهید حججی
  • شناسه : 39742
  • ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰
  • 383 بازدید
  • ارسال توسط :
امام جواد (ع) مظهر بخشش، رحمت و حکمت الهی / فهمیده و حججی ها ادامه دهنده راه امام محمد تقی(ع)

امام جواد (ع) مظهر بخشش، رحمت و حکمت الهی / فهمیده و حججی ها ادامه دهنده راه امام محمد تقی(ع)

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از زنجانم، امام محمد تقی(ع)  در دهم رجب سال ۱۹۵ هجری قمری در شهر مدینه بدنیا آمد و چشمانامام رضا (ع) به دیدن فرزند در سن ۴۷ سالگی روشن شد مادر گرامی اش سبیکه یا خیزران نام دارد که […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از زنجانم، امام محمد تقی(ع)  در دهم رجب سال ۱۹۵ هجری قمری در شهر مدینه بدنیا آمد و چشمانامام رضا (ع) به دیدن فرزند در سن ۴۷ سالگی روشن شد مادر گرامی اش سبیکه یا خیزران نام دارد که این دو نام در تاریخ زندگی آن حضرت ثبت است نهمین امام شیعیان القاب دیگری مانند رضی و متقی نیز داشته است که در  گفت و گو با حجت الاسلام محرمعلی شیرمحمدی  مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی زنجان به فراز های از زندگی این امام بزرگوار پرداخته شده است.

download (5)   مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی زنجان از مهمترین فرازهای زندگی امام جواد ائمه را رسیدن به مقام امامت در دوران طفولیت نام برده و اظهار داشت: امام محمد تقی(ع) و حضرت مهدی (عج) دو امام بزرگواری هستند که در سنین طفولیت به مقام امامت رسیدند و ایشان در هشت سالگی پس از شهادت امام رضا(ع) به مقام هدایت و رهبری امت اسلامی رسید.   وی با بیان اینکه اگر خداوند اراده کند تا حکمت، دانش و هدایت خود را قرار دهد به اسباب ظاهری نیازی ندارد، عنوان کرد: امام جواد(ع) در سن طفولیت به مقام امامت رسیدند که این مهم شاید این پرسش را  که چگونه یک کودک ۸ ساله می‌تواند مسئولیت حساس و سنگین پیشوایی مسلمانان را بر عهده بگیرد را ذهن ها ایجاد کند که در پاسخ به این سوال باید گفت خداوند در قرار دادن حکمت خود نیاز به اسباب ظاهری همچون سن شخص ندارد در قرآننیز در باره حضرت عیسی و یحیی نیز همین مسئله مصداق دارد و  این دو پیامبر نیز در سنین کم و بدلیل عنایت و حکمت خداوند به مقام پیشوایی و رهبری امتی نائل شده اند.   حجت الاسلام شیرمحمدی تصریح کرد: این موضوع نشان میدهد انسان در بیان خواسته خود به درگاه خداوند می تواند چیزی هایی را طلب کند که شاید بوسیله اسباب ظاهری تحقق آن امکان پذیر نباشد.   مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی زنجان ملقب بودن امام نهم به جود و بخشش را از دیگر فرازهای زندگی این امام دانست و ابراز کرد: یکی از ویژگی های این امام بخشش بی حد و اندازه ایشان بوده است و به همین دلیل لقب آن حضرت جواد الائمه استو از بزرگان نقل شده است که در بیان حوائج خود به امام جواد(ع) متوسل شوید.   حجت الاسلام شیر محمدی یادآور شد:  مزین شدن بهعلم و حکمت الهی  از دیگر ویژگی های بارز امام جواد (ع) است که همین امر سبب حسد برخی به اصطلاح عالمانآن دوران به امام جواد(ع) شد.   ۱۴۸۶۶۴_۷۱۷ وی افزود: یکی از موارد ذکر شده در خصوص حکمت و قدرت علمی ایشان پاسخ به ۳۰ هزار سوال و شبه علمی و اعتقادی در یک مجلس  بوده است که نمونه های فراوانی از استدلالهای علمی ایشان برای پاسخگویی به سوالات  بیان شده است.   مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی زنجان خاطرنشان کرد: بعد دیگری از زندگی این امام بزرگوار مظلومیت ایشان بوده است چرا که در خانه خود و بوسیله همسر به شهادت رسیده اند.   وی تصریح کرد: دوران ۱۷ ساله امامت حضرت جواد (ع) همزمان با دو خلیفه بنی عباسی مامون و معتصم بود، که  ۱۵ سال در دوره مامون و دو سال در دوره معتصم که شرایط دوره ۱۵ ساله نخست حضرت درست همان شرایط پدر بزرگوارش بود که در نهایت نیز بدست ام الفضل دختر مامون و همسر خود بسیار مظلومانه مسموم و در سن جوانی به شهادت می رسند.   حجت الاسلام شیر محمدی زندگی پر بار اما کوتاه امام محمد تقی (ع) را یک الگوی بسیار والا برای نوجوانان و جوانان امروزی دانست و ابراز کرد: سخاوتمندی و بخشش در روح و روان جوان تازه تر بوده و خداوندخصلت نیکوی  گشاده دستی و بخشش را  در جوان به ودیعه گذاشته است که اگر این بخشش و گذشت همراه با دانش و حکمت الهی همراه شود انسان به مراتب بالای انسانیت و بندگی نائل می شود.   وی تصریح کرد: نوجوانان و جوانانی همچون حسین فهمیده و محسن حججی هر دو وام دار مکتب امامانی  هستند که سخاوتمندانه از بهترین سرمایه شان وجانش است برای دفاع از دین اسلام گذشت کرده اند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.