ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهید حججی
  • شناسه : 39880
  • ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۹
  • 540 بازدید
  • ارسال توسط :

شهادت شهید حججی ماجرایی از جنس اربعین حسینی/ لشگر شهداء در حال اثرگذاری‌اند

«کامران گوهری» پژوهشگر علوم قرآن و حدیث و مدیر کاروان عتبات در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، با اشاره به تصویر اولی که از شهادت شهید حججی منتشر شد، گفت: ابتدا خدا را شکر می‌‏کنم که با یک آغازی دیگر در جبهۀ الهی مواجه هستیم. حال باید به این نکته اشاره کنم که کدام کارگردان می‌تواند […]

«کامران گوهری» پژوهشگر علوم قرآن و حدیث و مدیر کاروان عتبات در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، با اشاره به تصویر اولی که از شهادت شهید حججی منتشر شد، گفت: ابتدا خدا را شکر می‌‏کنم که با یک آغازی دیگر در جبهۀ الهی مواجه هستیم. حال باید به این نکته اشاره کنم که کدام کارگردان می‌تواند چنین تصویری خلق کند؛ نزدیک غروب، نوری که از پشت سر شهید به لنز دوربین می‌خورد، ترس در وجود دشمن، صلابت و شجاعت در عمق نگاه شهید و …، جالب است که این تصویر به دست دشمن ثبت شده، اما به راستی چه کسی کارگردانی این صحنه را بر عهده داشته است؟

وی خاطرنشان کرد: اینکه شهید حججی حجت شد، به خاطر این است که خدا خواست، خدا خواست که او نشانه شود، در فرمایشات مقام معظم رهبری نیز این مطلب تصریح شد که «خداوند او را همچون حجتی در مقابل چشم همگان قرار داد». خداوند با نورش او را در قله‌ای قرار داد و معرفی کرد تا همه او را بشناسند و امروز لشگر شهدا به شکل‌های مختلف در اتفاقات گوناکون در حال اثرگذاری هستند، اگر در گذشته معدود شهدایی بودند، امروزه صدها هزار شهید وجود دارد.

گوهری افزود: شهید حججی در وصیت‌نامه‌اش گفت: پسرم اگر شهید شوم باز هم پیش تو و مراقب تو هستم، این یعنی شهید حججی اهل معرفت است، او معرفت پیدا کرده به اینکه بعد از شهادت هم می‌تواند کار کند و اثرگذار باشد.

این پژوهشگر علوم قرآن و حدیث با بیان اینکه خدا با همان تصویر ابتدایی که از شهید حججی منتشر شد، نشان داد که هر وقت بخواهد می‌تواند حال انسان‌ها را تغییر دهد، گفت: شهادت شهید حججی یک ماجرای خدایی بود، ماجرایی از جنس اربعین حسینی. امیدواریم ماجرای شهید حججی، آغاز یک رشد و اصلاح فرهنگی در جامعه‌ اسلامی باشد و از نشانه‌های این موضوع این است که خدا با همان یک تصویر حال و هوای جامعه از جوان و نوجوان و کهنسال را تغییر داد. به عبارت دیگر، با نگاه به همان یک تصویر بدون اینکه چیز دیگری از این شهید دیده یا شنیده باشیم، متوجه می‌شویم که او یک انسان معرفتی بوده است و خداوند ماجرای ایشان را یک آغاز و نشانی از وجود لشگر شهداء و تأثیرگذاری ایشان قرار داد.

وی با تأکید بر اینکه عمق نگاه و ژست با صلابت و شجاعانه شهید حججی در شرایط اسارت در همان یک تصویر نشان داد که خدا به او معرفت‌ها عطا کرد، یادآور شد: حال که خدا خواسته این شهید در این حد وسیع معرفی شود، بیاییم حوزه‌های معرفتی شهید حججی را پررنگ کنیم، چراکه همین معرفت‌هاست که این شهید را حجت قرار داد.

گوهری با بیان این مطلب که شهید حججی صرفاً شعاردهنده نبود، گفت: ایشان جزو مومنینی بود که به تعبیر قرآن به  پیمان‏شان به خاطر خدا صادقانه عمل کردند ﴿مِنَ الْمُؤْمِنینَ رِجالٌ صَدَقُوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضى‏ نَحْبَهُ﴾، شهید حججی با حرکت خود امر به معروف کرد و خودش نیز وارد میدان شد، این همان کاری بود که از مولایش امام حسین(ع) آموخته بود؛ امام حسین(ع) با ترک حج و حرکت به سمت کربلا مردم را امر به معروف کردند، عده‌ای همراه شدند و عده بسیاری نیز همراهی نکردند، امام حسین(ع) نه تنها معروفی را مطرح کرد، بلکه خودش در قلب این ماجرا قرار گرفت.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.