ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 39893
  • ۰۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۰:۲۲
  • 79 بازدید
  • ارسال توسط :
بایدها و نبایدهای ۴۰ سال مدیریت جهادی و انقلابی

بایدها و نبایدهای ۴۰ سال مدیریت جهادی و انقلابی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از مشرق، «عبدالله متولیان» در یادداشت روزنامه «جوان» نوشت: علت نامگذاری هفته اول شهریور ماه به نام هفته دولت، ترور و شهادت شهیدان رجایی و باهنر، رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در انفجار دفتر نخست‌وزیری در سال ۱۳۶۰ است. آن چیزی که […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از مشرق، «عبدالله متولیان» در یادداشت روزنامه «جوان» نوشت:

علت نامگذاری هفته اول شهریور ماه به نام هفته دولت، ترور و شهادت شهیدان رجایی و باهنر، رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در انفجار دفتر نخست‌وزیری در سال ۱۳۶۰ است. آن چیزی که شهیدان رجایی و باهنر را در بین مسئولان اجرایی کشور برجسته و از سایرین متمایز می‌کند، قطعاً شهادت آنان به عنوان علت اصلی نیست (که دهها بزرگوار دیگر در بین مسئولان کشور سراغ داریم که آوازه و شهرت آنان بسیار کمتر از این دو عزیز است) بلکه علت تامه‌ این نامگذاری، ظهور و بروز آنان در عرصه سیاست در حد و اندازه‌های ارزش‌های اسلام انقلابی و خدمت انقلابی و جهادی است و چه زیبا شهید مظلوم بهشتی، الگوی مدیریت جهادی و انقلابی را در یک جمله کوتاه بیان می‌کند: «ما شیفتگان خدمتیم نه تشنگان قدرت.»

بزرگداشت و برگزاری هفته دولت فرصت طلایی و مغتنمی برای سرعت بخشی به ایجاد دولت اسلامی در فرایند پنج مرحله‌ای نظام اسلامی است. مهم‌ترین شاخصه دولت اسلامی، مدیریت جهادی و انقلابی است. مدیریت جهادی یکی از سرمایه‌های کشور و یکی از عوامل استحکام قدرت ملی نظام اسلامی است و مردم ایران شهیدان رجایی و باهنر را مظهر عشق به خدمت صادقانه و در عین حال الگوی مدیریت انقلابی و جهادی می‌دانند. موفقیت‌های چشمگیر داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی کشور و ظهور ایران به عنوان یک قدرت تأثیرگذار طی ۴۰ سال گذشته نیز بی‌تردید مرهون اقدامات مدیرانی ارزشی و مخلص و مردمی با رویکرد جهادی است.

در آستانه چهلمین سال انقلاب اسلامی، وقت آن است که در راستای نهضت خدمت‌رسانی صادقانه و مدیریت جهادی و انقلابی، دولتمردان خود را به مؤلفه‌های فرهنگ و مدیریت جهادی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی مجهز کنند. فرهنگ جهادی و انقلابی بر «عشق به ارزش‌ها»، «ولایتمداری» و «عشق به خدمتگزاری به مردم» همراه با «حفظ اعتقادات» و «استقلال واقعی» به عنوان دو جهت‌گیری دقیق در فرهنگ جهادی استوار است.

مدیریت جهادی مترادف تلاش بی‌وقفه، عاشقانه و تمام عیار در خدمت خالصانه به مردم مبتنی بر مبارزه انقلابی در همه عرصه‌های علمی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و… با نیت الهی و توکل به خدا جهت نیل به اهداف والای جامعه و مردم و رفع موانع موجود است. مدیریت جهادی با مصرف‌گرایی، اشرافیگری و رفاه‌طلبی، تبعیض و ترویج نظام طبقاتی فقیر و غنی، غربگرایی و غربگدایی، سستی و تنبلی، بی‌حالی، انحراف از مسیر آرمان‌گرایی دینی و ایمانی و… مغایر بوده و بلکه مدیریت جهادی مشروط به مبارزه بی‌امان با مصادیق مذکور است. اینک قریب ۴۰ سال از عمر پربرکت انقلاب اسلامی سپری شده است و دولتمردان موظف و مکلفند مدیریت جهادی را نصب‌العین خود قرار داده و فرهنگ جهادی را به فرهنگ غالب خدمت رسانی و نماد کامل سبک زندگی مسئولانه مبتنی بر دین‌محوری، ولایتمداری، ایثار، مردم‌گرایی، خودباوری، تکلیف‌مداری و… تبدیل کنند. دولتمردان باید بدانند که در طول سال‌های گذشته و در دولت‌های پیشین، هر جا به فرهنگ جهادی و انقلابی تمسک جسته‌ایم کارها و امور به پیش رفته و بالعکس هر جا که از فرهنگ و مدیریت انقلابی فاصله گرفته‌ایم بی‌شک شکست خورده و طمع دشمنان را در پی داشته است.

دولت دوازدهم باید در ۴۰ سالگی نظام، ضمن پرهیز جدی از ضعف‌های دولت‌های قبلی، نمادی عینی از عصاره فضائل ۱۱ دولت پیشین باشد و فرهنگ توکل به خدا، خودباوری و اعتماد به نفس، دشمن‌شناسی و شناخت روش‌های دشمنی دشمن، اغتنام فرصت‌ها، آسیب‌شناسی برآورد دقیق تهدیدات، برنامه محوری، تقویت قانون‌مداری، دوری و پرهیز از اختلافات، پرهیز از فرصت‌سوزی، پرهیز از دوقطبی‌سازی‌های کاذب و تفرقه ساز، کارآمدی، استفاده از تمام ظرفیت‌ها و امکانات کشور، مردمی کردن اقتصاد و فرهنگ کشور، حرکت مبتنی بر علم و هوشمندی و… را ترویج و تکثیر کنند. انتظار رهبری نظام و مردم از دولتمردان به‌ویژه از متولیان عرصه فرهنگی کشور این است که روحیه و جریان انقلابی را در محیط‌های مختلف تقویت و پشتیبانی کرده و به گونه‌ای عمل نکنند که جریان انقلابی تضعیف و جریان مقابل آن در محیط‌های فرهنگی، دانشگاهی، تبلیغات دینی و… تقویت شود.

غفلت از روحیه جهادی و ایثار، غرق شدن در بازی‌های حزبی و جناحی، ترویج فرهنگ آلوده و منحط کاخ‌نشینی، ترویج بی‌فرهنگی و لاابالیگری، تبعیت از الگوهای فرهنگی بیگانه، زبونی عجز در برابر دشمن، تکاثر ثروت، غفلت از تهاجم و شبیخون فرهنگی، غفلت از بیداری و کمین دشمن، غفلت از نفوذ دشمن و عناصر و عوامل داخلی دشمن، سپردن امور به نااهلان و نامحرمان، عدم ایستادگی در برابر تحریف‌گران اسلام انقلابی، غفلت از نفوذ دشمن در فضای رسانه‌ای کشور، غفلت از فضای مجازی، بی‌مبالاتی نسبت به حفظ بین‌المال، دلسرد کردن انقلابیون و مردم، غفلت از نیروهای باانگیزه و انقلابی، سرگرم شدن به آلاف و الوف دنیا و رفاه‌زدگی و… در تقابل مستقیم با مدیریت انقلابی و جهادی است.

دولت دوازدهم باید با نصب‌العین قرار دادن همه شعارهای تعیین شده توسط رهبری معزز و معظم انقلاب اسلامی برای سال‌های پیشین، به‌ویژه شعارهای اقتصادی نظیر «جهاد اقتصادی»، «حماسه اقتصادی»، «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی»، «نهضت خدمت‌رسانی به مردم»، «همت مضاعف، کار مضاعف»، «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی»، «مبارزه و مقابله با ریخت و پاش و زیاده‌روی و اسراف»، «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» و بالاخره «اقتصاد مقاومتی ؛ تولید، اشتغال» بذر امید را در قلوب مردم پاشیده و باورهای مردم را نسبت به نظام و انقلاب تقویت نماید.

انتظار واقع‌بینانه از دولت دوازدهم در آغاز دوره چهار ساله خود این است که برای تحقق کلیه موارد راهبردی و عملیاتی مطرح شده در حکم تنفیذ و فرمایشات مقام معظم رهبری، حضرت امام خامنه‌ای در جلسه تنفیذ لحظه‌ای غفلت نورزیده و با اغتنام فرصت‌ها، از تمام ظرفیت‌های موجود برای پیشبرد امور با مدیریت جهادی و انقلابی تلاش نماید.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.