ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 3991
  • ۰۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰:۲۱
  • 423 بازدید
  • ارسال توسط :
طعم ماندگار اعتکاف با حضور شهید حمزه

طعم ماندگار اعتکاف با حضور شهید حمزه

به گزارش شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری فارس از سمنان، در دومین روز اعتکاف، دانشجویان معتکف در مسجد فاطمه زهرا (س) سمنان میزبان شهید مدافع حرم، محمدحسین حمزه بودند. مراسم معنوی اعتکاف در جریان است؛ نیمه‌شب روز دوم. شب شهادت زینب کبری (س). سرها در گریبان و ذکر مصیبت بانوی کربلا بلند. قطرات […]

به گزارش شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری فارس از سمنان، در دومین روز اعتکاف، دانشجویان معتکف در مسجد فاطمه زهرا (س) سمنان میزبان شهید مدافع حرم، محمدحسین حمزه بودند.

مراسم معنوی اعتکاف در جریان است؛ نیمه‌شب روز دوم. شب شهادت زینب کبری (س). سرها در گریبان و ذکر مصیبت بانوی کربلا بلند.

قطرات اشک آرام روی گونه‌ها غلطان به پایین سر می‌خورند. حزن و اندوه معتکفان، مسجد فاطمه زهرا (س) در دانشگاه آزاد اسلامی سمنان را در برگرفته است؛ فرشته‌ها و ملائک در فضای معنوی و روحانی این مسجد زیبا در پرواز هستند.

حال روحانی مجلس به بزمی شبیه است که منتظر صاحب مجلس است. انگار امشب اینجا عروسی است و حاضران در مجلس منتظر پاگشای تازه‌دامادند.

ساعت از نیمه‌شب گذشته که ناگاه در مسجد باز می‌شود؛ بی‌مقدمه، بدون هماهنگی و بی‌هیچ تشریفاتی، کبوتر مدافع حرم روی دست عاشقان و دوستان مشتاق به صحن خانه خدا وارد می‌شود.

نور است و روشنی؛ حلاوت است و شیرینی؛ صفاست و معنویت. ناله‌ها نجوا می‌شود. نجواها شیون می‌شود و دست‌ها برای دست‌بوسی میهمان خدا به آسمان دراز.

«محمد» یکی از حاضران در مجلس می‌گوید: وقتی شهید حمزه را به داخل آوردند، هیچ‌کس حرفی نمی‌زد. همه خیره‌خیره به تابوت نگاه می‌کردند و انگار بعد از گذشت چند لحظه بهت و حیرت حاضران و دانشجویان حاضر در اعتکاف شکسته شد. به ناگاه صدای شیون و گریه سکوت را پر کرد. همه دور تابوت حقه زده بودند و اشک‌ریزان به خوشبختی شهید محمدحسین حمزه غبطه می‌خوردند.

یکی از استادان حاضر در مسجد و مراسم اعتکاف در تشریح این لحظه گفت: تنم لرزید وقتی شهید را مقابل خود بالای مسجد و برابر محراب دیدم. معنویت مسجد را پر کرده بود. انگار داماد به مجلس وارد شده است. همه بهت‌زده نگاه می‌کردند.

حجت‌الاسلام رضا کهساری مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان گفت: اعتکاف خود فضایی معنوی و روحانی در دل بچه‌ها ایجاد کرده بود؛ اما ورود شهید، این معنویت را صدچندان کرد. حضور بی‌تشریفات و ناگهانی شهید مدافع حرم در مراسم اعتکاف امسال بزرگ‌ترین اتفاق فرهنگی است که در سالیان اخیر جامعه دانشگاهی به خود دیده است.

وی ادامه داد: این حضور فرصت مغتنمی بود تا جوانان و دانشجویان حاضر در این مراسم معنوی نسبت به جایگاه شهید و شهادت به بصیرتی عمیق برسند و در تنهایی خود، عمق ایثار ناشی از حضور در صف جنگ با دشمنان اسلام و خاندان امامت را درک کنند.

پیکر پاک و مطهر شهید مدافع حرم، محمدحسین حمزه در شرایطی در دانشگاه آزاد اسلامی سمنان به میهمانی دانشجویان معتکف در مسجد فاطمه زهرا (س) رفت که معتکفان در حال ذکر مصیبت بانوی کربلا، زینب کبری (س) بودند.

پیکر پاک شهید محمدحسین حمزه صبح امروز با حضور خیل عظیم عاشقان ولایت از معراج‌الشهدای سمنان به سمت آرامگاه ابدی‌اش واقع در گلزار شهدای امامزاده یحیی (ع) باشکوه مثال‌زدنی تشییع شد و در جوار شهید سردار شاطری آرام گرفت.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن