ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهید حججی
  • شناسه : 39931
  • ۰۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۴:۲۵
  • 200 بازدید
  • ارسال توسط :
گرامیداشت شهادت شهید حججی در کاشان برگزار شد

گرامیداشت شهادت شهید حججی در کاشان برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری تسنیم از کاشان، حجت الاسلام محمدرضا برادران شامگاه سه‌شنبه در مراسم یادبود شهید محسن حججی ضمن اشاره به دلاوری‌های تیپ فاطمیون اظهار داشت: مهمترین ویژگی یاران امام حسین(ع) وفاداری و ولایت‌پذیری بود که نتیجه آن واقعه کربلا شد. استاد حوزه و دانشگاه تاریخ […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری تسنیم از کاشان، حجت الاسلام محمدرضا برادران شامگاه سه‌شنبه در مراسم یادبود شهید محسن حججی ضمن اشاره به دلاوری‌های تیپ فاطمیون اظهار داشت: مهمترین ویژگی یاران امام حسین(ع) وفاداری و ولایت‌پذیری بود که نتیجه آن واقعه کربلا شد.

استاد حوزه و دانشگاه تاریخ را معلم بشر دانست و افزود: واقعه کربلا در طول تاریخ پیامدهای زیادی داشته که برای همه پیامبران بازگو شده است و یک نمونه آن امام صادق(ع) است که چهار هزار شاگرد داشتند اما آن حضرت فرمود اگر به تعداد گوسفندانم که 17 رأس بود یار داشتم قیام می‌کردم.

کارشناس مذهبی صدا و سیما ضمن اشاره به سخن سردار باقری مبنی بر وجود هارون‌های مکی امام خمینی(ره) و رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: ولایت‌‌پذیری مشکل اصلی بشر در طول تاریخ بوده و با وجود قبول داشتن پیامبر اکرم(ص) و حضرت علی(ع) از آن حضرات اطاعت نمی‌کردند.

برادران شهید حججی را نمونه بارز ولایت پذیری دانست و خاطرنشان کرد: ارزش پیدا کردن اتباع افغانستانی نمونه بارز ولایت‌پذیری است و از دیگر ثمرات آن اتحاد ایران و عراق است در حالی که در گذشته در مقابل یکدیگر بودند.

وی ضمن اشاره به پیامدهای واقعه عاشورا تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس رفتن به کانال کمیل و تونل کتک عراقی‌ها کمتر از تنور امام صادق(ع) نبود و امروز نیز مبارزه با داعش نیز کمتر از آن و حججی‌ها کمتر از هارون مکی‌ها نیستند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه بشر با ولایت حیات دائمی پیدا می‌کند، ابراز داشت: پاسداشت خون امام حسین (ع) مورد سفارش اهل بیت (ع) است و لذا در هر مناسبتی حتی اعیاد و سرزمین منی خواندن زیارت عاشورا سفارش شده است.

برادران ضمن اشاره به ثمرات ولایت‌پذیری بیان کرد: ولایت‌پذیری موجب می‌شود شهید گمنام سربلند شده و دشمن بیش از پیش خار و ذلیل و زمین‌گیر شود و ثمرات این مهم نیز در انقلاب اسلامی به وضوح آشکار است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.