ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 40309
  • ۰۲ شهریور ۱۳۹۶ - ۶:۰۸
  • 93 بازدید
  • ارسال توسط :
روضه‌خوان کراواتی!/ مجموعه هدایای ایرانی در دربار پادشاهان روس

روضه‌خوان کراواتی!/ مجموعه هدایای ایرانی در دربار پادشاهان روس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، رسانه‌ها در فضای خبری روزانه خود اخبار اختصاصی و عمومی مختلفی را منتشر می‌کنند که این اخبار بعضا فقط در یک رسانه منتشر شده است. گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان در نظر دارد هر روز اخبار منتخب فضای […]

روضه‌خوان کراواتی!/ مجموعه هدایای ایرانی در دربار پادشاهان روسبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، رسانه‌ها در فضای خبری روزانه خود اخبار اختصاصی و عمومی مختلفی را منتشر می‌کنند که این اخبار بعضا فقط در یک رسانه منتشر شده است. گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان در نظر دارد هر روز اخبار منتخب فضای مجازی را از سایت‌ها و خبرگزاری‌ها و حتی کانال‌های تلگرامی مختلف جمع‌آوری کرده و در قالب یک بسته خبری منتشر کند. در این بسته همه خبر‌ها و آیتم‌ها با ذکر منبع منتشر می‌شوند و انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست.

روضه‌خوان کراواتی!

عباسعلی کدخدایی عضو شورای نگهبان: زمانی بود که متواری بودیم، منزلی در مشهد گرفته بودیم که یک اتاق داشت. به خاطر دارم که صاحبخانه، مجلس روضه خوانی داشت و دو تا از مداح های مجلس نیامده بودند؛ شهید اندرزگو گفت: حالا که روضه خوان تان نیامده، خود من برای شما روضه می خوانم. در آن زمان به علت این که در حال فرار بودیم «سید» تغییر قیافه داده بود ریش‌هایش را از ته تراشیده بود و کراوات هم زده بود!. در آن مجلس روضه با همان شکل و قیافه، شروع کرد به مداحی و خانم صاحبخانه باور نمی کرد که آدمی با این وضع و حال، اینقدر خوب بتواند مداحی کند. روضه آن روز روضه حضرت علی اکبر(ع) بود، همان طور که گفتم تا به حال آن نحوه روضه را نشنیده بودم. جالب این که خودش هم در حین روضه خواندن مثل باران بهاری اشک می ریخت. «یادش گرامی باد!»

هدیه شاه عباس دوم به تزار روس

مهدی سنایی سفیر ایران در روسیه: گرز طلایی هدیه شاه عباس دوم به الکسی میخائیلویچ تزار روس است که در سال 1658 به نشانه دوستی دو ملت به این تزار روس اهدا شد. جنس این گرز که از چوب، طلا و فیروزه است و در کل 51.7 سانتیمتر طول دارد که طول بخش بالایی آن 14 سانتیمتر است. در ساخت این گرز که در گذشته پادشان به نشان قدرت حکومت خود در مراسم های رسمی بدست می گرفتند، از صنایع ریخته گری، تراش و خاتم کاری استفاده شده است. این گرز از سال 2005 به موزه «تالار اسلحه» در کاخ کرملین منتقل و در معرض بازدید عموم قرار گرفت.

 روضه‌خوان کراواتی!/ مجموعه هدایای ایرانی در دربار پادشاهان روس

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.