ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهید حججی
  • شناسه : 40338
  • ۰۲ شهریور ۱۳۹۶ - ۷:۲۰
  • 129 بازدید
  • ارسال توسط :
مسئولان ایثار و ازخودگذشتگی «حججی‌ها» را الگو قرار دهند/مصرف کالای داخلی؛ جهاد اقتصادی

مسئولان ایثار و ازخودگذشتگی «حججی‌ها» را الگو قرار دهند/مصرف کالای داخلی؛ جهاد اقتصادی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری صبح محلات، حجت‌الاسلام سید حمید میرباقری، از اساتید حوزه و از وعاظ مطرح کشوری در یادواره شهدای گمنام و شهدای مدافع حرم شهرستان محلات گفت: امیرالمومنین علی(ع) در نهج الابلاغه در خصوص عظمت شهادت بیاناتی دارد […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری صبح محلات، حجت‌الاسلام سید حمید میرباقری، از اساتید حوزه و از وعاظ مطرح کشوری در یادواره شهدای گمنام و شهدای مدافع حرم شهرستان محلات گفت: امیرالمومنین علی(ع) در نهج الابلاغه در خصوص عظمت شهادت بیاناتی دارد که در جامعه امروز کم رنگ شده است در حالیکه همه باید بدانند حیات جامعه به جهاد است.

وی ادامه داد: در معارف دینی ما جهاد در مراتب بالا قرار دارد چراکه به فرموده معصومین(ع) مرگ همه را فرا خواهد گرفت و بهترین مرگ شهادت در راه خداوند است.

برای بیان داستان‌های عاشقانه باید به دنبال زندگی شهدا برویم

این استاد حوزه با اشاره به یاد و خاطره شهید "محسن حججی" بیان کرد: برخی فکر می‌کنند علاقه شهدا به خانواده از سایرین کمتر است حال آنکه قطعا علاقه شهدا به زن و فرزند و خانواده از همه‌ ما بیشتر است. ولی شهدا برای رسیدن به حلاوت شهادت از علاقه خود می‌گذرند. برای بیان داستان‌های عاشقانه باید به دنبال زندگی شهدا برویم.

میرباقری با اشاره به حدیثی از پیامبر اسلام(ص) اظهار کرد: نمی‌شود کسی نعمات بهشتی را ببیند و بخواهد از بهشت خارج شود. از میان تمام مردم تنها شهید است که پس از شهادت و ورود به بهشت خواستار خروج از بهشت برای شهادت مجدد می‌شود و این به خاطر عنایت ویژه خداوند به شهداست.

وی در ادامه با اشاره به هشدار حضرت علی(ع) در خطبه‌ای از نهج الابلاغه درخصوص فرار از صحنه جنگ و جهاد بیان کرد: راه نجات برای مومن رساندن خود به میدان جهاد و مبارزه است، و قطعا هلاکت برای کسانی است که در مقابل دشمن از خود ضعف نشان می‌دهند، ضعف نشان دادن موجب جری شدن دشمن می‌شود و جامعه‌ای که از جهاد فرار کند خداوند لباس ذلت را بر او خواهد پوشاند.

این استاد حوزه همچنین افزود: الگوی ما به عنوان یک جامعه اسلامی شیعی در زندگی باید اهل بیت(ع) باشد پس باید در تصمیم گیری‌ها و اقدامات خود با این نگاه که اگر امروز حکومت جامعه در دستان امام عصر(عج) و حضرت علی(ع) بود چه روشی را در زیستن می‌گرفتند جلو برویم.

مسئولی که اهداف شخصی و جناحی خود را به اهداف نظام ترجیح دهد در مسیر اهل بیت(ع) نیست

میرباقری ادامه داد: اهل بیت(ع) برای دین از خود و خانواده خود خرج می‌کردند، و اگر جامعه‌ای حاضر شود تمام دارایی‌هایش را برای اهدافش بدهد موفق خواهد شد. اما مدیر و مسئولی که اهداف شخصی، گروهی و جناحی خود را بر اهداف عالی نظام و حکومت ترجیح دهد و از انقلاب و دین برای خود خرج کند قطعا در مسیر اهل بیت(ع) نیست.

وی ادامه داد: سید الشهدا برای رسیدن به کربلا و برای دین، تمامی دارایی خود و اهل بیتش را هزینه کرد و امیرالمومنین علی(ع) ۲۵ سال به خاطر مصالح آینده جامعه اسلام سکوت کرد.

این استاد حوزه افزود: اگر الگوی واقعی جامعه ما اهل بیت(ع) هستند که حاضر بودند از مال، جان و آبروی خود برای دین خرج کنند، امروز ما ۴۰ سال پس از پیروزی انقلاب باید به چنین جایگاهی رسیده باشیم و اگر چیزی غیر از این را شاهد هستیم، زنگ خطر برای نظام به صدا درآمده است.

مصرف کالای داخلی؛ جهاد اقتصادی است

میرباقری با تاکید بر اینکه جهاد در راه خدا تنها حضور در میدان جنگ نیست، گفت: در شرایط کنونی کشور، مصرف محصولات داخلی علاوه بر کمک به اقتصاد جامعه اسلامی زمینه اشتغال جوانان را فراهم خواهد کرد، اشتغالی که قطعا جلوی بسیاری از آسیب‌های اجتماعی همانند اعتیاد و طلاق را خواهد گرفت. امروز استفاده از کالای داخلی برای حمایت از اقتصاد و اشتغال داخلی نوعی جهاد است.

وی افزود: بسیاری از کشورها، استفاده از کالای خارجی را ننگ می‌دانند حتی اگر محصول داخلی کشور آنها از کیفیت لازم و کافی برخوردار نباشد.

مسئولان ایثار و ازخودگذشتگی "حججی‌ها" را الگو قرار دهند

این استاد حوزه، دومین الگوی رفتاری اهل بیت(ع) را راضی بودن به خواست خدا دانست و اظهار کرد: اگر از خودگذشتگی اهل بیت(ع) در وقایع مهمی همچون عاشورا نبود امروز خبری از اسلام در جامعه ما نبود. و اگر خون شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم نبود، انقلاب ما امروز ۴۰ ساله نمی‌شد.

میرباقری خاطرنشان کرد: جامعه امروز ما از خودگذشتگی شهید حججی‌ها را کم دارد، و متاسفانه امروز عده‌ای برای رسیدن به پست و مقام حاضر هستند همه چیز از جمله آرمان‌ها و ارزش‌های دینی و انقلابی را زیر پا بگذارند. و اگر روزی مسئولان بین برادر و اقوام خود و دیگری تفاوت قائل نشدند، آن زمان است که بدون حضور در سوریه در مسیر شهدای مدافع حرم حرکت کرده‌ایم.

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.