ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهید حججی
  • شناسه : 40695
  • ۰۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۶:۰۴
  • 499 بازدید
  • ارسال توسط :

هفتمین دوره مسابقات قرآن كاركنان فرودگاه شیراز آغاز شد/ رقابت 150 نفر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، مراسم افتتاحیه هفتمین دوره مسابقات قرآن كاركنان فرودگاه شیراز به عنوان تنها مسابقات قرآن فرودگاه‌های كل كشور امروز، 3 شهریورماه در محل فرودگاه بین‌المللی شهید آیت‌الله دستغیب برگزار شد. 150 نفر از كاركنان فرودگاه‌، پلیس و سپاه فرودگاه شیراز […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، مراسم افتتاحیه هفتمین دوره مسابقات قرآن كاركنان فرودگاه شیراز به عنوان تنها مسابقات قرآن فرودگاه‌های كل كشور امروز، 3 شهریورماه در محل فرودگاه بین‌المللی شهید آیت‌الله دستغیب برگزار شد.

150 نفر از كاركنان فرودگاه‌، پلیس و سپاه فرودگاه شیراز به همراه خانواده‌‌های آنان در دو بخش بزرگسالان و خردسالان و همچنین بانوان و آقایان و در رشته‌های حفظ، قرائت، ترتیل و مفاهیم قرآن طی امروز به رقابت می‌پردازند.

رضا بدیعی‌فرد، مدیركل فرودگاه‌های استان فارس در مراسم افتتاحیه این مسابقات كه هم‌اكنون در حال برگزاری است، ابتدا به قرائت متنی تأمل‌برانگیز درباره اهمیت توجه به آیات وحی پرداخت و گفت: قرآن كتابی است كه با نام خدا آغاز و به نام مردم به پایان می‌رسد و كتابی است كه نخستین پیام آن خواندن است و افتخارش به تعلیم انسان با قلم است.

قرآن تنها كتاب تقدس‌جویی نیست

وی با بیان اینكه قرآن، تنها كتاب تقدس و تبرك‌جویی در ایام مختلف و اسباب‌كشی و سر سفره عقد و هنگام سفر و برای اموات نیست، گفت: شفای تمام دردهای روحی و جسمی انسان‌ها در قرآن كریم است.

بدیعی‌فرد با تأكید بر اینكه قرآن كتابی برای مردگان نیست كه تنها در هنگام فوت كسی آیات آن شنیده شود، گفت:‌ قرآن كتاب زندگی و یك نسخه عملی برای دستیابی به سعادت بشری است.

مدیركل فرودگاه‌های فارس با بیان اینكه باید آموزه‌های قرآن را در زندگی خود عملی كنیم، گفت: قرآن كتاب انسان‌سازی در تمام شئونات زندگی بشری است و باید آموزه‌های آن را در زندگی جاری و ساری كنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری این مسابقات اشاره كرد و گفت: امسال تلاش كردیم تا تمهیدات را فراهم كرده كه افراد بیشتری در این مسابقات شركت كنند و بحمد الهی برای نخستین بار خانواده‌های حفاظت سپاه و پلیس فرودگاه نیز در این مسابقات مشاركت دارند.

بدیعی‌فرد با ابراز امیدواری از اینكه این مسابقات همان‌طور كه رشد كمی پیدا كرده است، دارای رشد كیفی هم باشد، گفت: علاوه بر هدایایی كه به نفرات اول تا سوم این مسابقات اهدا می‌شود، باز هم یك هدیه ویژه به هر كدام از آنان تعلق خواهد گرفت.

حجت‌الاسلام بحرینی، امام جماعت مسجد فرودگاه شیراز نیز در این مراسم گفت: قطعاً برگزاری مسابقات قرآن بهانه‌ای برای یادگیری آیات وحی، مفاهیم قرآن و عمل به آن است.

بالاترین مسابقه، مسابقه عمل به قرآن است

وی، بالاترین مسابقه را مسابقه عمل به قرآن كریم در زندگی بشری دانست و افزود: بحمد الهی طی سال‌های اخیر در فرودگاه شیراز شاهد پیشرفت‌های معنوی بسیاری بوده‌ایم به طوری كه در سالنی كه قرار است به زودی افتتاح شود، توجه بیشتری به معنویت‌ها شده است.

بحرینی با تصریح اینكه فرودگاه شیراز تبدیل به قدمگاه شهدا شده است، گفت: همین چند روز پیش خانواده شهید محسن حججی، از شهدای مدافع حرم كشورمان وارد فرودگاه شیراز شده و مورد استقبال جمع كثیری از مردم قرار گرفتند.

شهید محسن حججی؛ از رویش‌های انقلاب و قرآن

امام جماعت مسجد فرودگاه شیراز، شهید حججی را یكی از رویش‌های انقلاب و قرآن كریم دانست و گفت: همچنین ما شهدای مدافع حرم دیگری از استان فارس همچون شهید عبدالله اسكندری داریم، كه سرش در دفاع از حرم آل‌الله توسط تروریست‌های تكفیری به بالای نیزه رفت.

وی درخواست كرد كه در فرودگاه شیراز بیشتر از این‌ها از شهید اسكندری یاد شودو ادامه داد: اعتقاد به قران كریم و عمل به مفاهیم آن موجب ایجاد آرامش در زندگی می‌شود همان‌طور كه شهدا نیز اینگونه زندگی كردند.

تنها راه نجات از فتنه‌ها، پناهجویی به قرآن كریم است

بحرینی همچنین تنها راه نجات از فتنه‌ها در طول زمان را پناهجویی به قرآن كریم دانست و گفت: قرآنی كه هیچ روزنه‌ای در آن وجود ندارد و باطل به آن وارد نمی‌شود و هیچگونه انحرافی در آن راهی ندارد.

وی همچنین جنایات داعش و تكفیری‌ها را محصول تفسیر اشتباه از آیات قرآن كریم دانست و گفت: گاهی اوقات خداوند به وسیله ظالمان، گروه دیگری از ظالمان را نابود می‌كند؛ همانند صدام كه توسط آمریكا نابود شد و هم‌اكنون نیز داعش آمریكا را تهدید به حمله كرده است.

یادآور می‌شود، در این مسابقات 4 نفر از داوران برجسته قرآن كریم استان فارس در دو بخش بانوان و آقایان به قضاوت می‌پردازند و همچنین در حاشیه این مسابقات نیز مسابقه نقاشی قرآن ویژه كودكان نیز برگزار می‌شود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.